Första barnet bf i juli 2014
Idag är det 1 vecka sedan jag var utanför dörren. Imorn har jag fått tid till doktorn så då måste jag ta mig ut.. Längtar tills jag mår bättre och kan bara vara glad över att äntligen vara gravid.
Idag är det 1 vecka sedan jag var utanför dörren. Imorn har jag fått tid till doktorn så då måste jag ta mig ut.. Längtar tills jag mår bättre och kan bara vara glad över att äntligen vara gravid.
Idag är det extrem lycka. Efter besök och fått gjort ett vul i vecka 8+5 så konstaterades det att vi väntar tvillingar :)
.
Fy f*n för illamående vill bara krypa ur kroppen vissa stunder!
Har nu tagit första dosen Lergigan comp och har hittils kunnat andas ut dock tror ja att jag reagerade på koffeinet och efedrinet för hjärtat ökade pulsen något.
Jag löste det med sjukskrivningen så det känns skönt.!
Min sambo ville att de skulle va som på film, att han skulle komma hem o jag sa: "älskling, du ska bli pappa!" Så jag gjorde precis så! :) först tyckte jag de skulle va trist att ta testet när han inte va hemma men de blev en rolig grej ändå! Men varken han eller jag kommer ihåg va han svarade.. :)
Mår mycket sämre idag och behövde ta modet att berätta för min mamma för hon tyckte nu att de va konstiga ursäkter jag kom med för att inte hälsa på henne och pappa. Min mamma är nu galen, arg och besviken. Känns rent åt helvete, hoppas verkligen att hon bara behöver smälta de och bli glad istället ;( usch de här behövde jag inte..
Lillen eller bebisen. Tror jag skrev "lilla krabaten" på farsdag kortet. Annars brukar jag säga ungen men min sambo tycker de låter så hårt. Lite olika alltså! :)
Hela helgen har gått utan att jag varit inne och läst i tråden. Mycket att ta ikapp här =)
I fredags var jag på MCV och gjorde ultraljud. Jag har inte riktigt vetat hur långt gången jag är pga missfall innan den här graviditeten och sen ingen mens i mellan.
Docktorn frågar i vilken vecka jag tror jag är i och jag svarar 8, han säger att vi provar göra vanligt ul och ser efter om det syns något. Han hittade rätt på en gång. En liten klump som såg ut som ett stort grodyngel med en pickande prick i mitten. Inte mkt att se men helt fantastiskt =)
Fostret är ca 3,1cm säger han sen. Du är i vecka 9+6.
De betyder att mitt bf datum som jag trodde skulle bli 5 juli flyttades fram till 20 juni, så nu platsar ja ju inte riktigt i tråden längre =/ nu har jag gått in i vecka 11 och det känns ju helt underbart förstås =)