• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Humlan26

Haft ont i magen i em/kväll. Märker att när jag är mer fysisk aktiv så får jag ont i magen. Någon mer som känner så?

• godisen

Mitt Grattis var såklart med !! Inte frågetecken !

Jag har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid!

Har sett att vissa ringt till mvc, borde jag göradet nu? Iof för att få tid om några veckor..

Sov gott allihopa :)

• malin1985
    godisen skrev 2013-11-02 22:51:06 följande:
    Mitt Grattis var såklart med !! Inte frågetecken !

Jag har fortfarande svårt att fatta att jag är gravid!

Har sett att vissa ringt till mvc, borde jag göradet nu? Iof för att få tid om några veckor..

Sov gott allihopa :)

Jag ringde på en gång, lika bra att ha det gjort :)
  • weeeiner
    malin1985 skrev 2013-11-02 22:08:41 följande:

Grattis och välkommen till tråden :) skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
    Tack så mycket :)
    Japp har gjort det nu.

Tröttheten har kommit över mig, somnar på två röda ;) 

• malin1985

Idag mår jag riktigt dåligt. Jag har ont i huvudet, ingen aptit, illamående då och då samt molvärk och ingen energi. Har dessutom en visdomstand som gör ont, brukar kunna ta voltaren mot det men nu är det bara att stå ut....!

• malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-03 12:17:30 följande:
    På andra försöket gick det! Det stod "GRAVID" när jag kissade på stickan igår!  (första barnet)

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • Qhuiii
    malin1985 skrev 2013-11-03 11:31:05 följande:

Idag mår jag riktigt dåligt. Jag har ont i huvudet, ingen aptit, illamående då och då samt molvärk och ingen energi. Har dessutom en visdomstand som gör ont, brukar kunna ta voltaren mot det men nu är det bara att stå ut....!

Samma här, vaknade igår morse och mådde verkligen pyton. Gick över fram på dagen men kom tillbaka på kvällen.

I morse vaknade jag igen och mådde fruktansvärt illa, de är så man knappt vet vart man ska ta vägen! Känns som de blir lite bättre när man fått i sig lite att äta, dock väldigt svårt att tvinga i sig något..

Finns de ingen annan värktablett du kan ta?
  • malin1985
    Qhuiii skrev 2013-11-03 12:50:33 följande:
    Samma här, vaknade igår morse och mådde verkligen pyton. Gick över fram på dagen men kom tillbaka på kvällen.

I morse vaknade jag igen och mådde fruktansvärt illa, de är så man knappt vet vart man ska ta vägen! Känns som de blir lite bättre när man fått i sig lite att äta, dock väldigt svårt att tvinga i sig något..

Finns de ingen annan värktablett du kan ta?

Man får ta voltaren vid behov men det är ju bättre att klara sig utan o jag står hellre ut... blir det jättepanik lär jag ta en men då ska det vara betydligt värre än det är nu...
  • LååångVägDit

Hej alla!

har läst igenom HELA tråden! Glad

Är enligt gravidappen i v 5 (4+1). Sedan jag slutade med p-piller i början av sommarn så har jag haft mkt finnar som kommer innan mensen o sen håller i sig ett par veckor. (Hade nästan aldrig finnar innan) Så också denna gång men nu var det av en annan anledning! Flört har de tidigare månaderna börjat få mensvärk nån dag innan mensen kommit men inte denna månad o misstänkte därför lite att det skulle bli ett  Plus! Plus att jag varit tröttare o illamående på morgonen. Är jätte rädd att illamåendet ska bli sämre för min syster fick hyperemesis (extremet graviditetsillamående) med båda sina narm som höll i sig hela graviditeterna. Och det var tydligen stor risk att jag får det eftersom vi är enäggstvillingar. Det började i ca v 5-6 för henne.

Har också funderat på om man ska kunna vänta till jul o berätta för familjen då, skulle ju vara väldigt roligt att kunna ge det som julklapp, är i v 12 då. Men tror inte jag kommer kunna vänta så länge... 

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014