Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Jag mår väldigt illa o har molvärk nästan hela tiden. Men idag har jag tänkt "kan man verkligen lita på ett test?" Så jag har bestämt mig för att kolla imorn igen! Vet att jag är gravid men bara för att övertyga mig själv! :)

• LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-06 06:06:11 följande:

Haha jag har tagit 4 test efter jag plussade, 1 sticka, 1 cb plus o 2 cb digital :) man vill ju se att de händer nåt liksom ;) men nu är det sluttestat för min del o mitt sista cb digial ska min bästa vän få, dom kör oskyddad så jag hoppas att dom oxå plussar snart :)
    Jag tog oxå en vanlig sticka o ett cb digitalt. Hade ett cb digitalt kvar hemma, hade egentligen tänkt att vänta så det står 3+ men nu orka jag inte vänta. Tog precis ett o det stod "gravid" på det oxå! Puuh! Nu har jag tagit med 4 dagars mellanrum så nu borde jag väl kunna slappna av.. :)
  • LååångVägDit

Vi har diskuterat namn läänge så jag tror vi vet! Men det kan ju ändras! 
    Vi ska inte kolla om det är en tjej eller kille! Den spänningen vill vi ha kvar! Flört

Humlan26: Jag har inte haft så ömma bröst, lite i duschen om strålen kommit rakt på bara. Men mkt halsbränna och illamående. Rynkar på näsan   

Vi har fått tid för inskrivning men inget hälsosamtal, tror man har det samtidigt som inskrivningen i mitt landsting.. Men det är ju evigheter dit...  

• LååångVägDit

Har nu bestämt att vi inte orkar vänta till jul med att berätta. Så jag var nyss in på internet o beställde små roliga "godispåsar" med en bild på oss o en liten text som vi tänkte ge familjen när vi berättar. Men vi väntar tills det blir december iaf!

Ska på fest med jobbet nästa helg men jag bor ganska långt bort så jag säger bara att jag ska köra hem! Tror ingen misstänker för jag dricker inte annars heller eftersom jag ätit starka mediciner i flera år så tror inte dom reagerar! :) perfa!

• LååångVägDit

Ni som undra hur man ska berätta, jag har beställt små påsar på internet som man kunde designa själv. La in en bild på mig o min sambo o så skrev jag "du ska bli.." Så kan jag bara fylla i själv typ "moster" eller "farfar" sen. Så kan man fylla dom med godis eller nåt o ge bort! :)

• LååångVägDit

Måste bara ställa en ganska privat fråga till er alla. Det här med att ha sex nu när man vet om att man är gravid. Hur tycker ni det känns? Jag tycker de e läskigt o har inte vågat det än..

• LååångVägDit
    Alltime skrev 2013-11-08 07:59:00 följande:
    Jag tycker att det är en VÄLDIGT annorlunda känsla. Jag är mycket känsligare, och det är både positivt och negativt. Jag har lite svårare att "gå igång" och jag har fått ont trots att min sambo har varit väldigt försiktig. Mitt råd är att iaf våga prova, men ta det lite lugnare! Och glidmedel kan funka också.

Jag är nog mest nojjig över att det ska bli nåt fel, typ missfall..  
  • LååångVägDit

Tack alla som svarat ang sex! Kanske man skulle våga sig på o prova då.. haha! Flört 
    Blev lite lugnare efter den där texten i länken! Får se nästa gång tillfälle ges! Glad

• LååångVägDit
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-08 19:21:27 följande:

Vi hoppar in här om det går bra! :) Grattis till er alla som plussat! Vi fick vårat plus nu den 3e November efter lång tids kämpande med tragiska motgångar. Så äntligen!! :D Är i v 5 (4+6) och beräknad till den 11 Juli :) Vi ska på VUL den 18:e så vi får lyssna på bönans hjärta! Så nu håller vi tummar och tår för att allt ska gå bra :)  Lycka till nu alla!

Grattis! Då är vi på exakt samma dag! :) skoj!!
  • LååångVägDit
    MissUnik skrev 2013-11-08 18:05:25 följande:
    Det tycker jag allt! 9månader är en lång tid ;) och efter förlossningen är man nog inte sltt för sugen på ett bra tag! Så tycker man ska ta vara på denna tid då det är bara är sig själv och partnern fortfarande.. När tid, ork och plats i sängen fortfarande finns ;)

Men man måste ju såklart vilja, Inge ide att tvinga fram något sådant.. Jag menar det tar ju ett tag att smälta att hela ens liv och kropp ska förändras! Men när det väl är dax för sex så ska man nog ta det lite försiktigare och prata med varandra och försöka att inte tänka så mycket på "fostret" för då spänner man nig sig och det blir obekvämt.. Lycka till! :)
    Ja nån gång under 9 mån ska vi väl få till det! :) för som jag förstår på mina kompisar som har ett eller två barn är det ganska stor brist på den varan hos många av dom. Så det är väl bäst att passa på nu som sagt när de bara är vi! ;)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014