Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

dendarmary86 skrev 2014-01-27 15:13:39 följande:

Lååångvägdit: ja jag är oxå född 86 ???? Har ni eller ska ni ta reda på kön?

Nej vi tänkte inte ta reda på de, ni då? Har fått tid för RUL 13/2!! Längtar!! När har ni fått tid?
  • LååångVägDit
    dendarmary86 skrev 2014-01-27 17:20:58 följande:

Nej vi tänkte inte heller ta reda på det. Känns roligare att det blir en överraskning. Vi har tid för RUL den 14, längtar vi me ????har ju redan sett den lille på nupptestet, gjorde ni oxå det? får man fråga vart du bor?

Då har vi RUL dagarna efter varandra! :) nej vi har inte gjort de så vi har inte sett krabaten än.. Så därför längtar jag!! Bor utanför Falun! Du då?
  • LååångVägDit

Jag fyller 28 i sommar o min sambo blir 36. Va tiden rinner iväg, när vi träffades var det han som var 28.. Vi har inte köpt nåt alls än, tänkte vänta tills vi gjort UL. Men kommer få mkt från min syster: säng, vagga, bilstol, massa massa kläder, badbalja m.m.

Va köpte ni för vagn dendarmary86?

• LååångVägDit

Jag kissar oxå oftast två ggr per natt! Men vaknar oftast av att ryggen gör så ont.

Är oxå väldigt törstig! Har aldrig i hela mitt liv gillat att dricka vatten o har alltid druckit väldigt lite överhuvudtaget, kanske Max 5 dl per dag. Men nu kan jag dricka ett vattenglaset rakt upp o ner o har alltid vatten vid sängen. Min sambo är så förvånad. Förut drack jag inte ens till maten men nu har jag alltid en vattenflaska med mig om jag ska någonstans. Det beror väl säkert på den ökade blodvolymen.

• LååångVägDit

Har precis varit till läkaren o blivit sjukskriven på 100%. Vet att jag skulle bli det förr eller senare pga min rygg o har ändå jobbat längre än vad jag trodde. Men känns ändå jätte jobbigt o som ett misslyckande. Men så ont som jag haft på slutet, då är det inte värt att fortsätta jobba. Är duktig på att bita ihop o kan säkert fortsätta med det men vet inte inte om det är det bästa längre.

• LååångVägDit
    Smultronbebisar skrev 2014-01-30 06:27:28 följande:

Enbartjag: Alltså har inte fattat hur man gör så att man får med det någon annan har skrivit. Är iaf beräknad till den 14/7 men iom att det är två kommer de nog tidigare :)

Man trycker på det lilla "hjulet" till höger på rutan om du är inne på din mobil. O så trycker du på citera! :)
  • LååångVägDit

Idag frågade min sjukgymnast hur mkt jag gått upp i vikt, 1 kg sa jag. Sen när jag tog av mig tröjan så tittade han på magen o sa: "1 kg bara? Med den där kulan!?" Haha. Ja magen e ganska stor nu, va smal innan så ingen är van att de är nåt där så de e konstigt att det bara är +1kg. Kul att de syns tycker jag!

• LååångVägDit

Jag är oxå sjuksköterska, på en barnavdelning. Jobbar sista dagen idag o är sjukskriven helt sen :( . V 18 imorn!

• LååångVägDit
    Teereseee skrev 2014-01-31 11:32:01 följande:

Jag blir 24 i år och min sambo 29. :) 
    Jobbar som maskinoperatör i en fabrik så jag kommer också få gå tidigare om jag vill. Vi får se hur rörlig man är i slutet, jag gillar och jobba så jag jobbar gärna så länge det går :) 

Någon av er som tänkt på hur ni ska göra med mammaledigheten? Ska ni vara hemma ett helt år eller ska ni dela upp med er partner? 

Jag själv tycket det är viktigt att pappan får känna sig delaktig och få vara hemma också  Så vi kommer dela upp det. Jag kommer vara hemma ca 8 månader och han resten. Sen blir det inskolning :) 

Jag ska faktiskt ner på stan nu, får se om man tittar hem med något till vår lille plutt :) Man är ju sugen!

Jag kommer vara hemma 1 1/2 år. Sen när jag börjar jobba o barnet börjar på dagis så kommer min sambo vara ledig varje fredag är de tänkt o jag jobbar ju både dag o kväll o helg så på så sätt så kommer barnet inte va så mkt på dagis o min sambo kommer alltid vara ledig med barnet fre-lör-sön. Han har eget företag så han kan tyvärr inte va hemma nån längre period fast han skulle vilja. Så då blir det ledigt en dag i veckan ist o så kommer det nog bli strödagar här o där o kanske en vecka ibland. De får funka för oss.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014