Första barnet bf i juli 2014
Plussade idag, och är enligt 'gravidkalendern' beräknad den 6e juli. As lyckliga här hemma!
Plussade idag, och är enligt 'gravidkalendern' beräknad den 6e juli. As lyckliga här hemma!
Jag har halsbränna hela dagarna, väldigt trött (har somnat på toan på jobbet till och med) , väldigt tjurig ibland, och känns som en väldigt oskön mens värk.. Men annars är allt bra, vi blev så lyckliga när vi plussa igår. Använde clearblue eller vad den heter, så slipper man tyda själv. Stod gravid 2-3 men enligt appen är jag i v 5+2. Åh har längtat efter det här ett tag nu <3
Imorse när jag vaknade så vaknade jag på magen, och i em. också. Är det något som är farligt?
Såjävlaneggo: skönt att höra att alla tog det bra:) jag är rätt nervös att berätta för min familj då jag är 21, men vi bor ihop i en bostadsrätt, 2a på 65kvm. Båda har fasta jobb, bil och körkort men ah.. Vet inte hur jag ska lägga upp det direkt :/
Ah de som gör att jag oroar mig är att vi 'bara' varit tsm i två år i december, men vi vill självklart ha barn nu och både jag och min sambo är jätteglada. Dock när jag fick mf i våras blev min mamma helt skogstokig för att jag var oansvarig osv men då bodde vi inte ihop och jag hade inte så bra lön då som nu.. Sen är jag yngst av mina syskon och ingen av dem har barn än, storasyster 27 år och storebror 25 år så känns lite tokigt eftersom de båda också har stabila förhållanden med sina partners :P
Nu har jag försökt få tag på min bm sen i tisdags. Blir så irriterad.. Lust att skriva in mig på kommunens vård istället, mycket bättre än privat ägd i det här fallet tror jag..
Ni som undra hur man ska berätta, jag har beställt små påsar på internet som man kunde designa själv. La in en bild på mig o min sambo o så skrev jag "du ska bli.." Så kan jag bara fylla i själv typ "moster" eller "farfar" sen. Så kan man fylla dom med godis eller nåt o ge bort! :)
Apropå oro för missfall, kolla in denna sida! Den lugnade min oro iallafall! :)
mammasidan.se/gravid/10-topp-bekymmer/jag-kommer-att-faa-missfall