Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

såjävlaneggo skrev 2013-11-09 21:14:31 följande:
    Laddar du ner en app som heter gravid app eller gravidkalendern så får du en gratis försäkring från Trygg-Hansa, tänkte bara tipsa!

Men den är från v 22 tror jag!?
  • LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-10 06:18:07 följande:
    Falun :)

Jaha va skoj! Jag jobbar där! Glad  Tänk om vi vet vilka varandra är då! Haha, då är våra graviditeter inte så hemliga längre.. Flört
  • LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-10 06:35:46 följande:
    Jag känner inte jättemycket folk i falun, men det är ju inte omöjligt! ;)
    Vi får väl ha tystnadsplikt! :)
  • LååångVägDit
    mmod skrev 2013-11-10 17:13:33 följande:

Jag funderar på det med veckorna ? Står att jag är i vecka 6 (5+2) nu men är jag då i vecka 6 eller vem ? Förstår inte vilket av det man ska gå efter :) ? Förstår självklart att barnmorskan kommer ge en mer Exakt vecka senare vid det besöket nen vore skoj att se vilken vecka man ska kolla på :)

Som jag har förstått det: är du i 5+2 säger man att man är i v6 eftersom du då gått 5 fulla veckor o har börjat på den 6e! Tror dock att bm kommer säga 5 veckor. Tror dom säger lite annorlunda än oss andra. Jag är i 5+1 och säger v6! :)
  • LååångVägDit
    mmod skrev 2013-11-10 17:21:58 följande:
    Ah nu när du förklarade såg jag ju logiken i det hela haha ;) tänkte mest på så man säger helt fel vecka :) har en annan app som visar på vecka 5 i utvecklingen men då går jag efter den andra appen Gravid app eller vad det heter för då känns de som tiden går fortare ;) tack för snabbt svar :)

Varsågod! Glad
    Jag har också "Gravid App"! Tycker den verkar bra! Glad Förstod inte heller det med veckorna förut men nu har jag nog kläm på det! Men som sagt, tror bm räknar på ett annat sätt.
  • LååångVägDit
    såjävlaneggo skrev 2013-11-10 20:46:22 följande:

Imorgon tänkte jag ringa BVC och "skriva in mig", men vad säger man? Bruden som hatar telefonsamtal.. :/

Jag sa bara att jag nyss fått reda på att jag är gravid o undrade om inskrivning. Sen frågar dom resten! ;) men ring till MVC o inte BVC! :) lycka till!!
  • LååångVägDit
    KristinaS skrev 2013-11-10 20:49:16 följande:
    Man får vara glad så länge det håller i sig så! Glad Kul att jag inte var ensam om att tappa sockersuget. Man skulle ju vara gravid jämt ju hehe.
    Har inte ätit godis på 7 år men har fortfarande sockersug.. Äter ju dock fika så jag underhåller väl det där sockerberoendet ändå..
  • LååångVägDit
    KristinaS skrev 2013-11-10 21:04:04 följande:
    Oj efter så lång tid men som du säger det kanske är fikat som underhåller det!
    I vanliga fall så har jag ett jäkla sockersug, så jag får kämpa för att hålla mig till 1 dag i veckan.
    När jag slutade för 7 år sen så slutade jag med allt socker i några månader men sen blev de så tråkigt. Det var sommar då så jag började äta glass o sen fika. Men har inte tagit en enda godis sen dess! Det har blivit sån spärr så de skulle jag aldrig göra nu men däremot fikat.. Har så svårt att låta bli o kan inte tacka nej om det erbjuds.. (Alltså även innan jag blev gravid). Försöker hålla mig till en gång per dag... ;) haha!
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-11 07:31:20 följande:
    Inatt vaknade jag av att jag hade rejäl molvärk. Har mest haft en mildare variant fram tills nu men läste att det är helt normalt. Hade dock rätt svårt att somna om efter det så idag är jag riktigt trött........ Vet inte hur jag ska klara av dagen.... Om jag måste sjukskriva mig vet jag heller inte vad jag ska säga eftersom att jag inte vill berätta om graviditeten på jobbet än..... :/

Kan du inte säga att du är förkyld då? Igår fick jag också så ont. Lyfte en hink med vatten ute som var mkt tyngre än jag trodde och efter det fick jag ont i magen. Blev så nojjig direkt...
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014