Inlägg från: såjävlaneggo |Visa alla inlägg
  • såjävlaneggo

Första barnet bf i juli 2014

Teereseee skrev 2014-04-03 11:15:09 följande:

Får man reda på när dem här föräldrakurserna är av bm? Jag har inte hört något, ska dit den 11:e för första gången sen v 13.

Och vet ni var man kan hitta ett hyfsat billigt babynest? :)

Har du kollat på typ pricerunner eller Tradera? :) Jag köpte vårt på babyproffsen, len det var ganska dyrt tror jag.
  • såjävlaneggo

Är inne i v 28 idag och mår fortfarande illa varenda eviga dag. Får inte behålla nå mat alls ibland. Har inte gått upp ett enda kilo sen jag plussade. Har testat de flesta tabletter. Ingenting hjälper. Är det någon i samma situation?

• såjävlaneggo

Gud vad roligt för dig! Skönt att höra att vissa mår bra också. Önskar att jag går må så snart. Hoppas det håller i sig för dig, det förtjänar man ju!

• såjävlaneggo
    Heje skrev 2014-04-07 11:48:28 följande:
    Jag är i v 25 och mår fortf illa, kan inte äta vad som helst och vissa dagar ingenting :( tabletter funkade inte heller på mig så köpte Sea-band som jag har på varje handled och blev bättre efter det, kräktes varenda dag innan men sen jag köpte dem får jag behålla det jag äter även om jag fortf mår väldigt illa. Och måste stoppa i mig nåt varannan till var tredje timme.

Så prova, kanske funkar för dig oxå :)
    Härligt att det funkade för dig, har testat dom men det fungerar inte. Jag ringde sjukrådgivningen på jobbet, det var en BM som svarade. Och hon är nog den klokaste människa jag har pratat med på länge. Hon bad mig sjukskriva mig i 7 dagar, ta en resa hem till min mamma och bli ompysslad av henne ett tag. Åh, det bara sprack.. Tänk om jag hade råd med det, då skulle jag göra det. Men ska dit vid påsk, önskar att jag blir ompysslad av henne då :)
  • såjävlaneggo
    Heje skrev 2014-04-07 11:48:28 följande:
    Jag är i v 25 och mår fortf illa, kan inte äta vad som helst och vissa dagar ingenting :( tabletter funkade inte heller på mig så köpte Sea-band som jag har på varje handled och blev bättre efter det, kräktes varenda dag innan men sen jag köpte dem får jag behålla det jag äter även om jag fortf mår väldigt illa. Och måste stoppa i mig nåt varannan till var tredje timme.

Så prova, kanske funkar för dig oxå :)
    Härligt att det funkade för dig, har testat dom men det fungerar inte. Jag ringde sjukrådgivningen på jobbet, det var en BM som svarade. Och hon är nog den klokaste människa jag har pratat med på länge. Hon bad mig sjukskriva mig i 7 dagar, ta en resa hem till min mamma och bli ompysslad av henne ett tag. Åh, det bara sprack.. Tänk om jag hade råd med det, då skulle jag göra det. Men ska dit vid påsk, önskar att jag blir ompysslad av henne då :)
  • såjävlaneggo
    Alltime skrev 2014-04-07 14:35:40 följande:

Härligt att läsa positiva saker!! Trist för er som har det jobbigt!! smile4.gif

Jag har haft en sjukt tung två veckorsperid. Min cancersjuka pappa blev sämre väldigt väldigt fort (levern slutde fungera) och han gick tyvärr bort för exakt en vecka sedan. Jag (och även han) hade verkligen hoppats att han skulle få träffa Pyret i sommar, men han finns med ovanifrån nu iaf.

Idag är första dagen på jobbet på en vecka, och det är både skönt och jobbigt att vara tillbaka. Skönt för att få något annat att tänka på, men samtidigt fick jag mycket gjort hemma, även fast jag mest varit hemma hos mamma. När jag var hemma for jag runt och försökte städa bort alla tankar, så fint blev det smile5.gif

Så psykiskt mår jag sådär. Fysiskt är allt bra. Pyret växer (SF mått på 27, vilket är lite över kurvan) och alla proverna såg bra ut hos BM. Ingen foglossning än, även fast jag trodde att jag hade det i början, men det är jobbigt att gå längre sträckor, inte för att det gör ont utan för att det trycker något otroligt nedåt så jag blir akutkissnödig på en gång! Lite ont i ryggen till och från och svårt att sitta bekvämt, men annars är allt bra. Sover bra på nätterna än så länge, men behöver gå upp 1-3 ggr/natt...

Finner inga ord, men jag skänker några styrkekramar till dig! Hoppas allt löser sig med tiden. Kram!
  • såjävlaneggo

Jag har också 88 dagar kvar. Ringde inatt och sjukskrev mig. Jag är så sliten och mitt jobb är rätt tungt så jag orkade inte mer just nu. Efter påsken hoppas jag att jag kan åka dit och ge 100% tills jag går på mammaledighet.

Har alla fixat med alla papper till försäkringskassan förresten? :)

• såjävlaneggo
    A n n e L i e skrev 2014-04-08 10:22:48 följande:

Jag har skickat in moderskapsintyg till försäkringskassan, så väntar på att få tillbaka papper som min arbetsgivare ska fylla i. 

Jag har inte så bra koll, men hur långt in i graviditeten är det "normalt" att jobba? Jag vet inte riktigt hur eller när man ska planera att "gå hem" så att säga, jag jobbar på kontor så det kanske går att jobba ända fram?

Tänkte hur det "normalt" brukar se ut osv? 

Normalt är ca 1 månad tror jag, men du har rätt till att gå hem 60 dagar innan beräknad födsel om du har ett tungt arbete eller att du mår så pass dåligt så du inte kan jobba. Så har jag förstått det i allafall! :)
  • såjävlaneggo
    Stjernfelt skrev 2014-04-09 19:01:18 följande:

Jag fick förresten min kallelse till spec-mvc idag,en till förlossningen ovh en till ultraljudsmottagningen. Varför ultraljud tror ni ? Det sa dom inget om... Förhoppningsvis bara för att göra en grundlig koll på allt. Kan ju trösta mig med att jag får se honom igen. Dock inte förrän den 15/5 är tiden :/ det är så länge till :p

Är du inte i v 32 då? :) då är det ju rutin ul :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014