Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

På andra försöket gick det! Det stod "GRAVID" när jag kissade på stickan igår! Glad (första barnet)

• LååångVägDit

Hej alla!

har läst igenom HELA tråden! Glad

Är enligt gravidappen i v 5 (4+1). Sedan jag slutade med p-piller i början av sommarn så har jag haft mkt finnar som kommer innan mensen o sen håller i sig ett par veckor. (Hade nästan aldrig finnar innan) Så också denna gång men nu var det av en annan anledning! Flört har de tidigare månaderna börjat få mensvärk nån dag innan mensen kommit men inte denna månad o misstänkte därför lite att det skulle bli ett  Plus! Plus att jag varit tröttare o illamående på morgonen. Är jätte rädd att illamåendet ska bli sämre för min syster fick hyperemesis (extremet graviditetsillamående) med båda sina narm som höll i sig hela graviditeterna. Och det var tydligen stor risk att jag får det eftersom vi är enäggstvillingar. Det började i ca v 5-6 för henne.

Har också funderat på om man ska kunna vänta till jul o berätta för familjen då, skulle ju vara väldigt roligt att kunna ge det som julklapp, är i v 12 då. Men tror inte jag kommer kunna vänta så länge... 

• LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-03 16:39:40 följande:

Låter inte kul o ha extremt graviditetsillamående.. hoppas du slipper de! Här har första riktiga illamåendet infunnit sig o jag känner mig ärligt talat sjuk! Huvudvärk, ingen ork, ingen aptit o illamående nästan hela tiden.... de värsta är att man ändå måste jobba o fixa i hemmet precis som vanligt för man e ju inte sjuk... hoppas verkligen att det inte håller i sig så länge!

häftigt att ni är enäggstvillingar förrästen! Är det enäggs- eller tvåäggstvillingar som är ärftligt? ;)
    Jag är oxå jääätte trött! Konstigt att man får symtom så tidigt, bebben är ju nyss tillverkad! :) hoppas ditt illamående ger sig snart!

Det är tvåäggstvillingar som är ärftligt, våran farmor var det. Jag skulle väldigt gärna få tvillingar!! :) det skulle va sååå skoj!
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-03 17:06:54 följande:

Aa men det händer så otroligt mycket i början så det är ju inte så konstigt att man blir väldigt påverkad. Läste att man brukar må sämst under första trimesten så hoppas att de stämmer :)
    Jag har fullt sjå med att förstå jag.. Ska göra som du skrev o ta ett till test så jag ser att de står 3+! :)

Många verkar ha hälsosamtal, är de så i alla landsting?

Hur länge har ni varit tillsammans?
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-03 17:39:16 följande:

Jag tror att alla har hälsosamtal men dom kan nog se olika ut. Vi ska på hälsosamtal i grupp 15/11 sen har vi inskrivning med bm 5/12 :) har du ringt mvc?

Vi har varit tillsammans i 1 år bara men vi har känt varandra jätte länge och flyttade ihop när vi varit tillsammans 1 vecka ;) så vi känner oss väldigt trygga med varandra :) hur länge har ni varit tillsammans? :)

Jag har också haft svårt att förstå att jag faktiskt är gravid! Speciellt när jag inte hade så mycket symtom ;) ett tips e att fota testerna så du har dom kvar och kan titta på dom när du tycker det känns overkligt :)
    Nej jag testade igår så jag får väl ringa nu i veckan. Vilken vecka kommer du va i vid inskrivningen?

Vi träffades för ganska exakt 7 år sen men gjorde slut ett tag för 2 år sen men blev tillsammans igen! :)

Ja jag har fotat testerna! Tog ju ett digitalt o då försvinner ju texten efter 24 timmar så det kastade jag, så jag får titta på bilderna. Nu är jag lite orolig att nån ska råka se bilderna i min mobil, ifall jag visar nån annan bild..
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-03 18:28:47 följande:

Okej va spännande :) vart bor ni och hur gamla är ni?

Jag kommer vara i v 11 (10+2) på inskrivningen :) jag har bilderna och alla gravidappar på min surfplatta o den har jag bara hemma så det är ingen risk att någon obehörig skulle se ;)
    Vi bor i Dalarna o jag är 27 år o min sambo är 35 år. Hur gamla är ni? (Vet att de står någonstans..)

Klurar på hur jag ska berätta för familjen.. Och när jag måste säga till min chef. Sa till min tvillingsyster idag! :) men resten får vänta!
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-03 18:28:47 följande:

Okej va spännande :) vart bor ni och hur gamla är ni?

Jag kommer vara i v 11 (10+2) på inskrivningen :) jag har bilderna och alla gravidappar på min surfplatta o den har jag bara hemma så det är ingen risk att någon obehörig skulle se ;)
    Nu såg jag att ni är 28! :)
  • LååångVägDit
    godisen skrev 2013-11-03 19:02:50 följande:
    LååångVägDit - vi verkar vara i samma vecka, jag gick enligt beräkningarna in i v5 idag (4+1)

Ja ska nog ringa till mvc imorgon, vi får se vilken det blir. Det blir säkert bra oavsett och blir det inte det så får vi väl byta!

Jag har som några andra skrivit haft lite ont, mest på venusberget (tror det heter så), det ilar och trycker.. men jag tar det med ro med tanke på att jag knappt känner något annat.

Min syster blev överlycklig idag när jag frågade om jag kund få låna hennes mamma-kläder ganska snart :D

Känns fantastiskt!
    Hjärta 
    Japp jag är också 4+1! Glad Kanske ringer imorn jag också, det är bra att va ute i tid inom sjukvården! Flört

Har också haft lite ilningar idag och sen som mensvärk. Mår även lite illa men jag gör det ofta annars också så svårt att veta vad som är vad.

När ska ni berätta?   
  • LååångVägDit
    godisen skrev 2013-11-03 19:14:38 följande:

Vi tänkte vänta till V12 som ni :) julafton för iaf mina föräldrar då vi inte bor i samma stad och det känns inte som en sak man tar per telefon!
    Min syster och en bästa vän till mig vet men annars tror jag vi väntar.. Jag vill gärna veta att allt ser bra ut innan även om vi självklart kan ha stöd av familjen om något går fel, så lite kluven är jag.

Men det roliga är att det blir någon mindre farmor/farfar + mormor/morfar julklapp ;) 

Men det är ju bara det att kan man hålla sig så länge? Min pappa bor jätte långt bort så han vill jag berätta för på jul o inte i telefon precis som du sa. Men dom övriga i familjen vet jag inte. Är oxå väldigt kluven. Ska låta de få gå några veckor så får vi känna efter hur vi vill göra! Men när säger man till chefen då?
  • LååångVägDit

Grattis till alla nya!

Jag är oxå jätte trött sen en vecka tillbaka. Ligger gärna o vilar mitt på dagen o lägger mig tidigare på kvällen.

Vaknade 05.30 idag o har mått så illa. Är oxå VÄLDIGT orolig att illamåendet ska bli värre. Är det nåt jag hatar så är de illamående! Har mkt problem med smärta (alltså innan jag blev gravid) men har mkt hellre mer ont än att jag ska må illa.. Fy!!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014