• Anonym (C)

Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?

Igår var jag och min pojkvän bjudna på lite mys hos en kompis. När vi kommer in så ser min väninna som bor där jätte konstigt på min pojkvän? Jag bryr mig inte så mycket och vi båda sätter oss i soffan. Min vän säger att jag ska komma lite in till köket då frågar hon om verkligen detta är en bra kille. Jag frågar då varför hon frågar en sådan fråga? Då pekar hon på sin hals och kommenterar hans halstatuering? Hon säger inte mer och sen blir det ruskigt konstig stämning. Jag förstår inte? Vad betyder halstatuering? Vill inte leka dum bland mina vänner därför frågade jag inte henne. Någon som vet? :( för jag älskar min pojkvän.

• Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?
  • Anonym (vojne)
    Petrol skrev 2013-10-15 11:39:00 följande:
    I mitt stilla sinne undrar jag  om de flesta du mött har skaffat sig en ansiktstatuering på grund av att de är kriminella, eller om de blivit kriminella på grund av sin ansiktstatuering? Eller om de hade varit kriminella i vilket fall och att anledningen till att de råkar vara överrepresenterade bland dem som har ansiktstatueringar (om det nu är så, jag har väldigt svårt att tro att det finns någon statistik som stödje varken dig eller mig här) på grund av att ansiktstatueringar generellt inte tas emot med öppna armar och att det därför ganska naturligt blir dem som inte upplever att de har så mycket att förlora på en ansiktstatuering också blir de som skaffar en? Lite generellt spekulerat alltså. Jag säger inte att något av alternativen är rätt, men du bör ju kanske se det orimliga med det första stycket iallafall?

Eller så umgås anonym mest med kriminella.
  • Indianica
    FruLiNi skrev 2013-10-14 20:43:12 följande:

Min husläkare har massa tatueringar och han är tamejfan den bästa och den mest empatiska läkare jag haft någonsin!

Det är inte längre bara sjömän och kriminella som tatuerar sig även om många fortfarande lever kvar i den dammiga fördomen.  

Delvis har du rätt, men det är fortfarande så att de flesta ifrån medelklassen har inte tatueringar som är väl synliga iaf. Jag har t ex pluggat väldigt länge och aldrig sett en professor eller universitstsadjunkt med synliga tatueringar, t ex på halsen. Nu är det ju kanske lite missvisande då dessa yrkesgrupper oftast bär långärmat, så man inte ser ev, tatueringar på armar och bröst, men förmodligen har en minoritet tatueringar på dessa ställen.

Tycker själv det är vedervärdigt med halstatueringar, just för att man kan ju svårligen dölja dem och har man då t ex tatuerat en orm på halsen så är det kanske inte så kul att tvingas ha polo jämt om man nu skulle bli en professor som vill verka lite seriös.
  • Anonym (anna)
    straw2008 skrev 2013-10-14 10:21:39 följande:
    För mig klingar halstatuering eller synlig tatuering över huvud taget men brist på högre utb. dålig kontakt med sina föräldrar samt lågstatusyrken typ lager lastbil osv. Dvs ingen som haft vett att lära en något, inspirerat en till något typ. Har aldrig träffat någon med tatueringar i ansikte eller hals på en seriös arbetsposition som krävt utb.

Jag har varit tillsammans med en kille som både har ett lågstatusyrke och är lågutbildad (själv studerar jag på universitetet). Han har även tatueringar, dock inte på halsen. Han har lärt mig massor, och inspirerat mig på många sätt. Man kan vara intelligent utan att ha högre utbildning.
  • Indianica
    Anonym (Spela roll?!) skrev 2013-10-14 20:14:52 följande:
    Din väninna lever väl kvar i forna tider då personer med tatueringar ansågs vara antingen sjömän eller kåkfarare...
    Hon har bväl inte riktigt förstått att nuförtiden är tatueringar mer en fråga om smak än ett bevis på dålig karaktär.
    Kort och gott, skit i henne. Det spelar väl ingen roll vad hon tycker? Speciellt inte om du älskar din kille….. 
    Beror också på vad det är för tatueringar tycker jag. En man som kommer med en tatuering på en blondin med stora tuttar över hela överarmen eller med ett hemskt monster på halsen får svårligen sympati av mig.
  • Anonym (patetiskt)

Jag vet inte, men jag försöker se människan i alla, bortom yttre attribut och om nån lider så lider dom alldeles oavsett utseende och då får dom min sympati.
    Och är dom kloka och sprider sina kunskaper till andras bästa, då får dom min respekt alldeles oavsett utseende.
    Och är dom goda och snälla dessutom, så tycker jag om dom och ser dom gärna som mina vänner alldeles oavsett utseende.
    Så enkelt är det för mig, jag skiter i hur folk ser ut eller vilka yttre attribut dom bär, det som är viktigt för mig är vad folk gör och säger.    

• Anonym (tjej till gaddad)
    straw2008 skrev 2013-10-14 10:47:54 följande:

Rihanna behöver aldrig mer i sitt liv tänka på att försörja sig. Hon kan liksom kosta på sig en sån tatuering. O det är väl ingen som påstår att man är elak om man har synliga tatueringar ? Bara mindre mån om framtiden skulle jag vilja säga.
    Fast nu undrade ju TS kompis om det "verkligen var en bra kille". Och då tänker jag lite att det även kan syfta på huruvida han är snäll mot henne etc. Jag tror inte att man som vän lägger stenfokus på om killen har ett bra jobb/bra inkomst eller inte. 

Man är inte mindre mån om framtiden för att man tatuerar sig, det blir mer och mer accepterat, och även om samhället fortfarande har en lång väg att gå så blir det mer accepterat, dels för att det blir vanligare men även för att samhället utvecklas, blir mer konkurrensinriktat och arbetsgivare väljer i mångt och mycket att se till kompetens.
  • Anonym (Tatuerad 2)
    Petrol skrev 2013-10-15 09:11:09 följande:
    Vad är en konstig symbol då? Jag menar, vad som är obegripligt för dig kan ha betydelse för mig:) Eller menar du mer kontroversiella symboler så att säga?

Det där med att halsen/händerna/pannan tatuerar man inte innan man har åtminstone några andra tatueringar har jag aldrig riktigt förstått heller. Om jag har en ide om vad jag vill ha och var jag vill ha det, då är det ju det jag vill ha och just den grejen jag är säker på. Om man skulle börja tatuera sig över resten av kroppen för att motivera en halstatuering så snackar vi ju verkligen om tatueringar man riskerar att ångra senare:)
    Ja, med konstig symbol menar jag kontroversiella symboler, som är allmänt negativt laddade.
    Jag tror man hade märkt på personen i fråga om symbolen inte hade varit bekväm att ha. Även om jag själv inte hade vetat vad den stod för så tror jag att man hade märkt på omgivningen om hans symbol var "oacceptabel".

Jo, visst kan man tatuera dessa ställen först, utan att han andra tatueringar.
    Jag vill själv tatuera mina händer utan att jag har några andra synliga tatueringar.
    Menade mest bara med det exemplet att man får en annan bild av de som är tatuerade över stora delar av kroppen. Det hade för mig varit två skilda saker att "kommentera" en enda tatuering på halsen, eller att kommentera att någon har halsen tatuerad. Om du förstår hur jag tänker då.
  • Flickanx2

Jag tycker genom att läsa ditt inlägg TS att du verkar vara väldigt ung, rätta mig om jag har fel? Och jag förstår faktiskt att du undrar. Jag var där en gång också och det var många funderingar och undringar om allt möjligt.

Fast jag tror inte du behöver bry dig särskilt mycket om vad din vän tycker. Är det killen du tycker om är det det som är det viktiga, är hon en riktig vän till dig så accepterar hon att du gillar honom.

Halstatueringar betyder ingenting mer än att den som bär den tycker det är snyggt. Vare sig mer eller mindre. 

128
  • Anders 386
    Flickanx2 skrev 2013-10-15 13:54:30 följande:
    Jag tycker genom att läsa ditt inlägg TS att du verkar vara väldigt ung, rätta mig om jag har fel? Och jag förstår faktiskt att du undrar. Jag var där en gång också och det var många funderingar och undringar om allt möjligt.

Fast jag tror inte du behöver bry dig särskilt mycket om vad din vän tycker. Är det killen du tycker om är det det som är det viktiga, är hon en riktig vän till dig så accepterar hon att du gillar honom.

Halstatueringar betyder ingenting mer än att den som bär den tycker det är snyggt. Vare sig mer eller mindre. 
    Skål  Bra inlägg..
  • Petrol
    Anonym (Tatuerad 2) skrev 2013-10-15 13:51:38 följande:
    Ja, med konstig symbol menar jag kontroversiella symboler, som är allmänt negativt laddade.
    Jag tror man hade märkt på personen i fråga om symbolen inte hade varit bekväm att ha. Även om jag själv inte hade vetat vad den stod för så tror jag att man hade märkt på omgivningen om hans symbol var "oacceptabel".

Jo, visst kan man tatuera dessa ställen först, utan att han andra tatueringar.
    Jag vill själv tatuera mina händer utan att jag har några andra synliga tatueringar.
    Menade mest bara med det exemplet att man får en annan bild av de som är tatuerade över stora delar av kroppen. Det hade för mig varit två skilda saker att "kommentera" en enda tatuering på halsen, eller att kommentera att någon har halsen tatuerad. Om du förstår hur jag tänker då.
    Då är jag med på hur du menar och jag måste ha tolkat dig lite fel bara:) Tack för att du tog dig tid att förtydliga det hela!
Svar på tråden Min vän kommenterade att min pojkvän har en tatuering på halsen?