Inlägg från: såjävlaneggo |Visa alla inlägg
  • såjävlaneggo

Första barnet bf i juli 2014

Plussade idag, och är enligt 'gravidkalendern' beräknad den 6e juli. As lyckliga här hemma!

• såjävlaneggo

Jag har halsbränna hela dagarna, väldigt trött (har somnat på toan på jobbet till och med) , väldigt tjurig ibland, och känns som en väldigt oskön mens värk.. Men annars är allt bra, vi blev så lyckliga när vi plussa igår. Använde clearblue eller vad den heter, så slipper man tyda själv. Stod gravid 2-3 men enligt appen är jag i v 5+2. Åh har längtat efter det här ett tag nu <3

• såjävlaneggo
    malin1985 skrev 2013-11-06 19:03:12 följande:

Har googlat lite och det verkar inte va nån fara, iallafall inte såhär tidigt. :) men fråga din bm om du är orolig!
    Tack för svaren :) har försökt nå BVC hela dagen för att skriva in mig men dom är 'upptagna' tänkte ringa imorgon bitti annars åker jag dit! :) nu har alla närstående fått reda på att vi plussa och det känns så skönt att alla tog det så bra. Trodde jag skulle få lite konsekvenser angående min ålder 21, men ingen reagerade :) dom ville bara att vi skulle flytta hem igen, haha :)
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-07 09:58:24 följande:

Såjävlaneggo: skönt att höra att alla tog det bra:) jag är rätt nervös att berätta för min familj då jag är 21, men vi bor ihop i en bostadsrätt, 2a på 65kvm. Båda har fasta jobb, bil och körkort men ah.. Vet inte hur jag ska lägga upp det direkt :/

Jag var också nervös, visste inte om jag vågade tala om det, men sen pratade jag med min sambo. Vi ville ju ha barn, så då får familjen faktiskt acceptera det. Och det gjorde som, utan motstånd :) Vi bor i en fyra på 88kvm, båda har jobb på industrin. Jag håller på att ta körkort så det känns ganska bra :)
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-07 13:34:52 följande:

Ah de som gör att jag oroar mig är att vi 'bara' varit tsm i två år i december, men vi vill självklart ha barn nu och både jag och min sambo är jätteglada. Dock när jag fick mf i våras blev min mamma helt skogstokig för att jag var oansvarig osv men då bodde vi inte ihop och jag hade inte så bra lön då som nu.. Sen är jag yngst av mina syskon och ingen av dem har barn än, storasyster 27 år och storebror 25 år så känns lite tokigt eftersom de båda också har stabila förhållanden med sina partners :P

Vi har varit tillsammans 1 år på julafton, sambos i 1 år också :) men vi har varit väldigt nära vänner i ca 5 år. Så det känns faktiskt helt perfekt :) någon som har hormonsvängningar än? Fick min första för 5 minuter sedan, tårarna sprutade..

Är det någon som är rädd för mf? Går och tänker på det nästan hela tiden.. Jag som ville vara lycklig gravid..
  • såjävlaneggo

Nu har jag försökt få tag på min bm sen i tisdags. Blir så irriterad.. Lust att skriva in mig på kommunens vård istället, mycket bättre än privat ägd i det här fallet tror jag..

• såjävlaneggo
    LååångVägDit skrev 2013-11-07 19:40:25 följande:

Ni som undra hur man ska berätta, jag har beställt små påsar på internet som man kunde designa själv. La in en bild på mig o min sambo o så skrev jag "du ska bli.." Så kan jag bara fylla i själv typ "moster" eller "farfar" sen. Så kan man fylla dom med godis eller nåt o ge bort! :)

Vilken rolig idé! Jag önskar att jag också kunde göra nå liknande men jag är ju så hetsig så jag ringde runt till min mamma, syskon och svärfar med testet i handen.

Igår skrev jag till mina två bästa vänner. Resten av släkt, vänner osv tänkte jag berätta för på julafton.. min favorit dag på hela året & min och sambons ett års så det kan inte bli mer perfekt. Jag hoppas bara att jag kan få en ul bild innan så vi får visa upp vår bebis. :) kanske man kan göra något roligt till dom? :)
  • såjävlaneggo
    malin1985 skrev 2013-11-07 19:30:56 följande:

Nästan som för oss då! Vi firade 1 år i lördags och har bott tillsammans lika länge, vi har känt varandra sen vi var 15 (vi var dessutom tillsammans i 6 månader då, första kärleken) ;)

Jag tror att alla som är gravida oroar sig för mf... :(

Humörsvängningar har jag haft sen innan bim haha ;) tur att min sambo är så förstående :p
    Åh va roligt!

Vilken tur, kände mig så ensam på den fronten. Men det kanske är dags att släppa lite på dom tyglarna så man kan vara glad! :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014