• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Turvion

Någon mer här som har/haft väldigt ont i nedre delen av magen? Som mensvärk, har vaknat inatt av att jag har haft jätteont och de har varat i ca 15-45 sekunder som kramp sen går de över och kommer tillbaka. Har haft så hela dagen och mår väldigt illa och kissar ovanligt många gånger.

• godisen

Nu vågar jag kliva in i gruppen, men det är med lite darriga fingrar.

Fick ett svagt streck igår när jag trodde jag skulle få mens och Gravid 1-2 idag.

Första riktiga försöket, killen fick tårar i ögonen när jag berättade :)

Jag hadr skrivit ett brev från lill*n som var till honom där h*n grattade tidigt på fars dag!

Första barnet, BF 14juli

Grattid till allas graviditeter ?

• malin1985
    godisen skrev 2013-11-02 16:09:54 följande:
    Nu vågar jag kliva in i gruppen, men det är med lite darriga fingrar.

Fick ett svagt streck igår när jag trodde jag skulle få mens och Gravid 1-2 idag.

Första riktiga försöket, killen fick tårar i ögonen när jag berättade :)

Jag hadr skrivit ett brev från lill*n som var till honom där h*n grattade tidigt på fars dag!

Första barnet, BF 14juli

Grattid till allas graviditeter ?

Grattis!! :) skriv in dig i bf listan (länk finns i ts) ;)
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-02 15:52:26 följande:
    Någon mer här som har/haft väldigt ont i nedre delen av magen? Som mensvärk, har vaknat inatt av att jag har haft jätteont och de har varat i ca 15-45 sekunder som kramp sen går de över och kommer tillbaka. Har haft så hela dagen och mår väldigt illa och kissar ovanligt många gånger.

Jag har likadant. Det är troligen växtvärk när livmodern växer :) så länge man inte har riktigt ONT så ska det inte vara någon fara :) lätt att oroa sig dock såhär i början. Tror tiden går långsammast fram till v12, man går ju mest runt o oroar sig o känner efter nu. :/
  • weeeiner

Hej!
    Hoppar gärna in om det är okej.
    Plussade igår, 3e försöket första barnet.
    Enligt mina beräkningar så är jag i v4 plus 5, bf runt 7e juli.
    Går nu runt och är lite smått orolig för att få mf, men jag försöker att koppla bort det.

Mina symptom är: molandevärk i magen till och från, lite ömma bröst och kissar ofta. 

• Aikotakara

Mina symptom är extreeem trötthet (höll på att somna för kvällen och klockan var inte ens 18..) kissar oftare.. måste äta oftare o får inte bli hungrig. Då mår jag jättedåligt. Början till illamående på morgonen känns det som.. molvärk till o från, mkt spott i munnen och darrningar i magen. 5 hela veckor imorgon :)

• morgan86

mina symptom hittills har bara vara ömma bröst. det var då jag började ana att något var på g. sen idag har jag kanske varit på toa 1-2 gånger per timma! helt sjukt att det ens går att kissa så mycket :P

tror fortfarande att det inte är sant med ett Plus :D

• malin1985
    weeeiner skrev 2013-11-02 17:07:16 följande:
    Hej!

Hoppar gärna in om det är okej.

Plussade igår, 3e försöket första barnet.

Enligt mina beräkningar så är jag i v4 plus 5, bf runt 7e juli.

Går nu runt och är lite smått orolig för att få mf, men jag försöker att koppla bort det.

Mina symptom är: molandevärk i magen till och från, lite ömma bröst och kissar ofta. 

Grattis och välkommen till tråden :) skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985

Mitt illamående började nyss på riktigt. Känns som att jag kommer kräkas när som helst nu..... ska försöka dricka lite vatten o sen sova...! Hoppas att ni andra mår bättre än vad jag gör just nu!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014