Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

KristinaS skrev 2013-11-13 14:47:36 följande:

Tyvärr blev det ingen bebis för min del, det är ett missfall jag har nu.

Men jag önskar er andra tjejer lycka till med era graviditeter! Tack för stödet och kramar till er.

Fy så tråkigt. Lider verkligen med er! Ta hand om dig nu! Många kramar
  • LååångVägDit
    Pikku Enkeli skrev 2013-11-13 17:03:43 följande:

Jag är hemma sedan tidigare och det är verkligen superskönt att kunna glida runt och softa i mjukiskläder. Har väldig växtvärk, men mår inte super-illa. Känner mest motstånd till vissa saker, men undviker jag dem går det bra. Öm i brösten som tusan, och de har tyvärr svullnat... Vill inte ha större bröst helst, men det är väl oundvikligt.

Har alla här i tråden planerat att skaffa barn? 

It's no sign of mental health to be well adjusted to a sick society...
    För oss krävdes de många månaders planering (av medicinska skäl) innan vi ens kunde börja försöka. Så de var verkligen planerat! Att de gick på andra försöket hade jag aldrig vågat hoppats på med tanke på hur lång vägen dit var.
  • LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-14 06:33:49 följande:
    Det är med ett tungt hjärta jag lämnar er nu.
    Lycka till allihop; jag hoppas innerligt att ingen mer behöver lämna er nu!

Gu va tråkigt! Är så ledsen för din skull! Ta hand om dig! Många kramar
  • LååångVägDit
    Ssr skrev 2013-11-13 23:26:23 följande:
    Jag måste få klaga av mig lite, sambon är nog ganska trött på att höra mitt tjat. Jag mår så fruktansvärt illa. Hur ska man stå ut?! Har inte jobbat, orkar inte göra något och kan inte heller sova pga illamåendet.
    Ska få träffa en läkare nästa onsdag för att få medicin utskrivet, men det är nästan en hel vecka dit!! Kan inte äta och är inte sugen på något överhuvudtaget, jag håller på och bli galen snart.
    Förlåt, behövde bara få skriva av mig.

Förstår dig precis, är lika för mig... Rynkar på näsan Jag ringde igår o dom sa att jag ska prova Postafen först, som är receptfritt, innan man får Lergigan utskrivet. Undrar också hur man ska stå ut. Vet att de är för en bra sak man är illamående men lite svårt att tänka så hela tiden också.. Hoppas det lättar snart!
  • LååångVägDit
    Ssr skrev 2013-11-14 12:53:44 följande:

Bm sa att jag kunde prova receptfritt, men jag har ätit dom väldigt mkt i mitt liv för jag blir åksjuk av att bara titta på en bil, haha! Är lite bättre nu när jag är vuxen men jag blir totalt däckad av dom där tabletterna, somnar överallt och hela tiden, vilket inte fungerar så bra på jobbet då man måste vara skärpt hela tiden. Just nu försöker jag mig på "sea band" som man sätter runt båda handlederna, är osäker på om de faktiskt funkar och jag kan inte ha dom på jobbet eftersom de strider emot hygienrutinerna och alla skulle de dom och undra vad de är för nått. Blev erbjuden Calma igår av mamma, höll på att kräkas för jag tycker de är jätteäckliga, haha. Det är inte lätt när det är svårt ;)

Är det postafen du blivit trött av? För om du får lergigan (vet inte om du provat dom förut) så blir du nog tyvärr inge piggare av dom. Den tabletten fungerar mot många saker bl.a. som lugnande o mot ångest o så, så därför kan man bli väldigt trött av den.. Men det är ju såklart individuellt! Tar postafen nu men tycker inte att dom hjälper. Hoppas på lergigan comp!
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-14 14:24:57 följande:
    Ja exakt, det måste ju vara därför ;) Känns dock som att min blåsa krymt så att det enbart ryms en liten skvätt nu. Nu blir jag kissnödig igen efter 15 min. ;) Kommer bli jobbigt om det fortsätter såhär eftersom att det tar 40 min för mig att köra till och från jobbet :/

Kissar också oftare nu och sen igår kväll har jag ont så lågt i magen, nästan som trängningar när man har UVI.. Har ganska lätt att få UVI men nu vet man ju inte vad som är vad. Kanske är "växtvärk" bara..
  • LååångVägDit
    Flip12 skrev 2013-11-14 14:34:57 följande:

Jag hoppas också in här. Beräknat till 2/7. Jag mår väldigt illa. Är sjukskriven nu då jag inte kunde sköta jobbet. Försöker med sea-band och lite mat ofta. Alla ni som önskar att ni mådde illa, jag lovar att ni inte önskar det...

Håller helt med! Förstår att ni som inte mår illa vill ha det för att känna er säkrare på att allt står rätt till. Men att knappt kunna resa sig, inte kunna äta, va sjukskriven, inte ens kunna röra ett lillfinger när det är som värst för att man mår så illa.. Det skulle jag aldrig önska! Vill bara att de ska gå över..
  • LååångVägDit
    Asjak skrev 2013-11-14 14:36:33 följande:

Är du osäker så lämna urinprov på vc, det är farligt med uvi när man är gravid.

Jag har själv uvi flera ggr om året.

Jag går oxå upp varje natt och kissar, och idag är jag så genom slut, var precis ute och promenerade 40 min och trodde ja skulle somna på vägen :)
    Har sånna stickor hemma (är sjuksköterska) så jag ska kolla imorgon bitti! Har aldrig dom "klassiska" symtomen så de e lite svårt att veta om det är UVI eller inte.
  • LååångVägDit
    Asjak skrev 2013-11-14 15:11:28 följande:

Åh vad bra att va sjuksköterska nu :)

Irriterande med uvi, jag har aldrig ont utan har bara väldiga trängningar.

Såjvlaneggo usch din stackare :(
    Haha ja de e nog både och att va sjuksköterska nu.. Jobbar på en barnavdelning så får väl se hur nojjig jag blir sen när barnet kommer.. Eller så blir jag lugn för jag har sett så mkt värre saker!
  • LååångVägDit

Först tänkte vi vänta till jul men de kändes så länge. Så vi bestämde v 10. Men eftersom jag mår så himla dåligt så ska vi nog berätta för dom närmaste redan nu. Orkar inte ens prata i telefonen.. Den här dagen har jag spenderat på badrumsgolvet/sängen/soffan.. Har fått lergigan comp nu så jag hoppas det ska hjälpa!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014