Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Lisastyle skrev 2014-03-06 08:48:23 följande:

Igår när jag och min man satt i soffan hände det som jag hört om och såå mycket längtat efter - bebisen sparkade så att man till och med såg det utifrån!
    Skrattande
    Det var en otroligt häftig känsla och var skönt att få "se" den. Har ni också "sett" er bebis?

Övrigt, Börja må sisådär. Känner mig ganska illamående efter att jag ätit på dagarna. Tror att jag kanske äter lite fel och bör ändra till att äta mindre mål men mer ofta. Ska försöka med det och se hur det går. 
    Har också börjat få sura uppstötningar & känner ofta att maten "fastnat" i halsen. Känner ni igen det?

Jag har "sett" den jätte mkt nu. Igår höll den på nästan hela dagen så jag filmade magen mkt då! :) så himla mysigt!!
  • LååångVägDit

Har gått upp 3 kg men har en stoor mage! Min sambo säger att jag måste gått ner nån annanstans för magen kan inte bara väga 3 kg.. Haha! Är ju smal i övrigt så alla säger att jag har en fotbollsmage! V 23 (22+2) idag!

• LååångVägDit
    Rebecka83 skrev 2014-03-07 07:56:51 följande:

Jag har gått upp ca 3,5-4 kg. Men jag gick typ upp 2kg på en vecka, när jag var på semester, haha! Tror iofs att det händer mycket i magen på mig just nu, för den har verkligen ploppat fram senaste veckan och börjat synas på riktigt.

Jag tror inte jag gått upp nån annanstans än på magen ännu. Men bröstvårtorna har blivit större! Inte så mycket själva brösten i sig, förutom ev. lite bredare på sidorna eller det kanske är ryggen som är lite bredare. För mina BHar känns som att de sitter för hårt, själva metallbågarna trycker på sidorna. Iofs tycker jag att de flesta kläder är jobbiga efter en heldag på jobbet, så jag kommer hem, slänger av mig allt och kryper in i mjukis direkt :)

Precis så är de för mig oxå med brösten o bh:ar. Var ju o kostade på mig ett par nya bhar för typ ett år sen på en riktig sån affär för jag har 65C o de hittar man ju ingen annanstans. Men nu sitter dom precis som du beskriver det.. Men min syrra kom med en hel kasse amnings bh:ar så jag ska ta o prova dom ifall jag kanske kan börja ha nån redan nu.
  • LååångVägDit

Och jag undrar, visst var det nån mer som åkt på svamp? Jag har... Men de står att man inte får använda pevaryl i andra trimestern. Nån som frågat bm om det?

• LååångVägDit
    Stjernfelt skrev 2014-03-08 18:58:32 följande:

Jag hade det! Jag såg med att man inte fick det och hon på Apoteket sa att det var bäst att låta bli då. Jag hade canesten, den var jättebra! Vagiatorer för 3 dagar kan du köpa, det rekommenderar dom för att allt verkligen ska försvinna.

Frågade du bm innan du använde de?
  • LååångVägDit
    Stjernfelt skrev 2014-03-08 18:58:32 följande:

Jag hade det! Jag såg med att man inte fick det och hon på Apoteket sa att det var bäst att låta bli då. Jag hade canesten, den var jättebra! Vagiatorer för 3 dagar kan du köpa, det rekommenderar dom för att allt verkligen ska försvinna.

Frågade du bm innan du använde de?
  • LååångVägDit
    Stjernfelt skrev 2014-03-09 21:20:13 följande:

Har era navlar ploppat ut? Min är nog på väg ut snart, har ändrat form iaf :p

De har min verkligen gjort! Haha.. Det är ett bra tag sen den gjorde de. Men jag har haft navelbråck förut som aldrig opererades så jag undrar om de e därför den står ut så mkt nu..
  • LååångVägDit
    Stjernfelt skrev 2014-03-09 22:24:11 följande:

Långvägdir -vad roligt att di. Redan är ute ! Tråkigt med navelbråck dock, låter inte trevligt :/ Tachnicolour - men var med jättedjupinnan ! Blir mer ut för varje dag, kan tänka mig att den kanske är ute i slutet av veckan! :) jag vill att den ska ploppa, det är en riktig gravidmage för mig :p

Fast navelbråcket är inget jag lider av nu men tror att de kanske e därför den ploppat ut så mkt.. :) det var så kul när den gjorde det för de var kanske en månad sen, mitt i allt trist med vårat UL, så skulle vi lägga oss en kväll o jag bara skrattade o sa till min sambo: "känn på min navel" o tyckte de va jätte kul. O de tyckte han med! ;)
  • LååångVägDit

Vi har beställt en vagn, det är väl allt tror jag. Vagga, säng, bilstol, kläder, badbalja, babysitter mm får vi av min syster! Kommer självklart köpa lite kläder oxå för att det är mysigt!! :)

• LååångVägDit
    Teereseee skrev 2014-03-11 18:23:10 följande:

Behöver man åkpåse till sommarbebis? Eller det kan man köpa till hösten? :)

När vi beställde våran vagn nu så fick man en emmaljunga-åkpåse på köpet så därför får vi den redan till sommaren. Men kommer inte använda den fören till vintern men är ju skönt att den finns tills dess!!
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014