• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    tildaa skrev 2013-11-01 12:24:09 följande:
    Hej på er. Jag lämnar den här tråden nu. Då jag troligtvis fått ett mf :(
    Jag önskar er alla lycka till så får vi se när jag plussar igen.
    :( Fy va tråkigt! Har dock hört att man har lättare att plussa igen direkt efter mf eftersom att kroppen då är mer förberedd så hoppas att du snart få ett pluss igen! Kram!
  • LadyGrace
    tildaa skrev 2013-11-01 12:24:09 följande:

Hej på er. Jag lämnar den här tråden nu. Då jag troligtvis fått ett mf :(

Jag önskar er alla lycka till så får vi se när jag plussar igen.

Kram!
  • malin1985

Nån som har koll på hur mycket koffein de e i ett glas cola? Idag har jag druckit 1 kopp kaffe o sammanlagt 3 glas cola. Funderar på om de kanske e för mkt koffein på en dag ?

• Snurran85

Läste att man kan dricka 2l Cola/dag utan att det överskrider någon fara.. Men det är väl inte att rekommendera.

=71553989][quote-nick]malin1985 skrev 2013-11-01 19:24:19 följande:[/quote-nick]Nån som har koll på hur mycket koffein de e i ett glas cola? Idag har jag druckit 1 kopp kaffe o sammanlagt 3 glas cola. Funderar på om de kanske e för mkt koffein på en dag ?[/quote]

• malin1985
    Snurran85 skrev 2013-11-02 10:20:27 följande:
    Läste att man kan dricka 2l Cola/dag utan att det överskrider någon fara.. Men det är väl inte att rekommendera.

=71553989][quote-nick]malin1985 skrev 2013-11-01 19:24:19 följande:[/quote-nick]Nån som har koll på hur mycket koffein de e i ett glas cola? Idag har jag druckit 1 kopp kaffe o sammanlagt 3 glas cola. Funderar på om de kanske e för mkt koffein på en dag ?

[/quote]

Aha okej känns rätt lugnt med 3 glas på en dag då. Dricker bara läsk på fredagar o lördagar :)
  • MissUnik

Ah skönt att höra! Jag dricker ju inte läsk i vanliga fall men igår fick jag i mig 3 glas.. Och det utöver 2 koppar kaffe..

• Vifslan

Nu har min (snart ev. fd) sambo bestämt att han inte är redo för att skaffa barn. Vi har haft långa diskussioner och jag valde att vara hemma hos min mamma i några dagar för att lugna ner mig. Han anser dels att vi har för dålig ekonomi och dels att han inte är redo rent mognadsmässigt. Jag har valt att inte sätta ett barn till världen som kommer att få en pappa som inte ville ha detta. Barn för mig ska vara efterlängtade av båda föräldrarna (på gott och ont). Ska in på skrapning på tisdag då barnmorskan tror att jag redan är i v. 11. 

Lämnar med andra ord tråden :(

Lycka till med era graviditeter allihopa! {#emotions_dlg.flower} 

• Alltime
    Vifslan skrev 2013-11-02 12:30:08 följande:
    Nu har min (snart ev. fd) sambo bestämt att han inte är redo för att skaffa barn. Vi har haft långa diskussioner och jag valde att vara hemma hos min mamma i några dagar för att lugna ner mig. Han anser dels att vi har för dålig ekonomi och dels att han inte är redo rent mognadsmässigt. Jag har valt att inte sätta ett barn till världen som kommer att få en pappa som inte ville ha detta. Barn för mig ska vara efterlängtade av båda föräldrarna (på gott och ont). Ska in på skrapning på tisdag då barnmorskan tror att jag redan är i v. 11. 

Jättestor kram till dig, jag hoppas att han ändrar sig snart, eller att du hittar en annan, mer mogen, kille.
  • Qhuiii

Stor kram!
  • malin1985

Lycka till med era graviditeter allihopa!  

Va tråkigt :(
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014