• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • MissUnik

Jaha okej, spännande att det skiljer så!
    Ja vi kommer göra det ändå!
    Men sen har vi diskuterat lite, för jag vill gärna veta könet, men efter vad jag har läst så får man inte ta reda på det här i Uppsala.. Så frågan är när ska man göra det ultraljudet då? Någon som vet från vilken vecka man säkert kan se könet?
    Hade vart kul att göra 3D/4d ultraljud men vad jag har förstått så är det bäst att göra runt vecka 30 och så länge orkar man ju inte vänta med att se könet!

• tildaa

Jag vill också göra KUB-test.
    Jag tror att man får göra gratis här i Örebro landsting också :)
    Men är inte helt säkert :)  

• malin1985
    technicolour skrev 2013-10-31 16:15:23 följande:
    Hej! Jag hakar på här Precis fått bekräftat att jag är gravid med blodprov hos gyn ( hcg 38 ), Bim -3 inskrivning hos BM 11e. Hoppas det går vägen denna gång efter ett X för snart ett år sedan. BF vet jag inte än. Symptom: Bröstspänningar Yrsel, känns som bakfylla Lite illamående Trött

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan! :) du kan antingen gissa bf sålänge eller bara skriva bf: ? ;)
  • malin1985
    undrande03 skrev 2013-10-31 13:54:42 följande:
    Hej allihopa!

Jag har inte fått någon + än. men hoppas såklart då bim är om 1,5vecka ungefär.

Har sedan förmodad äl känt mig konstant kissnödig, nästan så att det känts som uvi ett par gånger..

är detta något som någon här varit med om innan ni plussat?

Hoppas verkligen på +, men räknar med att jag bara är skenis.. 

Jag kissade jättemkt innan mitt pluss :) ska hålla en tumme för dig :)
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-10-31 14:03:53 följande:
    Nä visst är det konstigt Malin! Jag var bara mer förvirrad av deras uträkning eftersom man typ räknat på varje hemsida som går ;P

I vår kommun (Uppsala) är det 300 kr för kvinnor över 35 år och 1500 kr för kvinnor under men kanske i olika kommuner..

Ang privat ultraljud vet jag inte.. Har försök googla men utan något vidare resultat.. Verkar inte som det går att göra här i uppsala så blir nog till att göra i Sthlm isf..

Och där kostar det mellan 700-1500 vad jag har hittat!

Okej verkar va olika så vi har sagt att vi gör kub om de inte e svindyrt. 1500 känns lite väl häftigt tycker jag. :/
  • LadyGrace
    MissUnik skrev 2013-10-31 17:16:17 följande:

Jaha okej, spännande att det skiljer så!
    Ja vi kommer göra det ändå!
    Men sen har vi diskuterat lite, för jag vill gärna veta könet, men efter vad jag har läst så får man inte ta reda på det här i Uppsala.. Så frågan är när ska man göra det ultraljudet då? Någon som vet från vilken vecka man säkert kan se könet?
    Hade vart kul att göra 3D/4d ultraljud men vad jag har förstått så är det bäst att göra runt vecka 30 och så länge orkar man ju inte vänta med att se könet!

Såg i nån annan tråd att det finns en privatklinik här i Linköping som berättar könet vid KUB/Nupp testet. Så då kan man ju kunna se det redan runt v.13.

Han heter Anders (ska försöka hitta efternamnet) och tog typ 1900kr för testerna, för att få reda på kön och så får man med en cd med bilder.
  • MissUnik

Åh det låter ju jätte bra! Då borde man ju kunna ta blodproverna här och sen åka till Linköping för ultraljudet? Ska försöka höra med dom isåfall! Tack gör tipset!

• Turvion

Följer med här då jag :) plussat på tre stickor idag, bim-3 kanske, såååå glad! BF 6 juli enligt Vi Föräldrars 'kalender'. Min sambo och jag bor ihop jag är 21år och han är 25 år, vårt tredje försök var detta, iväg och köpa digitalt i helgen också :D
    Har kissat ooootroligt mycket senaste dagarna, känner en light-version av mensvärk mest på vänster sida, ömma bröst och tycker inte att någon mat smakar någonting :S 

• LadyGrace
    MissUnik skrev 2013-10-31 21:48:35 följande:

Åh det låter ju jätte bra! Då borde man ju kunna ta blodproverna här och sen åka till Linköping för ultraljudet? Ska försöka höra med dom isåfall! Tack gör tipset!

Hittade hans hemsida

www.crocus.nu/Valkommen.html

Ring och prata med dem så går det säkert att lösa :).
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-10-31 21:56:35 följande:
    Följer med här då jag :) plussat på tre stickor idag, bim-3 kanske, såååå glad! BF 6 juli enligt Vi Föräldrars 'kalender'. Min sambo och jag bor ihop jag är 21år och han är 25 år, vårt tredje försök var detta, iväg och köpa digitalt i helgen också :D

Har kissat ooootroligt mycket senaste dagarna, känner en light-version av mensvärk mest på vänster sida, ömma bröst och tycker inte att någon mat smakar någonting :S 

Grattis och välkommen till tråden :) skriv gärna in dig i bf listan (länk finns i ts) :)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014