Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Redan: Lycka till Aten! Igår var det varmt men under helgen lite kyligare. Nu är det skönt att det är lite kyligare här - jag får så otroliga svettningar av progesteron eller hormoner eller vad det är nu. Tyvärr har jag börjat analysera mina symptom och de ska man inte göra - plääh! Jag hade stickningar 1-2 dagar efter insättning, vilket är positivt. Det är samma känsla som när jag plussade. Nu känner jag dock ingenting så att - vet ej. Det blir hemska 11 dagar nu innan TD.
Redan: ingen bebis än så länge!! Får se vad dagen har att ge. Förvärkarna jag hade igår kväll gav sig vid 23-tiden. Stort lycka till i Athen nu. Kram
Nina, ja vet, även om vi vet att det inte är någon ide, så känner vi efter.... Skit i det! Ha skönt o gravid nu till TD! Kram
Villsågärna, då är det kläckt snart ;) jag gick en dag, små värkar, kände att ikväll blir det. När jag väl tog mig till BB, och framme där, klart på 30min. Hade TNS på mig hela dagen typ. Hade bestämt mig att föda "smärtfritt" utan smärtstillande droger. Så blev det! Måne och allt m bägge barnen. Tänker på dig nu! Kram kram
Tackar Redan! Alla 4 klarade upptiningen men enligt nya grekiska lag får man endast överföra 2 st. Penny var inte helt övertygad på nya lagen. Jag är ruvare nu men tycker synd om de 2 andra som fick kastas
embryos verkar vara kämpe och starka som bara den. Slemhinnan är 11,6 mm wow! Jag fick intralipider och akupunktur. Det är så trevlig att vara här - alltid...
Efter Provera i 10 dagar så kom äntligen mensen igår! Yes yes yes! Första gången jag längtar så mycket efter mens. Var rädd ett tag att den inte skulle komma bara för att... pratade med barnmorskan idag och nu har jag börjat äta Progynon tre gånger om dagen, har vul den 21a för att kolla slemhinnans tjocklek. Vid testcykeln i våras med samma hormon dos så var slemhinnan 7 mm vilket hon sa var perfekt. Håller tummarna nu att donatorn får ut många fina ägg till oss också som är mottagarpar två. I slutet på denna månaden händer det äntligen! Svårt att ställa in sig på att längta och vara förhoppningsfulla. Det är ju så osäkert om vi ens får vara med.
Frk röd: ingen aning när lagen trädde kraft men det var inget problem med 3 st i februari i år. Jag vet inte heller om det gäller endast ÄD eller också IVF. Det låter väldigt tråkig om de har fixat ett lag på det. Tänk om det vore mina egna ägg och det finns en begränsning hur många ska jag få!?
Efter hysto igår, mår jag fortfarande inge vidare efter narkosen. Blir alltid tagen efter narkos , men denna gång rekord. Läste på Google att det kam sitta i t48h. Jag fick inte lämna sjukhuset förrän kl 18. Gjorde gå försök när ja tyckte jag kunde få ta mig hem till hotell. Men icke.... Gå och lägg dig! Varje gång jag la mig somnade på två röda och sov ytterligare timme till de kom in igen och prata m mig. Idag är jag svullen, ser ut som allergichock i ansiktet, påsar över o under ögon, händerna fick knappt av ringarna inatt, de gjorde ont. Nu ska jag ta mig till kliniken som jag fick hoppa över igår. Mannen vill att jag stöttar Greklands arbetslöshet och tar taxi. Är vinglig fortf känner mig svag . Ätit en stor frukost med allt!
Redan: Skönt ändå att hysto är över nu! Jag hoppade också över 2 dagar efter (dock laproskopi) att åka in till kliniken. Jag kunde inte helt enkelt. Ta taxi - det kostar typ ingenting i Grekland (men va säker på vad de debiterar innan). Lycka till kliniken och berätta vad de har hittat och vad är nästa steg! Kram - det blir bra ska du se!
Hej tjejer!
I lördags morse kom lillasyster till världen efter två timmars odramatisk förlossning. Vi mår toppen och hon är det sötaste mirakel vi har sett
Ge inte upp! Till slut går det vägen!
Stora kramar och lycka till er alla kämpare i tråden!
Villaågärna38, fantastiska nyheter! Jättestort grattis till dig/er! Vilken snabb förlossning! Så glad för eran skull. Njuuuut!!!
Redan, skickar dig en stor kram och hoppas att du har fått återhämtat dig!