Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Redan: fy den som ger upp eller hur? Vi ska köra på nu direkt hysto och ett försök direkt efter och hoppningsvis innan jul i så fall. Nä ska du till hysto igen? Behöver man ha sin man med sig? Vid laproskopi hade jag inte klarat utan honom men vet inte om hysto?
Nina: jag gjorde hysto 9/10. Hoppas bli "färdig " för transfer till jul...
Denna gång hade jag önskat mannen var med efter hyston, mådde ju jätte dåligt efteråt denna gång, hade så svårt att vakna och syresättning var ej tillräcklig. Fick ju inte åka därifrån förrän 18. (Vet inte vad Han skulle kunna hjälpt mig med ... Men lite mentalt stöd och krama ich slippa sova själv) Men förra ggn var jH solo det funka bra oxå. De får ju inte vara med på uppvak utan sitta i ett väntsal. Men visst du får ju gå därifrån kvickare om du har sällskap med dig. Säkerhetsgrej.
Men du ska inte boka att flyga hem samma dag!
Ja det är klart vi ska lyckas! Men jag ska ärligt erkänna att det känns motigt just nu att bara "vänta"... Så länge penny ocå har hopp så är det inte kört;))!!! Kram
Va skönt det funka med transfer direkt.
Bullen håller tummar idag för bättre utveckling av slemhinna!
Tack redan! BM ringde i tisdags em och sa att jag ska få komma tillbaka på måndag för en koll på slemhinnan. Den skulle inte hinna växa till sig så mycket tills idag fredag. Håller tummarna att 4 tabletter progynon ska göra den större. Har slutat med mina elcigg också. Tänk vad dum man är. Så nu är verkligen humöret på topp ( inte alls) då håller vi tummarna för nästa vecka då, växande slemhinna och att donatorn plockar ut många fina ägg somt vi får ta del av också. Har för mig att rmc skulle ringa idag för att säga en ca. Dag för äggplock.
RMC ringde precis. Vi är mottagarpar ETT! !! Det andra paret har fått avbryta av andra skäl. Donatorn ska donera på måndag så då ska även jag och sambon in. Han ska lämna sitt bidrag och de ska kolla min slemhinna igen om den ökat. Har den det så gör jag mitt första ET på onsdag. Har den inte det så fryser de in våra ägg. Jag är så lycklig så tårarna sprutar. Har varit så orolig och så osäkert om vi skulle få vara med på denna donatorn som mottagarpar två. Men när kan jag äntligen slappna av lite och bara hålla tummarna.
Grattis Bullen!!! Rek dig att ta två progynon vaginalt oxå! Start idag! Kram
Jag tar redan 4 progynon om dagen på måndag ska jag ta vaggisar. Ska jag ta två progynon till som vaggisar menar du? Kan man få för hög dos med hormoner? Tacksam för råd. Det måste gå nu!!
Transfer på fredag ger blactocyter och två extra dagar för din slemhinna att få mer tid inom fönstret. Ja, jag tycker det är konstigt att de inte låter mäta din slemhinna oftare för att se utvecklings takten för att göra allt för att kunna genomföra ett färsk försök med de bästa förutsättningarna. Både blactocyt och färsk ger större sannolikhet för att lyckas. Plus treskiktad 8mm's och mer, slemhinna. Det finns det även vetenskaplig evidens för.
Att börja med progestoron innan de vet måttet på slemhinnan är märkligt.
Jag ska dit på måndag fm. Antar att jag börjar med vaggisar redan då efter vul. Jag hade gärna kommit på vul igår för att kolla också men de trodde inte det skulle ha blivit så stor skillnad så därför mäter vi på måndag. O h nu visade det sig ju att donatorn donerar redan på måndagen så det blir lite tajt. Kan det bli tvärt om effektivitet om man tar för mycket progynon? Jag svarade bra på progynonet vid testcykeln så vi hade räknat med att slemhinnan skulle växa till sig som den gången. Men varför inte höja spänningen ytterligare tycker min kropp... jag kräktes en timme efter att jag svalt två progynon tabletter nyss. Ska jag ta två nya eller hålla tummarna att de togs upp av kroppen innan jag kräktes?
Två progynon upp i vaggen nu då ;)