Inlägg från: såjävlaneggo |Visa alla inlägg
  • såjävlaneggo

Första barnet bf i juli 2014

Stjernfelt skrev 2014-03-12 11:00:21 följande:

Såjävlaneggo är det en glykosbelastning ? Hade du bra blodvärde ovh blodsocker isf?

Ja en glykosbelastning var det! Alla mina värden var bra, förutom att jag måste äta järntabletter. Fick lyssna på lilla L's hjärta och vilken fin upplevelse det var. Sambon jobbade så han kunde inte vara med, lite tråkigt. Men BM lovade att han skulle få höra nästa gång. Var där i ca 3 timmar, fick ett eget rum så jag kunde sova under tiden jag väntade. Kom tillbaka till jobbet helt utvilad, så skönt! :)
  • såjävlaneggo

Igår tog jag och min sambo ett stort beslut, om ett år flyttar vi hem igen. Vi har flyttat 50mil ifrån våra familjer. Alltså där vi har blivit uppväxta. Vi flyttade ner hit pga jobb. Planen var att stanna i 5 år. Men när vi båda håller på att gå in i väggen så känns det skönare att flytta hem igen.

Vår lilla kille får umgås med alla vi känner också.. mormor, farfar, alla farbröder och morbröder och alla kusiner. Det är mer värt än allt. Att vi mår bra. Det är nog det bästa beslutet jag tagit på länge.

• såjävlaneggo

Många som är sugna på en amningskudde?

Jag har hittat en, från candide som heter multirelax 4i1. Gravidkudde, amningskudde, babysitter & sittstöd i ett. Har spanat in den ett tag, men inte köpt den då den kostar 800kr. Tills igår. Gick in på fyndiq.se för första gången i mitt liv och klickade hem den för 299kr! Billigt! :)

• såjävlaneggo
    LååångVägDit skrev 2014-03-17 12:03:02 följande:

Imorse kl 05.30 så la min sambo ett paket på min mage. Jag blev jätte paff.. I paketet var det en ask med förlovningsringar!! :) blev super glad o började grina direkt.. Sen vi träffades för 7 1/2 år sen har han sagt tvärnej till både förlovning o att gifta sig så jag blev sjukt förvånad kan jag säga! Så idag är jag glad!!! :)

Grattis!! Vad mysigt och roligt för er! Åhh!!
  • såjävlaneggo
    Humlan26 skrev 2014-03-17 21:29:37 följande:
    Förstår vad du menar. Fysiskt är det inga problem, men man längtar ju bara efter bebis så ibland är det svårt att fokusera. Fast skulle jag vara hemma vet jag inte vad jag skulle göra så planen är att spara pengar och jobbar till vecka 38.
    Både psykiskt och fysiskt för mig. Har ett väldigt tungt jobb. Har foglossning, kräks fortfarande osv. Det är hemskt. Önskar att är över, snart! Undra när man kan sjukskriva sig..
  • såjävlaneggo

Jag har inte gått upp ett enda kg under graviditeten och min bm berömmer mig så mycket. Det ger väl en liten boost just där och då, men när man börjar tänka efter ska väl vikten inte betyda någonting under graviditeten. Min bm sitter nästan bara och pratar om vikten, kosten osv.. Men nu får det faktiskt räcka. Sätter hon sig ner nästa gång och börjar prata om min vikt så måste jag be henne sluta. Har knappt fått veta någonting annat om graviditeten. Vilket jag tycker är tråkigt, synd att det har gått så här långt.

• såjävlaneggo

Idag är en bra dag!

Fick tillbaka 12000kr på skatten, har fått förlängt på jobbet tills den 11e juli, berättat för chefen att jag är gravid, fått billån beviljat och nu ringer mamma och säger att hon vill lägga 50% på vagnen, det hade hon sagt tidigare tydligen men det hade jag helt glömt. Så mycket som släppt från mina axlar. Nu ska jag bara tänka på bebisen och oss i första hand. Och idag firar jag och sambon 15 månader tillsammans, hihi! <3

• såjävlaneggo
    technicolour skrev 2014-03-24 16:45:11 följande:
    Dags att byta "Fl-namn?" haha  ;)   Underbart när det går bra, njut!

Haha funderar på det, men har ingen aning om hur man gör :$
  • såjävlaneggo
    Stjernfelt skrev 2014-03-25 13:36:06 följande:

Har letat som en dåre efter ett spjälskydd med nyckelpigor på men hittar ingenting :( så det är väl dags att släppa den drömmen och bara ta ett vanligt rött istället :(

Letade också lite idag (åt dig) men det verkar ju inte finnas någonstans, vad tråkigt!!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014