• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jag är bara jag
    Redan47 skrev 2014-10-15 16:47:39 följande:
    Det är bara mitten på oktober och du pratar jul, jo allt just nu är före jul. Vill du vänta till slutet på dec att göra ET? Förstår inte riktigt...?

Eh,jag måste ju vänta,allt ska ju synkas med äggdonatorn och jag har ingen mens själv längre så jag måste börja med en sån cykel innan jag kan påbörja själva insättningscykeln. Så det är precis det hinns just före jul,men vi hoppas! Glad 
  • Jag är bara jag
    bullenochgrisen skrev 2014-10-15 19:24:32 följande:
    Håller tummarna! Jag har ätit progynon x 3 nu i en vecka. Nästa tisdag vul för koll av slemhinnan. Har ni fått besked om att de hittat en donator till er? Skönt att vara igång lite iallafall, även fast den där väntan kvarstår.

Ja,donator var inget problem alls trots min blodgrupp. Jag ska bara ta en Progynon nu plus Duphastone för att få mens,sen blir det 3 Progynon som vanligt.
  • bullenochgrisen

Nej tyvärr. De skrev ut Provera i 10 dagar åt mig för att jag skulle framkalla mens. Jag har ingen mens heller längre och inte haft sen jag var 13 år gammal. Håller tummarna för er. Jag gjorde min testcykel innan sommaren. Också med x 3 progynon på andra mensdagen efter en kur på 10 dagar med Provera.då var slemhinnan 7 mm, så hoppas på samma fina besked nästa vecka också :) hoppas att ni hinner innan jul. Men va beredd på att det kan dröja lite. Vår donator skulle donerat slutet på september men det har nu skjutits upp på det två gånger så om två veckor är det förhoppningsvis dags. Dock är vi bara mottagarpar två så vi får kanske vänta lite till ändå om vår donator inte får ut mer än 10 st ägg. En ovisshet.

Jag är bara jag skrev 2014-10-15 19:41:00 följande:

Nån som tagit Duphastone,Gonapeptyl,Prolutex eller Progedex som kan berätta nåt om de medicinerna?

• NinaCamilla

Redan: Jag känner mig gravid men sista sprutan tog jag i fredags. Ömma bröst, metalsmaken i munnen, mensvärk liknande och nästan svimmar om jag inte få vatten/mat regelbundet. Alla tecknen finns där men hur mycket av det är spruta eller utrogestan och hur länge det håller? Jätte rädd att allting försvinner innan söndagen.

• Jag är bara jag

Jag fick klartecken att börja direkt av läkaren här så nu hoppas jag bara kliniken går med på det också!  Glad  TSH var för lågt däremot så Levaxinet ska sänkas. Fick ut en hel massa mediciner också helt gratis,tack o lov för högkostnadsskyddet!  Glad

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-10-15 21:36:03 följande:

Redan: Jag känner mig gravid men sista sprutan tog jag i fredags. Ömma bröst, metalsmaken i munnen, mensvärk liknande och nästan svimmar om jag inte få vatten/mat regelbundet. Alla tecknen finns där men hur mycket av det är spruta eller utrogestan och hur länge det håller? Jätte rädd att allting försvinner innan söndagen.

Metallsmak hmmm.... Är inte biverkning av hormonmedicinering..,, hihi. Men förstår din tvivel. Det är lätt få osykbryt, tar du hcg prov direkt då. Sprutan är lömsk på lämna rester senare än serum säger. Kram fan va jag hoppas på dig nu!!!!!
  • NinaCamilla

Det hoppas jag med! Jag köper Hcg-blodprov till måndagen oavsett. Sambon är övertygad att det är nån som boar där men vet inte. Idag känns det normalt igen även om sov 1,5 timme efter jobbet med frossa och darrande händer. Symptomen verkar komma och gå. Söndagen kommer snart... Spännande och läskigt!

• NinaCamilla

Redan: arg ledsen och uppgiven! Testet var negativt efter 5 timmars sömn. Jag var helt övertygad och fortfarande har jag metallsmak i munnen och ömma bröst. Vet inte om det är nån ide att göra blodprovet imorn. 6 ÄD och bortkastat tid och pengar - livet hånar och jag vill veta vad är "lärdomen" av den här skiten! Jag vet att det är sämre chanser på FET men de var 3 toppen blastos som alla klarade upptiningen. Hur ska man gå vidare?!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014