Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Bullenochgrisen: Jag skulle fråga om jag skulle öka intaget för östrogen. Det är jätte viktig att du har en tjock slemhinna. Jag fick ta nu 4 st progynon per dag samt 2 st vaginalt vid sängdags. Då hade jag 11,6 mm tjock vid insättning. Det är viktig att du tar dem en på morgonen, eftermiddagen, kvällen och natten enligt min klinik - jämn fördelning.
Bullen: säger som Nina. Du behöver tillsätta något mer för att öka slemhinnan. 5mm är jätte tunt i ditt läge. Knappt kroppen svRar på östrogenet. Be dem skriva ut plåster oxå 100mg. Du behandlas väl i Sverige vill jag minnas. Skulle säga du behöver 3x100 plåster per 3dygn. Tar du blodförtunnande? Det förbättrar cirkulation och därmed utveckling av slemhinna.
Utan vidare tycker jag oxå absolut du kan trycka upp 4mg vaginSlt till natten.
Att göra transfer på mindre än 8 mm är att minska chansen att fästa. När den är 5mm går det ej heller avgöra kvalité - treskiktad. En viktig faktor.
De sa ingenting till mig om att höja dosen. Kanske ska ringa dom? Jag går på Huddinge. Tar inget blodförtunnande. Bara progynon x 3. Varför sa de inget om att höja dosen? Tror knappast att den blir så många mm större tills på fredag!! * känner mig orolig* de tog ett blodprov också för att kunna se bättre.
De sa ingenting till mig om att höja dosen. Kanske ska ringa dom? Jag går på Huddinge. Tar inget blodförtunnande. Bara progynon x 3. Varför sa de inget om att höja dosen? Tror knappast att den blir så många mm större tills på fredag!! * känner mig orolig* de tog ett blodprov också för att kunna se bättre.
Tack ? ja oro är slöseri med energi. Men nu är vi ju så nära! Då vill man verkligen att allting ska klaffa. Jag äter omega 3 kapslar en gång om dagen då jag inte äter fisk. Ska jag börja äta omega 3 två eller tre gånger om dagen kanske? Man litar ju på barnmorskorna men det är som ni säger, de borde öka mina hormoner mer i för fredag så slemhinnan har tid på sig att växa till nästa vecka. Jag har lämnat ett meddelande till Christina på rmc, hon svarade inte när jag ringde. Hoppas hon ringer upp så jag kan få lite klarare besked istället för att hoppas i onödan att slemhinnan ska växa så pass mycket till nästa vecka. Framförallt till fredag då jag ska på nytt vul. Nu har jag ju några dagar extra på mig. Ursh denna väntan och oklarheter tar snart kål på en.
Det skulle inte bli ett frågetecken utan ett hjärta, vet inte varför det ändrades automatiskt.
Vad är det som gör att slemhinnan inte blir större? Är det kosten eller annat? Tog precis två omega tabletter och hoppas barnmorskan ringer upp idag och säger om vi ska höja något eller inte. Vagitorier skulle jag ta den dagen donatorn plockar har jag för mig att hon sa. Jag röker elcigg kan det bidra till dålig slemhinna? Röker med både utan nikotin och med. Men slutar ju med det om det skulle visa sig ha en påverkan. Nikotin vätskan slutar jag med vid et och kör då istället på vanlig smak utan nikotin.
Nicotine är kärlsamnandragande så det skulle jag absolut upphöra med omg. Ett glas rödvin gör mer nytta om du behöver något till belöningssystemet.
Det finns olika orsaker till stt slemhinna inte utvecklar sig. Ett bidrag är kosten, allt intag genom truten förstås påverkar kroppen på olika sätt. Det kan vara livmoderorsaker, det kan va att din kropp inte svarar på östrogenet tillräckligt, är du nedreglerad , då har du inga egna hormoner som hjälper till. Motion är ixå bra, ökar blodcirkulation.
Just E vitamin i större doser 400-600mg har jag läst är bra. Finns recfritt på apoteA tex, E vimin.
Tillskott oå b vitaminer. Mm mm . Östrogen ätandet påverkar nedbrytning av olika vitaminer o mineraler vilket gör att det faktiskt kan bli brist.
E-vitamin är bra för slemhinnan,den förlängde t.o.m min lutealfas när jag åt ac. Jag ska på VUL nästan to. och ev. cervixprobing.
Barnmorskan ringde upp, jag får börja med 4 progynon tabletter om dagen fram till måndag då vi tar nästa vul istället. Ska köpa E vitamin direkt imorgon efter jobbet!
Visste inte att det var nikotinet som kunde vara skadligt förutom beroendeframkallande ( rökare i 10 år) men röker nu el cigg både med och utan nikotin. Får lämna nikotin vätskan hemma och endast använda de med smak. Håller tummarna för att det lyckas nu! Är ju beredd att göra allt bara jag vet hur jag ska göra! :'(