• Jenkis

Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014

Finns det några som precis börjat sin behandling eller som är på gång att börja snart? Vore kul om vi kunde följas åt.

Jag väntar på spraystart och kommer förmodligen få min donation efter nyår. 

• Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014
  • Jag är bara jag
    bullenochgrisen skrev 2014-10-30 22:41:32 följande:
    Har du ruvar i tre veckor men inte fått svar på om du är gravid eller ej? Jag kanske virrar till det helt hehe är lite trött. Men om man tänker i " normala fall" så har man ju ingen aning en att ett befruktat ägg finns i livmodern redan. Och sex under graviditeten är ju inget problem. Anledningen som de sa till mig att jag skulle undvika bad och oskyddat sex var just för infektioner inget annat. Ja ett bad hade man ju inte tackat nej till! Inte sex heller för den delen!
    Tycker varmt vatten med honung och citron är gott så jag kan nog hålla mig till det istället för kaffe. Blir dock svårt att förklara bort det avslutade kaffedrickare jo jobbet.

Jag är testhatare av stora mått och drar mig i det längsta!! Testade så sent som motsvarande 5+5 sist,fick svar på blodprovet dagen efter tror jag det var.
    Egentligen har du väl rätt,men när man kämpat så länge,haft flera m.f och lagt ut såna väldiga summor vill man göra vad man kan. Och frågar kliniken vad som gällt senaste gångerna måste jag ju liksom säga att jag gjorde vad de sa åt mig. Jag kan inte tänka mig själv som gravid längre så jag får ta en dag i taget då och se vad som händer. Glad  
  • Jag är bara jag
    bullenochgrisen skrev 2014-10-30 23:19:43 följande:
    Jag håller tummarna. Vi kommer få våra bebisar under denna ruvningen. Både du och jag. Pepp pepp!!

Absolut! Glad

Fick idag veta att båda våra donatorers bidrag har resulterat i graviditeter innan. De valde såna just för att vi försökt flera ggr innan. Känns betryggande! Glad
  • Jag är bara jag
    bullenochgrisen skrev 2014-11-02 15:34:32 följande:
    Åh vilka bra nyheter! HOPPAS det går vägen för er!! Stor söndags kram

Tack! Och du ruvar vidare,nu ska det bli bebbar nästa år!  Drömmer
  • Jag är bara jag

Nästan fått hem alla mediciner,fy sjutton vad mycket! 3 olika injektioner,men de tar maken,jag har inte nerver längre efter alla hundratals sprutor. Förväntad mens torsdag och inplanerad ET 3:e. Känns overkligt! Samma datum som vår första,men allt annat är ju annorlunda så jag har större tro nu. Drömmer

• bullenochgrisen

Har testdag den 14e på fredag alltså :)

Men magkänslan hos både mig och sambon säger att det kommer bli ett minus denna gången. Vi brukar ha stark magkänsla. Kände på oss att första ET skulle bli i oktober bland annat redan i våras. Och så blev det ju :)

Vet inte om ett test nu skulle visa rätt? Tog ett negativt test i morse nämligen....

Känns riktigt surt även fast jag känner det på mig.

• dreamz

Hej alla!

Undrar om jag kan klämma mig in i denna tråden ..? :)

För att göra historien kortfattad:

Stått i kö för ÄD i lite mer än 2 år i SU, fick reda på att vi blev Mottagarpar 2 och idag åkte vi ner till SU på vinst eller förlust för att sambon skulle lämna sitt bidrag.. Som sedan skulle befruktas och frysas ner.

(Donatorn fick tillräckligt med ägg så det räckte till oss).

På onsdag får vi reda på om det har blivit någon celldelning... Då ska jag börja med medicineringen och det blir FET i vecka 51!

Mina känslor är lite huller om buller..

Bara väntar på att det ska bli onsdag!! :D

• bullenochgrisen

Kul att ha dig här också Dreamz :) Gud vad spännande!! Håller tummarna hårt hårt hårt!!!

dreamz skrev 2014-11-10 18:11:46 följande:

Hej alla!

Undrar om jag kan klämma mig in i denna tråden ..? :)

För att göra historien kortfattad:

Stått i kö för ÄD i lite mer än 2 år i SU, fick reda på att vi blev Mottagarpar 2 och idag åkte vi ner till SU på vinst eller förlust för att sambon skulle lämna sitt bidrag.. Som sedan skulle befruktas och frysas ner.

(Donatorn fick tillräckligt med ägg så det räckte till oss).

På onsdag får vi reda på om det har blivit någon celldelning... Då ska jag börja med medicineringen och det blir FET i vecka 51!

Mina känslor är lite huller om buller..

Bara väntar på att det ska bli onsdag!! :D

Svar på tråden Vi som gör äggdonation hösten/vintern 2013/2014