Inlägg från: såjävlaneggo |Visa alla inlägg
  • såjävlaneggo

Första barnet bf i juli 2014

Humlan26 skrev 2014-02-24 15:36:25 följande:
    15-18' är riktigt bra försäldrapenning! Då har du ändå ett relativt högavlönat jobb?
    Jo, jag jobbar inom industrin så tjänar ganska skapligt, men sen har facket förhandlat fram att vi får 90% av lönen när vi går på mamma ledighet :) men självklart räknade jag före skatt! Ja jag väntar nog ett tag till, känns bäst så.

Skulle fått fast anställning nu i februari, men dom ljög mig rakt upp i ansiktet. Har sålt min lägenhet, lämnat min familj och flyttat 50 mil hemifrån för det här jobbet, och så ljuger dom så här. Då struntar jag i om jag är ful tillbaka mot dom. Hade dom hållt vad dom lovade skulle jag inte hålla några hemligheter för dom. Nog om det :)

Känner bebisen väldigt mycket nu, så mysigt
  • såjävlaneggo
    Stjernfelt skrev 2014-02-24 23:48:49 följande:

Jag kan knappt somna! Endast 8 timmar och 10 min till rul! Spänd, lycklig, förväntansfull men samtidigt lite nervös och orolig! Längtar så! Men den lille är vaken och buffar på mig iallafall :)

Har sett vår bebis två gånger nu, det är så mysigt. Det kommer gå jätte bra och ni kommer bara vilja ligga där och kolla på bebisen i flera timmar. :)
  • såjävlaneggo

Väntar en kille och vi har kommit överens om ett namn, Lorenzo. Men ingenting är 100% än. Jag är italiensk så skulle vara roligt att ge barnet något italienskt namn :)

• såjävlaneggo
    effe skrev 2014-03-05 08:16:45 följande:

Va fina namn ni har kommit på =) 
    vi har också spikat namn till vår lilla pojke, Vincent ska han heta. 
    Hade väldigt många olika namn att välja bland, bland annat, Liam, Viggo Melker och Elias... Men sen blev Vincent klockrent =) 

Vi tänkte också på Melker, roligt!!
  • såjävlaneggo

Jag har varit förkyld sedan start, fick även foglossning väldigt tidigt, mår fortfarande illa varenda dag och ibland när han sprattlar runt där inne så måste jag springa på toa. Jag har också magproblem sedan innan så nr 2 görs rätt ofta. Det är så kul när man måste slå ihop allt på samma gång.. Det tar tid stt resa sig från sängen pga smärtor, sambon brukar få hjälpa till, springa till toaletten för urinblåsan spricker, snyta sig för snoret rinner, spy och göra nr 2. Låter väldigt komplicerat men det går. Och efteråt får man sig ett litet fnitter, men han är ju så värd det!

• såjävlaneggo
    Passion skrev 2014-03-11 16:03:50 följande:

Har också "köpstopp" av sambon, haha, men det struntar så klart jag i smile5.gif

Har egentligen bara spjälsängen kvar, vill inte ha "vanlig" spjälsäng utan jag vill ha en amerikansk stil på spjälsängen och än så länge har jag inte hittat någon sådan i Sverige - NÅGON SOM VET OM DET GÅR TAG FÅ TAG PÅ?! smile1.gif

Ungefär så som på bilden här smile1.gifphpHoKNbF25591.jpg

Har letat efter en sån där spjälsäng i flera år. Det som är bra med dom är att det är en växa säng, det är bara att dra ut framsidan när barnet blir större så har man en vanlig säng också! :) men.. Har letat i flera år men tyvärr inte hittat något. Man får nog söka på amerikanska sidor som fraktar till Sverige.. Men jag har inte hittat någon än :(
  • såjävlaneggo

Är så vimsig.. Sambon sa i söndags, "du har inte du tid hos bm snart?" "Nää det tror jag inte".. Ringer idag för att dubbelkolla, och jo.. Kl 08.00 imorgon och ska vara fastande från 20.00 idag. Skämdes när jag ringde för jag hade glömt allting. När vi aa hejdå råkade bm glömma lägga på, och så började hon prata med sina kollegor.. "Men vad konstigt, hon visste ingenting.." Osv.. Åh dör pinsamhets döden..

• såjävlaneggo

Fick tips om att kolla eBay, det har jag faktiskt inte gjort. Ska ta och titta upp det där. :) kan länka till dig ifall jag hittar! :))

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014