• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Alltime

Var på hälsosamtal igår hos Hera Mödravård i Sollentuna. Jag fick ett superbemötande! Jag är nojjig för Downs syndrom (jag har jobbat med DS:are tidigare så jag vet att jag inte vill ha ett sådant barn själv, även om jag inte vet hur jag skulle kunna göra abort om det är så att barnet i magen har DS...), och hon tog mig verkligen på allvar och berättade vad KUB och fostervattenprov var och så, så jag kommer göra KUB-test till att börja med iaf, sen får vi se vad det visar.

Inskrivning blir iaf 9/12, spännande!

Hur tänker ni andra runt kromosomfel, och fel som kan upptäckas redan i magen?

• LadyGrace

Vi har prata igenom det flera gånger och bestämt oss för att först göra KUB och blir det dåligt resultat där vill vi göra FP och visar det att det med stor sannolikhet har DS så kommer vi avsluta graviditeten.

Sen vet man ju aldrig när man står där med resultatet.

Hade jag varit 10år äldre så vet jag inte hur jag skulle ha gjort.

• malin1985
    LadyGrace skrev 2013-11-01 08:40:15 följande:
    Vi har prata igenom det flera gånger och bestämt oss för att först göra KUB och blir det dåligt resultat där vill vi göra FP och visar det att det med stor sannolikhet har DS så kommer vi avsluta graviditeten.
    Sen vet man ju aldrig när man står där med resultatet.
    Hade jag varit 10år äldre så vet jag inte hur jag skulle ha gjort.
    Vi tänker likadant. Vi är fortfarande unga och vi hade inga svårigheter att bli gravida. Det hade varit skillnad om vi försökt i flera år.
  • Humlan26

Känner också så. Men det är nog inte lika lätt att säga så om man skulle hamna i den siyuationen. Är iaf glad att man får göra kub och ul tidigt.

• morgan86

okej, jag hoppar in också! Glad

jag och min sambo har försökt i 12 månader (!!!) och nu äntligen visar CB digital gravid 2-3 veckor! jag är dock nojig och tror inte det är sant. kommer antagligen ta test igen efter helgen för att vara på den säkra sidan.

senaste mensen 26/9 och bebbe beräknad till 2 juli.

• malin1985
    morgan86 skrev 2013-11-01 11:43:00 följande:
    okej, jag hoppar in också! Glad

jag och min sambo har försökt i 12 månader (!!!) och nu äntligen visar CB digital gravid 2-3 veckor! jag är dock nojig och tror inte det är sant. kommer antagligen ta test igen efter helgen för att vara på den säkra sidan.

senaste mensen 26/9 och bebbe beräknad till 2 juli.
    Grattis och välkommen! :) Skriv in dig i bf listan (länk finns i ts) ;)
  • malin1985

Fan nu har min visdomstand börjat spöka igen och även fast det står att man FÅR ta voltaren vid behov när man är gravid så ska man helst låta bli och jag vill inte ta nåt om jag inte är absolut tvungen till det. Frågan är hur länge man ska stå ut...! Gör lite ont när jag äter nu...! :/

• LadyGrace
    malin1985 skrev 2013-11-01 11:53:24 följande:

Fan nu har min visdomstand börjat spöka igen och även fast det står att man FÅR ta voltaren vid behov när man är gravid så ska man helst låta bli och jag vill inte ta nåt om jag inte är absolut tvungen till det. Frågan är hur länge man ska stå ut...! Gör lite ont när jag äter nu...! :/

Ånej vad jobbigt!! Vet hur det känns. Som tur är så fick jag min krånglande tand utdragen för nåt år sen.

Själv har jag haft ont i huvudet sen igår och vill inte heller ta nåt smärtstillande.
  • tildaa

Hej på er. Jag lämnar den här tråden nu. Då jag troligtvis fått ett mf :(

Jag önskar er alla lycka till så får vi se när jag plussar igen.

• Alltime
    tildaa skrev 2013-11-01 12:24:09 följande:
    Hej på er. Jag lämnar den här tråden nu. Då jag troligtvis fått ett mf :(
    Jag önskar er alla lycka till så får vi se när jag plussar igen.
    Stor kram!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014