• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Frk Röd
    NinaCamilla skrev 2014-10-19 08:44:09 följande:

Redan: arg ledsen och uppgiven! Testet var negativt efter 5 timmars sömn. Jag var helt övertygad och fortfarande har jag metallsmak i munnen och ömma bröst. Vet inte om det är nån ide att göra blodprovet imorn. 6 ÄD och bortkastat tid och pengar - livet hånar och jag vill veta vad är "lärdomen" av den här skiten! Jag vet att det är sämre chanser på FET men de var 3 toppen blastos som alla klarade upptiningen. Hur ska man gå vidare?!

Så himla tråkigt att höra NinaCamilla, det lät ju så positivt och bra med dina symptom och metallsmak i munnen. Just metallsmak är väl ett typiskt graviditetstecken (har inte hört att man kan få det av nåt annat) så du kanske ska testa om nån dag igen? Vilken ruvardag är du på? Har ni några kvar i frysen?

Livet kan vara hårt och grymt och är definitivt inte rättvist.
  • NinaCamilla

Frk Röd: jag är ruvardag 13 med 5 dgr blasto så att ingen hopp. Vi har 3 st i frysen i Finland men vet inte omvi ska satsa på det eller en ny donatorn i Grekland. Livet känns så jävla orättvist och att ÄD funkar inte! Det skulle bli säkra kortet men icke...

• Blomman701

Redan: arg ledsen och uppgiven! Testet var negativt efter 5 timmars sömn. Jag var helt övertygad och fortfarande har jag metallsmak i munnen och ömma bröst. Vet inte om det är nån ide att göra blodprovet imorn. 6 ÄD och bortkastat tid och pengar - livet hånar och jag vill veta vad är "lärdomen" av den här skiten! Jag vet att det är sämre chanser på FET men de var 3 toppen blastos som alla klarade upptiningen. Hur ska man gå vidare?!

Åh så tråkigt! Jag tjuvtestade för första gången i mitt liv och var säker på att det inte tagit sig. Hade inga symptom, var bara dödstrött! Har fortfarande inga direkta symptom mer än dödstrött på kvällar och sedan någon vecka allt mer ömmande bröst. Håller tummar att det går nästa gång NinaCamilla om ni orkar. Kram
  • Redan47

Fy fan så hopplöst. Det är det verkligen minus minus minus. Hur att ta sig upp efter varje försök... Jag har målet i sikte låter mig vara jävligt less någon dag, Sedan upp igen. Hopplösheten kommer över mig nu och då. Jag vet att när det lyckas kommer alla försök och ek insatser vara värda. Att ge upp nu är som att alla insatser hittills blir meningslösa- så här tänker jag och min man. Det är det som får mig orka. Jag förstår dig till 100, ett sådant minus dränerar fullständigt. Men jag tänker oxå att mina tre första försök var dömda. Så det gör att de senaste i Aten är mina första... Då blir det inte lika många. Tittade på dvd efter hysto nr2. .. Fullt med ärr igen.

Jätte kram vännen. Fundera på er strategi tillsammans, då blir du starkare. <3
  • Jag är bara jag

Läste om nån igår som skulle börja 15.e försöket... Det orkar inte vi,men man får känna själv vad man orkar. Här blir det surrogat om det inte går för barn SKA vi bara ha.

• NinaCamilla

Det är med surrogat oxå att det är inte heller 100% säker. Jag vet en person som har inte fått sitt längtade barn efter 2 st surrogat med donerade ägg. Hysto blir det nästa steg för oss enligt Penny. Vilken skit dag.

• Jag är bara jag
    NinaCamilla skrev 2014-10-19 14:23:44 följande:
    Det är med surrogat oxå att det är inte heller 100% säker. Jag vet en person som har inte fått sitt längtade barn efter 2 st surrogat med donerade ägg. Hysto blir det nästa steg för oss enligt Penny. Vilken skit dag.

Nej,ingen IVF är säker,men då slipper man gå igenom helvetesruvningen själv. Surrogatmammorna har valt det av andra skäl och vi p.g.a inget val alls... Om problemet är ens gamla livmoder kan ju en annans göra all skillnad i världen,man vet ju helt enkelt inte vad som felat alla ggr det misslyckats. Jag hade flera symtom sist jag bara har som gravid,men var inte gravid så jag litar inte på nåt,ska inte tro nåt nån gång igen.

Ha en skitdag du! Sen samlar du ihop dig och tar nya tag! {#emotions_dlg.flower} 
  • NinaCamilla

Redan: Penny sa att det blir hysto igen för min del. Endo och adenomyos och utomkveds har förstört igen så mycket. Du gjorde hysto nu men måste man vänta på nästa försök?

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2014-10-20 08:31:17 följande:

Redan: Penny sa att det blir hysto igen för min del. Endo och adenomyos och utomkveds har förstört igen så mycket. Du gjorde hysto nu men måste man vänta på nästa försök?

Jag vet ärligt inte. Hör och läser att det är olika rutiner .... Fråga henne om ni kan köra på samma cykel. Och även var tydlig med vad du vill. Hon lyssnar på det, tycker jag.

Kram
  • bullenochgrisen

Åh nej :( var på vul nyss och kollade storleken på slemhinnan efter ca. Två veckor av progynon x 3. Nu var slemhinnan bara 5 mm tjock! ! :'( ska knapra progynon ett tag till och dit igen på fredag för mäta igen. Håll tummarna!

En fråga: hur viktigt är det att man tar progynonet morgon, lunch och kväll? man man ta två på fm och en på kvällen? Gör det någon skillnad tro? Nya tag och hoppas på att den blivit större tills på fredag. Nästa vecka är donatorns äggplock!

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014