Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

malin1985 skrev 2013-11-12 08:48:53 följande:
    Vi berättar nog tidigare. Kommer vara i v 14 på julen och vi berättar nog redan v 10. Fast nu börjar jag luta mer åt att berätta när vi gjort ul första gången, vore så kul att ha bildbevis ;) Men det beror lite på när första ul är. Jag ska på hälsosamtal på fredag så får se vad dom säger då :)

Just ja du ligger ju lite före mig, är i v 12 på jul men vi kommer nog berätta tidigare också! Gör man alltid tidigt UL i ditt landsting?
  • LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-12 09:02:27 följande:

Jag brukar läsa hennes blogg ibland och har faktisk läst det där inlägget. Det spelsr ingen roll; jag får ändå ont i magen av skratt igen!

Haha va roligt! Och redan känner jag igen mig i mycket! Flört
  • LååångVägDit
    soetnoes skrev 2013-11-12 18:00:45 följande:
    Mitt enda symtom är brösten har fått gå upp en storlek för mina andra bh-ar sitter för tajt. Synd att man bara har en. Har inte ringt mvc än då jag jobbat natt och sover när dom har telefon tider.. Vad ska man säga?

Jag sa att jag fick reda på för några dagar sedan att jag är gravid o undra om inskrivning. Sen skötte bm snacket!Glad
  • LååångVägDit

Aaaahhh! Var nyss inne på "gravid app" o där finns de ju en "dela" knapp som jag råkade trycka på.... Har aldrig varit så svettig o nervös i hela mitt liv tror jag.. Slängde mig på fb knappen för att kunna ta bort bilden direkt men den visades inte där. In på instagram men inte där heller! Puh!!! Sen tänkte jag att den där appen har väl inte mina uppgifter så den kan dela på min fb sida om man inte har godkänt de på nåt sätt? Shit va rädd jag blev...

• LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-12 20:27:06 följande:
    Hahaha!!! Har varit på väg att göra samma själv ;)
    Skrev man in några personliga uppgifter när man skaffade appen? Kommer inte ihåg. För egentligen kan den väl inte va kopplad till min fb utan att man godkänner det?
  • LååångVägDit
    mmod skrev 2013-11-12 20:41:19 följande:

Nu börjar illamåendet bli ännu värre :( har haft världens migrän på jobbet idag...ringde 1177 om rådgivning men jag fick inte ens ta Alvedon nu när det är i utvecklingsfasen...har legat i sängen sedan halv fem, mått dåligt, huvudet känns som det ska explodera...hängt över toaletten utifall att men har som tur är inte kräkts....ännu "roligare" är det att det är min födelsedag idag som jag spenderar i sängen....vet inte ens om jag orkar dra till jobbet imorgon, vet ju inte hur jag mår då och det värsta som finns är att sjukanmäla sig på morgonen :( har iaf fått i mig överkokta nudlar haha!

Enligt min doktor kan man ta Alvedon även i början! Krya på dig o grattis på födelsedagen!!
  • LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-12 21:33:42 följande:

Haha, nej, det gör man inte. Man fyller bara i födelsedag och BF/senaste mens. Ingen skada skedd söta du! ;)
    TACK!!! Puh....
  • LååångVägDit

Igår o inatt har inte varit kul. Mådde illa hela dagen igår men kunde iaf äta lite mat, de kunde jag inte i förrgår. Men har vaknat 2 ggr inatt o mått så illa så jag inte ens kan röra mig. Bad min sambo gå ner o hämta en hink ifall att bara.. Usch! Nu när ja vaknade var det likadant, sitter med en kopp te nu som ja ska försöka få i mig. Har varit hemma från jobbet några dagar men hade tänkt gå dit idag för vi har ett möte jag skulle behöva va med på. Men jag vet inte om jag pallar det. Måste iaf prata med min chef o berätta för henne. JÄVLA ILLAMÅENDE!!!

• LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-13 07:30:58 följande:
    Fy vad jobbigt :( Mitt illamående verkar ha lagt sig lite som tur är. Känner fortfarande av det men inte lika mycket :)
    Å va skönt för dig! Bm ska ringa upp nu efter kl 08, ska höra om jag kan få nån medicin. Dom brukar ge lergigan comp men vet inte om dom vill att jag ska testa dom receptfria först..
  • LååångVägDit
    Qhuiii skrev 2013-11-13 08:06:46 följande:
    Ett tips mot illamående som fungerat för mig. Jag äter alltid en smoothie på morgonen, tycker de e lättare att dricka kallt plus att du kan göra den ganska näringsrik utan att de blir svårt att få i sig. Även vindruvor fungerar för mig att äta vid illamående, de är lätt att stoppa i munnen, innehåller ganska mycket vätska och höjer blodsockret fort.
    Hur gör ni andra?
    Äter piggelin o de går hyfsat. Annars är de svårt att hitta nåt som jag kan tänkas va sugen på. Nu har jag pratat med bm iaf o ska prova Postafen (receptfritt) först o om de inte hjälper ska jag få Lergigan. Eftersom min tvillingsyrra hade hyperemesis med båda barnen är jag rädd att jag också fått det... Rynkar på näsan
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014