• Anonym (C)

Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?

Igår var jag och min pojkvän bjudna på lite mys hos en kompis. När vi kommer in så ser min väninna som bor där jätte konstigt på min pojkvän? Jag bryr mig inte så mycket och vi båda sätter oss i soffan. Min vän säger att jag ska komma lite in till köket då frågar hon om verkligen detta är en bra kille. Jag frågar då varför hon frågar en sådan fråga? Då pekar hon på sin hals och kommenterar hans halstatuering? Hon säger inte mer och sen blir det ruskigt konstig stämning. Jag förstår inte? Vad betyder halstatuering? Vill inte leka dum bland mina vänner därför frågade jag inte henne. Någon som vet? :( för jag älskar min pojkvän.

• Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    bustergonad skrev 2013-10-15 09:25:15 följande:
    Tänk så här:

Kan du se statsministern med sådan bläck? Inger det förtroende? Skulle du rösta på en sådan person?

Det sticker ut. Det ser inte bra ut. Det ÄR trashigt. Är killen snäll å fin - tipsa om laserborttagning. 

Ja jävlar. Snart får vi väl en finansminister som går med hästsvans och ring i örat också, det vore ju hemskt.
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?
  • Anonym (NN)
    Jennie med ie skrev 2013-10-15 09:39:03 följande:
    TS, hur kommer det sig att du inte frågar din pojkvän vad tatueringen betyder?

Jag tror att hon har gjort det(eller frågat kompisen eller googlat), och fått ett svar som hon inte gillade. Det är nog därför som hon inte uppdaterar tråden...
  • Anonym (vojne)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-10-15 10:11:26 följande:
    Ja jävlar. Snart får vi väl en finansminister som går med hästsvans och ring i örat också, det vore ju hemskt.
    Hur stor invandring bedömer du att ett land behöver ha för att det ska kunna skaffa sig pizza?

Eller ve och fasa homosexuella ministrar.
  • Anonym (patetiskt)
    Petrol skrev 2013-10-15 09:35:59 följande:
    Jag skulle  inte för en sekund ha något emot att stadsministern skulle skaffa sig en tatuering oavsett var den satt, och ja, det hade stuckit ut, det finns nog goda möjligheter att han hade varit en av få tatuerade i riksdagen skulle jag tro. Han skulle förmodligen till på köpet ha riktigt dålig smak och skaffa sig något som jag tyckte var mördande fult.

Men samtidigt, vad förändrar det? Om jag låter bli att rösta på honom pga att han ser ut som stryk trots att  han har vettiga åsikter som skulle göra nytta  så är det ju jag som är dum i huvudet som fokuserar på fel saker och ingen annan.

Amen, precis så.
  • Anghammarad

Tatueringar rent generellt är tämligen normalt och accepterat idag. Skulle inte bli förvånad om vi redan haft en tatuerad minister. Tatueringar på hals eller i ansikte däremot sitter i överväldigande majoritet på personer som antingen är kriminella, drogmissbrukare eller är så korkade att de vill framstå som "baddies". Visst finns det undantag men jämför tusen personer men tatueringar på hals eller ansikte med tusen utan några tatueringar överhuvudtaget och jag kan garantera att både den genomsnittliga utbildningsnivån och snittinkomsten är lägre hos de förstnämnda.

• Anonym (gösses)
    Anonym (patetiskt) skrev 2013-10-15 09:11:19 följande:
    En av dom starkaste tatueringar jag hört talas om var en pappa som förlorat sin dotter till cancer när hon var 5 år.
    Efter dotterns död lät pappan göra en tatuering av flickans ansikte över sitt bröst, på det viset skulle hon alltid vara med honom och nära hans hjärta.
    Jag skulle vilja se den som skulle ha mage att säga till den pappan att han är trashig eller ointelligent pga det.

Han gjorde sin tatuering av sina anledningar , om någon annan tiitar på hans tatuering och tycker den ser ful ut , är det väl helt upp till honom ? Vem fan har sagt att man måste tycka tatueringar är snygga ?
  • Petrol
    Anghammarad skrev 2013-10-15 10:49:25 följande:
    Tatueringar rent generellt är tämligen normalt och accepterat idag. Skulle inte bli förvånad om vi redan haft en tatuerad minister. Tatueringar på hals eller i ansikte däremot sitter i överväldigande majoritet på personer som antingen är kriminella, drogmissbrukare eller är så korkade att de vill framstå som "baddies". Visst finns det undantag men jämför tusen personer men tatueringar på hals eller ansikte med tusen utan några tatueringar överhuvudtaget och jag kan garantera att både den genomsnittliga utbildningsnivån och snittinkomsten är lägre hos de förstnämnda.
    Hur vi ser på folk med ansiktstatueringar idag är ganska lika med hur man såg på folk med tatueringar överhuvudtaget förr. det kan ju de flesta vara ganska ense om skulle jag tro.

Samma utveckling och normativa förändring över tid av vad som är okej och inte går att se på flera andra områden också. Det verkar helt enkelt ganska rimligt att anta att om vi ger det lite tid så är en stadsminister med en tatuering i ansiktet inte  en helt befängd ide.

Frågan man behöver ställa sig är för mig: Varför lär vi oss ingenting av det och försöker se på saken rationellt även om det inte är vad vi möter varje dag?
  • Anonym (anonym signatur)
    Petrol skrev 2013-10-15 11:00:03 följande:
    Hur vi ser på folk med ansiktstatueringar idag är ganska lika med hur man såg på folk med tatueringar överhuvudtaget förr. det kan ju de flesta vara ganska ense om skulle jag tro.

Samma utveckling och normativa förändring över tid av vad som är okej och inte går att se på flera andra områden också. Det verkar helt enkelt ganska rimligt att anta att om vi ger det lite tid så är en stadsminister med en tatuering i ansiktet inte  en helt befängd ide.

Frågan man behöver ställa sig är för mig: Varför lär vi oss ingenting av det och försöker se på saken rationellt även om det inte är vad vi möter varje dag?
    Jag är öppen för möjligheten att den jag möter och som har en ansiktstatuering/halstatuering inte är kriminellt belastad och/eller drogmissbrukare. Tyvärr har det ännu inte stämt. 
  • Petrol
    Anonym (anonym signatur) skrev 2013-10-15 11:31:01 följande:
    Jag är öppen för möjligheten att den jag möter och som har en ansiktstatuering/halstatuering inte är kriminellt belastad och/eller drogmissbrukare. Tyvärr har det ännu inte stämt. 
    I mitt stilla sinne undrar jag  om de flesta du mött har skaffat sig en ansiktstatuering på grund av att de är kriminella, eller om de blivit kriminella på grund av sin ansiktstatuering?

Eller om de hade varit kriminella i vilket fall och att anledningen till att de råkar vara överrepresenterade bland dem som har ansiktstatueringar (om det nu är så, jag har väldigt svårt att tro att det finns någon statistik som stödje varken dig eller mig här) på grund av att ansiktstatueringar generellt inte tas emot med öppna armar och att det därför ganska naturligt blir dem som inte upplever att de har så mycket att förlora på en ansiktstatuering också blir de som skaffar en? Lite generellt spekulerat alltså.

Jag säger inte att något av alternativen är rätt, men du bör ju kanske se det orimliga med det första stycket iallafall?
  • Anonym (patetiskt)
    Anonym (gösses) skrev 2013-10-15 10:55:19 följande:
    Han gjorde sin tatuering av sina anledningar , om någon annan tiitar på hans tatuering och tycker den ser ful ut , är det väl helt upp till honom ? Vem fan har sagt att man måste tycka tatueringar är snygga ?

Ja, precis vem har sagt det? Om du hävdar att jag har påstått det så får du citera mig och visa på vilket inlägg jag skulle sagt så?
Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?