Inlägg från: såjävlaneggo |Visa alla inlägg
  • såjävlaneggo

Första barnet bf i juli 2014

Åkte hem från jobbet igår, har varit hemma idag med. Men nu på em åkte vi till babyproffsen för att handla lite. Min sambo tyckte det var så kul (han hatar shopping annars.. Så det var bara att köra på) så vi har nästan checkat av allt vi behöver. Så skönt. Sen åkte vi till lite klädaffärer och handlade lite tunnare kläder till Lorenzo. 8000kr fattigare på en dag, men nu har vi nästan allt förutom amnings tillbehör och sköta saker. Men det kan ju inte kosta så mycket?

• såjävlaneggo
    Teereseee skrev 2014-03-25 21:11:04 följande:

Nu har jag beställt min första babybox, från pampers. :) någon som fått en sådan? Vad tyckte ni om den? :) vad finns det fler för några? :)

Den från babyproffsen innehöll

1 tygkasse från blocket

1 tidning

1 tvättlapp

Massa reklam

Det var väl allt.. Bara onödigt..
  • såjävlaneggo
    Teereseee skrev 2014-03-26 00:24:59 följande:

Nej men fy vad tråkigt :( får väl beställa fler då :)

Jag beställde nyss den från Apoteket, ska bli kul att titta vad som finns i den! :)
  • såjävlaneggo
    Passion skrev 2014-03-26 02:11:57 följande:
    I min Box var det lite andra saker i, men ungefär samma känsla får man; mest reklam! smile4.gif

Det som var mest roligt i boxen var väl blöjorna, hahaha
    Ja just det, fick med en blöja också. Haha :)
  • såjävlaneggo

Ni vet dom här handdukarna på IKEA för 1 krona, som är vita.. Tror ni dom blir bra som "tvättlappar" åt bebisen? :)

• såjävlaneggo

Nu passar mitt fl namn väldigt bra!

Är i v26 och jag har aldrig mått så här dåligt. Hela veckan har jag spytt minst 5 gånger om dagen, jag får inte behålla ett skvätt jag äter, så magen är jämt hungrig. Jag har sura uppstötningar hela tiden. Och utöver det har jag diarré. Foglossning, sömnlöshet, deprimerad osv. Sover knappt två timmar på natten och på dagen är jag helt orkeslös. Igår åkte jag till babyproffsen på em eftersom jag kände mig piggare. Det resulterade inte i något bra. Jag har varit hemma från jobbet i 3 dagar nu och jag börjar få så mycket ångest. Jag vill ju vara där. Har två st som jag håller på att lära nu, det känns som jag lastar min andra ordinarie arbetskamrat med allt mitt jobb.. Känner mig elak mot honom men hur ska jag orka? Velar fram och tillbaka, ska jag ringa och berätta och kanske få bli sjukskriven ett litet tag? Vad hade ni gjort?

• såjävlaneggo
    A n n e L i e skrev 2014-03-26 21:12:41 följande:

SåååJävlaNeggo: Håller med stjernfeldt, tror att det är bättre för dig om du kan ringa och dessutom bli sjukskriven. Då vet du och dina arbetskamrater hur läget ser ut och du har möjlighet att finna någon ro. Krya på dig

Tack!

Idag har jag pratat med både läkare och barnmorska, båda säger starkt att det är magsjuka. Känner mig förvirrad, så här mår inte jag när jag är magsjuk. Men det vägrar dom lyssna på. Har gått ner -4 kg totalt under min graviditet, inte för att jag rör på mig så mycket utan mest för att jag tillbringar min tid hukandes vid toaletten. Det tycker min BM är strålande.. Har ingenting att säga om min BM, jag tycker att det här är hemskt.
  • såjävlaneggo

Blir tokig! Letar igenom försäkringskassan men hittar ingenting! Vet någon vilken adress man ska skicka moderskapsintyget till?

• såjävlaneggo
    SabinaF skrev 2014-03-31 16:51:56 följande:

Det skickar du till:
    Försäkringskassans inläsningscentral,
    839 88 Östersund

Tack så hemskt mycket!
  • såjävlaneggo

Vi hat köpt en Emmaljunga viking, helsvart.

Och till det köpte vi ett babytravel paket från Emmaljunga.

Skötväska köpte jag på babyproffsen, från märket ryco. Det är nog den bästa skötväskan jag hittade, och den kostade under 500kr.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014