Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

malin1985 skrev 2013-11-11 08:23:33 följande:
    Om jag måste åka hem skyller jag nog på feber men ska försöka klara dagen iallafall... Har iallafall klarat 1,5 timme hittills :) "Bara" 7,5 timmar tills hemgång...!

Lycka till! Flört  Hoppas det går bra!!
  • LååångVägDit
    KristinaS skrev 2013-11-11 10:21:49 följande:
    Det är duktigt! Jag väljer hellre bort fikat än godiset. Men sen så älskar ju jag lösgodis så Tungan ute
    Jaha haha Skrattande

Tack! Skulle också lätt kunna byta bort fikat mot godis för godis är det jag verkligen älskar, det var min stora last o därför slutade jag. Blev för mkt! Men nu när det gått så många år tycker jag det är ganska onödigt att börja igen, är ju som när man slutat röka o börjar igen efter ett långt uppehåll. Så jag får hålla mig till andrahands valet, fikat! Tungan ute 
  • LååångVägDit
    Stjernfelt skrev 2013-11-11 13:58:58 följande:
    Va konstigt, Hälsosamtalet brukar man ju ha ett tag innan inskrivningen, och hon jag pratade med gav mig en tid till bm och hälsosamtal den 22/11 och sa att bm ger mig en tid till inskrivning när jag är där nästa vecka. Så det var konstigt att vi andra har fått tider trots att vi är tidigt :/ 

I Landstinget Dalarna har man tydligen inte hälsosamtal utan det är liksom inbakat i inskrivningen. Men alla andra på den här tråden verkar få hälsosamtal först o sen inskrivning.
    LovisaC skrev 2013-11-11 13:33:48 följande:
    Jag ringde också idag, de hälsade mig välkommen åter v12. Ooooookej...

Vilken VC var det? (Du behöver inte säga om du inte vill!)
  • LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-11 15:15:52 följande:

Falu VC, en privat vårdcentral :)
    (Jag är mest lite småhemlig för att jobbet inte ska få veta. Eller familjen eftersom de inte har något med mitt liv att göra men det är en annan historia haha).
    Får du hälsosamtal innam inskrivning?

Jag är gärna hemlig ett tag till också! Flört 

Har också Falu VC! Nej jag fick inge hälsosamtal utan fick tid för inskrivning bara. Men dom ville alltså att du ska ringa tillbaka i v 12?! Va konstigt! Då kanske dom inte har tider, för till mig sa dom att de va bra att jag ringde tidigt.. 
  • LååångVägDit
    LadyGrace skrev 2013-11-11 19:31:09 följande:
    Jättetråkigt besked! Men det är bara att söka på (är nästan i samma situation). Skulle inte heller ta ett telefonförsäljare jobb. Jobbar nog hellre på en hamburgar restaurang.

Ett tips! Se till att gå direkt till arbetsförmedlingen när du blir arbetslös för då baseras din föräldrapenning på din nuvarande lön.
    Ja det är jätte viktigt att gå till arbetsförmedlingen första dagen du blir arbetslös, inte andra eller tredje.. Hoppas de löser sig!
  • LååångVägDit

Mådde jätte illa hela dagen igår, åt typ varma koppen o några smörgåsrån bara. Lika idag. Ska egentligen jobba idag men fortsätter det så här så går det inte.. :(

• LååångVägDit
    Liljekonvaljebladet skrev 2013-11-12 07:29:19 följande:

Usch illamående är inte kul! Än sålänge mår jag skapligt. Men illamåendet finns med lite svagt i bakgrunden.... Har nästan fobi för att spy osv så vi får väl se hur detta går smile5.gif

Jag med, får typ ångest av illamående.. Så jag hoppas inte att de fortsätter så här..
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-12 07:46:18 följande:
    Idag har jag fått i mig 1 smörgåsrån och 3 mariekex till frukost. Har ingen aptit alls....
    Jag har ätit ett smörgåsrån idag o typ 2 klunkar nyponsoppa.. Fy, visst är det jobbigt? Magen kurrar så jag är ju hungrig men de går inte att äta. Är du hemma från jobbet idag?
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-12 08:18:44 följande:
    Jag känner inte ens att jag är hungrig, jag äter bara för att jag måste och för att jag slipper må illa en liten stund då... Nä jag jobbar, funderade på att stanna hemma eftersom att jag är så otroligt trött men min sambo tyckte att jag skulle åka till jobbet. Kommer dock inte bli mycket gjort den här veckan... Har köpt dextrosol iallafall, det får bli min räddning när jag håller på att somna. :P Usch jag var inte riktigt beredd på att det skulle va såhär att vara gravid. Det är ju absolut värt det men det är ändå väldigt jobbigt. Idag går jag in i v 8, tror denna vecka kommer vara värst.
    Va duktig du är som åker till jobbet!

Jag har ju fasat för det här hela tiden eftersom min syrra fick hyperemesis med båda barnen.. Nu vet jag ju inte än om de blir så illa för mig.. Å vecka 8! Va långt fram de låter! Blir v 7 för mig på lördag. Har haft feber i 3 dagar nu o hostat jätte mkt i en vecka så de blir man inte piggare av heller..
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-12 08:32:40 följande:
    Usch ba jobbigt :( Fast jag önskar nästan att jag kunde få lite feber så jag kan stanna hemma med gott samvete.. Det som dock gör att jag väljer att stå ut och masa mig till jobbet iallafall är att jag misstänker att jag kommer må skit i några veckor till så då är det ju lika bra att vänja sig.... Dessutom är det "bara" 6 veckor kvar till jul och då ska jag ta några dagar ledigt förutom alla röda dagar...! Åå vad jag längtar!!

Var hemma i söndags pga febern så den får jag skylla på idag också. Jobbar ons o tors o sen är jag leldig 5 dagar! Skönt! Vet inte om jag kan vänja mig vid att må så här illa.. Härligt för dig att va ledig över jul! Skulle ni berätta för familjen då? 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014