Första barnet bf i juli 2014
Åå grattis LadyGrace!! :) Skönt att det ändå gått bra! Vilken vecka blev det o hur stora (eller små) är dom? Ta hand om er!!
Åå grattis LadyGrace!! :) Skönt att det ändå gått bra! Vilken vecka blev det o hur stora (eller små) är dom? Ta hand om er!!
Tack alla!
Efter några blodpåsar och sömn så kändes det bättre. Sen blir det fort ensamt när barnen och sambon ligger på en annan avdelning på nätterna så då är det tur att ni finns ![]()
De kom i v. 36+1. Killen vägde 2900g och Tjejen 2100g.
Har jätte ont i svanskotan, knappt så jag kan sitta ibland. Har en kudde med hål i som ska avlasta svanskotan, har den mest i bilen så jag ska kunna köra bil iaf. Vissa dagar är det nästan olidligt.
Mina tvillingar kom också 7/6! Vilket sammanträffande ladygrace! Två pojkar tittade ut och allt gick jätte bra :) va häftigt det var att föda vaginalt, visst det gjorde as ont men inte alls som jag hade tänkt mig. Det var inte olidligt och man klarar mer än va man tror, så alla gravida det här kommer ni klara fin fint ;)
V 37 (36+0) idag o om två veckor har jag redan varit mamma ett litet tag!! ;) ååå va jag längtar!!
Jag kommer sova under snittet, undrar oxå hur min sambo kommer reagera. Bara att se mig sövd kan vara jobbigt om man aldrig sett en människa sövd förut o när det dessutom är nån så nära. Nån annan i salen kommer sköta kameran för tycker inte att min sambo ska ha nån "uppgift" där inne. Är bara glad om han klarar av att vara där!
V 37+0 idag o om en veckar jag mamma! Ofattbart! Nervöst! Pirrigt! O underbart!! :)
Lycka till imorn Salladshuvud!! Kommer nog gå fin fint!! :)
Idag är det v 37+4 och om 3 dagar vid den här tiden är jag mamma. Är så himla nervös.. Förväntansfull men jätte nervös. Ska bli så skönt att de är klart o längtar super mkt efter bebisen. Mkt känslor just nu.
Jaha, då åker jag in o träffar min lilla bebis då! :) sjukt overkligt o jävligt nervöst.. Snart snart!! ;)
Grattis Asjak!! Skönt att allt gått bra!
Igår 25 juni kl 14.09 i v 38+0 kom vår prinsessa Ammie! Hon var 3630g o 51 cm! Allt har gått bra, har väldigt ont efter snittet såklart men annars mår vi bra! Helt overkligt, nu myser vi bara!! :) 
Lååångvägdit Grattis till en söt tjej :)
Du känner dig också öm efter snittet?
Resa sig är fruktansvärt, min make har duschat mig och hjälpt mig på toa samt lyfter mig i och ur sängen,min hjälte!
Han tar även prinsessan hela nätterna då jag inte kan komma ur sängen själv.
Idag ska han åka och hämta ut vagnen och bilstolen.
Vi vet inte ännu när vi får komma hem.
Hon ligger nu i mitt knä med en pytteliten nappe och snuttar.
Hon drunknar i sina kläder storlek 50 så vi får köpa lite mindre.
Åå lycka till nu Smalltowngal o Rebecka83!! :) snart är era bebisarna här!
Ja då var min lille kille redan 8 dagar gammal, gud vad tiden går fort!
Jag verkar ha för lite mjölk, för han blir inte mätt och vi får ge lite ersättning.. Vänster bröst verkar liksom tomt medan höger har normalt. Och så blir det ju en ond cirkel eftersom att han inte vill ha det tomma vänstra = lägre produktion. Gah!
Hur går det för er andra?
Det tar ca 1 timme för oss oxå. Hon äter alltid på båda sidorna o oftast äter hon länge (25-40 min) på ena sidan o lite kortare (15-25 min) på andra sidan o en lite paus emellan. Så det tar ungefär 1 timme varje gång o när hon slutar äta så är det ungefär 2 timmar tills hon vill äta igen. Så mkt tid blir det åt amning.