Inlägg från: såjävlaneggo |Visa alla inlägg
  • såjävlaneggo

Första barnet bf i juli 2014

Carolaiine skrev 2013-12-26 14:30:27 följande:

Vad mysigt såjävlaneggo! Hur långt är du nu? smile1.gif

Är i v 13, men tror inte bebisen sparkade, utan att den vände på sig lite bara. :)
  • såjävlaneggo
    sofiaemelie skrev 2013-12-26 17:09:41 följande:

Va roligt att så många berättat nu i jul och fått mycket härliga reaktioner. Mina föräldrar visste sen tidigare men det kom upp på släktmiddag på juldagen igår. Vi ska ju åka på semester till Miami nästa vecka och min moster sa: Ja du Sofia, när vi va i Miami för första gången så var jag gravid med Anton (kusinen) i vecka 13. Ja bara: Ja du och jag tänker göra samma sak fast min är i vecka 14! Då började hon gråta goa människan haha!

Visst var det någon mer här i gruppen som var på KUB dan innan julafton! Hur som helst så var det en helt fantastisk upplevelse för er som går och väntar! Att få "hänga" med nöten en stund och se hur den for runt där inne, helt obeskrivligt!! Egentligen helt sjukt hur man inte känner något som rör sig så sjukt mycket XD

God fortsättning på er alla! 

Jag var på KUB dagen före julafton. Vi var så nervösa innan.. Men när vi hittade bebisen var det nog det bästa jag varit med om. Jag och sambon började nästan gråta och vi var helt till oss. När vi gick därifrån var vi lugnare än någonsin. Det var så mysigt och så fränt att få se bebisen i magen. Skulle kunna ha legat där heeela dagen och struntat i julafton! Haha :)
  • såjävlaneggo
    sofiaemelie skrev 2013-12-26 18:19:53 följande:
    Underbart! Ja eller hur, man bara låg där och önskade att tiden skulle stå still. Ögonen lämnade inte skärmen en sekund haha! Va hade du för beräknat bf-datum och tyckte hon det stämde? Vi blev framflyttade några dagar vi.
    Hon var så stressad och grinig så hon ville inte säga något. Vilket kändes trist, hoppas vi får någon annan nästa gång!
  • såjävlaneggo

Jag har inte varit så aktiv här den senaste veckan. Det är så spännande att läsa om er alla men tiden räcker knappt till så därför har jag avstått att skriva när jag inte hänger med. Hoppas ni har haft en riktigt fin jul! Jag är fortfarande kvar hemma, det är så mysigt att vara ledig. Den 6e åker vi hem igen och en 5 timmars bilresa väntar, längtar inte. Mår fortfarande illa, men har börjat med "rutiner".. Skönt att julen är över så jag slipper alla äckliga lukter. Ska bara på en julmiddag till den 4e, sen vill jag inte se julmat på länge..

Jag går in i v14 idag, helt sjukt. Sista veckan för första trimestern! Längtar så mycket tills bebis är här! <3 vi båda är överens om att ta reda på kön, vilket blir i februari. För mig spelar det nog ingen roll vad det blir för kön, men mina syskonbarn är tjejer så det hade varit kul att få en liten flicka men vi har inte kommit på något namn än, om det blir en kille är alla namn redan klara. Sååå svårt med namn! Men det spelar ingen större roll, kille som tjej. Det kommer alltid vara vårt mirakel oavsett! <3

Hormonerna svajar rejält, sambon får stå ut med mycket. Men igår sprack det, vi spårade ur. Som tur är blev vi sams. Men tårarna sprutade till höger och vänster. Hoppas han inte får stå ut med något mer utbrott, tycker så synd om honom..

Nä nu ska jag äta frukost, hoppas ni får en riktigt god fortsättning!

• såjävlaneggo

Nej nej nej nej.. Panik! Jag har helt missat det här med salami och parmaskinka!!

Igår så la jag upp två italienska brickor till mig och sambon. Jag hade köpt två sorters salami, mortadella och parmaskinka över disken på ICA och det var ju så gott..

När jag kom hem till min mamma idag och läser Isabella Löwengrips blogg så står det "äntligen har jag fått äta salami"

Paniken kommer..

Söker på google och sär står det ju klart och tydligt på 1177s hemsida.

Vad fan har jag gjort? :(

• såjävlaneggo

När jag såg min bror hälla upp en kall öl idag blev jag så sugen.. Aldrig någonsin gillat öl innan.. Ush, så dumt sug.. Och rött vin. Har aldrig heller varit fantast av alkohol alls. Känns konstigt, skäms också för det.

Någon mer som känner av bebisen? Dom 3 senaste nätterna har inte varit roliga. Känner hur han vrider och vänder på sig där inne. Kan aldrig sova.. Spyr när den leker för länge..

• såjävlaneggo
    Heje skrev 2014-01-11 22:33:48 följande:

Äntligen har man kommit över magiska gränsen, går in i vecka 14 (13+0) på måndag :D fick se skatten på vul den 19 dec i v9+3, kändes så skönt och se att det då va som det skulle :)

Nu inväntar vi rul den 19 feb, sååå länge kvar :) värsta illamåendet har gått över OM jag äter någorlunda regelbundet men har istället fått sån ischias så jag knappt kan gå :( fick nr till sjukgymnast av bm när vi va där på inskrivning i onsdags :)

Jag, mamma och svärmor bokade in en resa med övernattning i början av maj för att shoppa loss till bebben, lääängtar :)

Oj inte meningen och skriva så långt men va ett tag sen jag skrev :)

Åh jag bor en timme från Ullared så jag ska också dit sen. Har hört att alla bebis grejer är sjukt billiga där. Ska bli kul! :D
  • såjävlaneggo

Hade ultraljud på alla hjärtans dag först, men var tvungen att ändra till den 17e istället. Har inte berättat för jobbet än, har sådan ångest. Hade varit mysigt och få se busen när kärleken sprudlar så, men men.

• såjävlaneggo

Jag får reda på om jag får fast jobb den 26e februari, om jag berättar det innan är jag 80% säker att jag ryker. Så några kollegor har sagt åt mig och vänta. Men det känns så fel, som om jag kommer lura chefen. Men annars står jag där, utan jobb... Ush.. Vad hade ni gjort?

• såjävlaneggo
    mmod skrev 2014-01-18 00:43:10 följande:

Såjävlaneggo : jag sitter i samma sits ungefär...har vikariat till början av mars och berättar jag det nu kommer chefen garanterat berätta det för nästa chef (hon ska sluta i början av februari) och självklart vill jag ha möjlighet till iallafall förlängt några månader till så jag inte är arbetslös innan bebis kommer...men jag vet inte vad du jobbar med, jag är i hemtjänsten och försöker ha större koftor på mig också för att dölja :) känns inte så kul om det första den nya chefen gör är att få reda på av den gamla att jag är gravid...då får jag aldrig förlängt eller fast...så säg inget :) enligt lag behöver du inte berätta före två månader innan du ska föda ;) försök följa så gott det går men skulle chefen fråga dig så får du nog tala sanning men annars så tycker jag du ska vänta :)

Jag jobbar inom industrin, så det är väldigt mans dominerat yrke. Hoppas vi lyckas hålla tyst då! Håller alla tummar för oss! :D
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014