Första barnet bf i juli 2014
På andra försöket gick det! Det stod "GRAVID" när jag kissade på stickan igår!
(första barnet)
På andra försöket gick det! Det stod "GRAVID" när jag kissade på stickan igår!
(första barnet)
Hej alla!
har läst igenom HELA tråden! 
Är enligt gravidappen i v 5 (4+1). Sedan jag slutade med p-piller i början av sommarn så har jag haft mkt finnar som kommer innan mensen o sen håller i sig ett par veckor. (Hade nästan aldrig finnar innan) Så också denna gång men nu var det av en annan anledning!
har de tidigare månaderna börjat få mensvärk nån dag innan mensen kommit men inte denna månad o misstänkte därför lite att det skulle bli ett
! Plus att jag varit tröttare o illamående på morgonen. Är jätte rädd att illamåendet ska bli sämre för min syster fick hyperemesis (extremet graviditetsillamående) med båda sina narm som höll i sig hela graviditeterna. Och det var tydligen stor risk att jag får det eftersom vi är enäggstvillingar. Det började i ca v 5-6 för henne.
Har också funderat på om man ska kunna vänta till jul o berätta för familjen då, skulle ju vara väldigt roligt att kunna ge det som julklapp, är i v 12 då. Men tror inte jag kommer kunna vänta så länge...
Kanske ringer imorn jag också, det är bra att va ute i tid inom sjukvården! 
Vi tänkte vänta till V12 som ni :) julafton för iaf mina föräldrar då vi inte bor i samma stad och det känns inte som en sak man tar per telefon!
Min syster och en bästa vän till mig vet men annars tror jag vi väntar.. Jag vill gärna veta att allt ser bra ut innan även om vi självklart kan ha stöd av familjen om något går fel, så lite kluven är jag.
Men det roliga är att det blir någon mindre farmor/farfar + mormor/morfar julklapp ;)
Grattis till alla nya!
Jag är oxå jätte trött sen en vecka tillbaka. Ligger gärna o vilar mitt på dagen o lägger mig tidigare på kvällen.
Vaknade 05.30 idag o har mått så illa. Är oxå VÄLDIGT orolig att illamåendet ska bli värre. Är det nåt jag hatar så är de illamående! Har mkt problem med smärta (alltså innan jag blev gravid) men har mkt hellre mer ont än att jag ska må illa.. Fy!!