Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.
Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår.
Tyckommig: tydligen kan man använda progynon vaginalt oxå även om det står inte på bipacksedeln. Det gjorde jag sist vid läggdags.
Tack snälla ni för att ni ger mig hopp. Nu försöker jag sysselsätta mig i 16 dagar tills testet ;)
Tack sötnosar! Jag ska passa på att njuta. Är det någon som vet när ägget fäster sig? Om den gör det. Tycker mig ha fått mer gulare urin och mer starkt sen insättningen igår. Kan det ha påverkats eller är det bara efter alla tabletter? Men tabletterna har jag ju tagit ett tag och vaginaltabletter har jag ju tagit ett par dagar också. Detta förändringen kom igår kväll. Ett par timmar efter ET. Hur gör ni med kaffe?? Har läst en till två koppar om dagen medan andra säger att det ska undvikas helt pga. Missfallsrisk samt att bebisen sedan inte växer lika bra. Var riktigt sugen på kaffe imorgon. Tänkte att jag bara ska ta en kopp, men drack någon klunk bara sen fick det stå. Kanske ligger något i det undermedvetna?
Åh vad spännande!! Ägget inplanterar efter ca 10 dagar (finns en bra sida, kan ej hitta den nu, som beskriver varje ruvdag och när kroppen börjar producera hcg).
Jag är kluven till kaffe. Max 1-2 koppar per dag, med decaf funkar också bra. Har ET idag, sen är det noll som gäller.
Tack sötnosar! Jag ska passa på att njuta. Är det någon som vet när ägget fäster sig? Om den gör det. Tycker mig ha fått mer gulare urin och mer starkt sen insättningen igår. Kan det ha påverkats eller är det bara efter alla tabletter? Men tabletterna har jag ju tagit ett tag och vaginaltabletter har jag ju tagit ett par dagar också. Detta förändringen kom igår kväll. Ett par timmar efter ET. Hur gör ni med kaffe?? Har läst en till två koppar om dagen medan andra säger att det ska undvikas helt pga. Missfallsrisk samt att bebisen sedan inte växer lika bra. Var riktigt sugen på kaffe imorgon. Tänkte att jag bara ska ta en kopp, men drack någon klunk bara sen fick det stå. Kanske ligger något i det undermedvetna?
VUL gick jättebra idag! Slemhinnan var hela 8,6 mm efter bara en Progynon. 
Ang. kaffe och annat har jag fått stränga order att inte dricka utom nån enstaka kopp ibland,men jag avstår helt. Utöver det inga bad,inget sex,ingen ansträngning,inga långa varma duschar,ingen cykling. Läkaren sa att embryot i regel fäster dagen efter ET om det är en blastocyst.
Inget bad och inget oskyddat sex efter ET då det kan bli infektion i livmodern då man varit där och pillat. Jag kunde både bada och ha sex efter helgen sa barnmorskan, ca. 5 dagar efter ET. Men jag har köpt honung och citron så jag ska dricka honungen med citron varje morgon istället för kaffe, det lär ju vara bättre iaf :)
Jag gör bara som mina läkare sagt.
Men hur länge sa din läkare att du skulle hålla dig borta från bad och oskyddat sex?
Har du ruvar i tre veckor men inte fått svar på om du är gravid eller ej? Jag kanske virrar till det helt hehe är lite trött. Men om man tänker i " normala fall" så har man ju ingen aning en att ett befruktat ägg finns i livmodern redan. Och sex under graviditeten är ju inget problem. Anledningen som de sa till mig att jag skulle undvika bad och oskyddat sex var just för infektioner inget annat. Ja ett bad hade man ju inte tackat nej till! Inte sex heller för den delen!
Tycker varmt vatten med honung och citron är gott så jag kan nog hålla mig till det istället för kaffe. Blir dock svårt att förklara bort det avslutade kaffedrickare jo jobbet.