Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

MissUnik skrev 2013-11-08 18:05:25 följande:
    Det tycker jag allt! 9månader är en lång tid ;) och efter förlossningen är man nog inte sltt för sugen på ett bra tag! Så tycker man ska ta vara på denna tid då det är bara är sig själv och partnern fortfarande.. När tid, ork och plats i sängen fortfarande finns ;)

Men man måste ju såklart vilja, Inge ide att tvinga fram något sådant.. Jag menar det tar ju ett tag att smälta att hela ens liv och kropp ska förändras! Men när det väl är dax för sex så ska man nog ta det lite försiktigare och prata med varandra och försöka att inte tänka så mycket på "fostret" för då spänner man nig sig och det blir obekvämt.. Lycka till! :)
    Ja nån gång under 9 mån ska vi väl få till det! :) för som jag förstår på mina kompisar som har ett eller två barn är det ganska stor brist på den varan hos många av dom. Så det är väl bäst att passa på nu som sagt när de bara är vi! ;)
  • LååångVägDit
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-08 19:52:12 följande:
    Grattis! Vad roligt! Då kan vi verkligen följas åt :D
    Tack! Ja de kan vi! Spännande! :) v 6 imorn!!! Jiihoo! Haha!
  • LååångVägDit
    Turvion skrev 2013-11-09 05:50:16 följande:
    Ah 1177 är de som känns tryggast, eller ringa vårdguiden och prata med en bm :) har gjort de med tanke på att jag tog rätt starka tabletter fyra dagar irad innan jag visste att jag var gravid :p har dem på recept kan va bra att säga, de är emot just illamående men får absolut inte äta dem nu..
    Nå med tanke på farsdag imorgon, någon som köpt nåt till 'farsan'?:)
    Jag har köpt en liten body där de står I

Jag har köpt choklad där det står "världens bästa pappa" på och så har jag gjort ett kort! 
  • LååångVägDit
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-08 22:15:47 följande:
    Haha jaa äntligen v 6 haha! Känns som om tiden kryyyper fram !! Haha :P

Verkligen kryper fram.. idag är det en vecka sen jag plussade. Vill att tiden ska gå snabbare så vi kan berätta det nån gång! Glad Egentligen känns det otroligt att det är 5+0 idag eftersom det var 4+0 när vi fick reda på det, känns både som att vi har vetat det i en evighet men också att man inte har fattat det än.. Den här veckan har så här i efterhand gått snabbt men dagarna känns sååå långa.
  • LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-09 06:50:47 följande:

Jag vill också vara med här!

Jag väntar också bebis nummer ett och är precis som "LååångVägDit" i v5+0 idag med bf 17-18 juli.

Jag är 29 (fyllde år två dagar innan äl) och maken 28 (fyller år 11 dagar efter bf). Detta är vårt sjunde försök (men två oskyddade år...) och det kändes verkligen som det var menat!

Han är verkstadschef och jag resande säljare. Kissnödigheten är redan en utmaning i bilen om dagarna, jag mår duktigt illa sedan två dagar, mina bröst ömmar och jag får inte sova om nätterna. Än har inte den lamslående tröttheten hittat mig dock!

Grattis! Va skoj!! :) Jag har bf 11 juli, hmm, hur kan vi ha olika om vi är på samma dag?
  • LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-09 08:03:53 följande:

Skulle jag utgå ifrån mensens första dag så har jag bf 13-14 och jag vara i v5+4. Jag utgår ifrån ägglossningen eftersom den sker på dag 18 i min cykel och inte dag 14 som hos de flesta :)
    Jag vill inte riskera att bli framflyttad vid VUL och bli förkrossad. Been there...

Oki då förstår jag! Glad Jag vet inte exakt när jag hade äl utan räknar från mensens första dag. Hade en app som räkna ut äl så jag chansar på att den stämmer! Flört tog aldrig några äl-test o eftersom jag åt p-piller i 10 år så vet jag inte riktig hur det känns när man har äl, hann inte ha så många innan jag blev gravid. När ska du får göra VUL? 
  • LååångVägDit

Turvion: Hittade chokladen på en hemslöjdsbutik! Glad

Jag började med vitaminer 3 månader innan vi började försöka, det är väl rekommendationen tror jag, iaf med folsyra! Och dom fortsätter jag med nu!

mmod: Jag tänkte också vänta tills jul o berätta men det känns såååååå länge tills dess så vi säger nog innan. Men det hade varit skoj och ge bort det som julklapp! Tomte

Jag kissar också på nätterna. Jag kissar innan jag lägger mig, sen efter en stund måste jag gå upp igen innan jag somnar. Sen på natten.. Men hela den här veckan har jag gått upp vid 03.30-04.15 o sen har jag inte somnat om igen.. så jag känner mig lagomt pigg nu när jag ska åka till jobbet...   

• LååångVägDit
    LovisaC skrev 2013-11-09 16:04:25 följande:
    Det är inte ovanligt att man får lite förstoppning i början och det syns på magen eftersom tarmarna blir fulla ;)
    Jag är tvärtemot förstoppad.... ;)
  • LååångVägDit

En liten påminnelse till er alla! Kom ihåg att teckna gravidförsäkring! (om ni vill alltså) Några försäkringsbolag har från vecka 10 så då ska jag göra det tänkte jag!

• LååångVägDit

Länsförsäkringar (heter här "Dalarnas försäkringsbolag") har från v 10! En gravidförsäkring skyddar både dig o barnet om man skulle råka ut för en olycka till exempel. Om mamman eller barnet skulle avlida. Om barnet föds med någon sjukdom. Om mamman måste ligga på sjukhus under graviditeten får man ersättning. Med mera! Var med i en olycka för några år sedan o hade som tur va en väldigt bra sjukdom&olycksfallsförsäkring som jag fått jätte mkt hjälp ifrån. Har varit deltidssjukskriven i flera år pga olyckan så jag vet hur viktigt det är att va försäkrad! Familjeliv erbjuder även en gratis gravidförsäkring såg jag från v 10. Finns länk på eran "startsida"!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014