Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Vi har inte sex ofta. Sen jag blev gravid har min sambo knappt visat intresse, dom gånger vi har sex är det nästan alltid jag som tar initiativet. För min del har jag inte varit så sugen för jag har så himla ont hela tiden o sen en månad tillbaka har jag jätte mkt sammandragningar o är så "känslig" på magen. Plus att jag är sååå trött hela tiden. Vet inte varför han inte tar initiativ till det, skulle tro att han tänker att jag har så himla ont o är trött o att jag inte vill.. Eftersom jag inte har velat så mkt så har jag inte riktigt frågat varför han inte verkar sugen. Oj nu blev de långt..

• LååångVägDit

Idag har 70% av graviditeten gått. V 29 imorn!! Oj oj.. Längtar ihjäl mig!!

Vi hade ju en målare hemma i vintras o efter det blev vi helt klara invändigt i huset! Förutom vårat sovrum så har vi haft ett gästrum o ett kontor, ihelgen som var så flyttade vi gästsängen till kontoret o har nu ett bebisrum i gamla gästrummet! Är inte så mkt saker där än men en byrå där jag tvättat o lagt i alla 50-56 kläder. Satt upp en hylla där jag ställde UL-bilderna o lite sånt. Sen ska jag ta hem vaggan från min syrra o lite sånt. Har köpt 2 Elsa Beskow tavlor, en med siffror o en med alfabetet som jag ska sätta upp, superfina! Så nu längtar jag massor!!

På torsdag är det dags för UL igen!!

• LååångVägDit

Såjävlaneggo: det kommer bild så småningom! ;)

MiniV: bra att du sa till om att va sjukskriven efter snitt. Jag är alltid sjukskriven men det hade jag faktiskt glömt att man ska fixa,som sagt bra att spara dagarna!! Tack! :)

Och det om sex, frågade min sambo igår vad det är som gör att han inte verkar så sugen. Få sa han att även fast han vet att det inte är farligt för barnet så känns de obehagligt, och när han ser att magen rör sig.. Så ganska lika tankar som era andra killar! Han sa att han har helst inte "vanligt" sex innan bebben kommer men gärna på andra sätt. :) och det får jag respektera tycker jag!

• LååångVägDit

Enenina: då borde de väl räcka med sjukskrivningen?

Jag är sjukskriven till sista juni så jag struntar i grav.penningen. Är alltid sjukskriven 25% men nu 100% så då är de lättast att fortsätta vara det ist för att krångla med grav.penning.

• LååångVägDit

Rebecka83: jag har faktiskt haft amnings bh på mig några ggr nu just för att mina sitter åt så oskönt runt omkring. Har alltid köpt 70-75C men dom har alltid varit för stora runt omkring så i somras kostade jag på mig o köpte nya dyra som var 65C o dom satt ju mkt bättre. Men nu är dom rätt så tajta.. Har fått många amningsbh:ar av syrran o man kan väl lika gärna börja använda dom nu! :)

Det här med att ventilera men andra tror jag är bra. Jag lever ju med kronisk smärta o mitt mål har alltid varit att det inte ska synas utåt. O jag får alltid höra på jobbet att jag är så glad o positiv. Men det tycker inte min sambo.. För när man har hållt en fasad uppe en hel dag o bitit ihop så orkar man inte de när man kommer hem, o så får han ta smällen... Vet att de inte är snällt men de blir ju så. Därför är de nog tur att vi kan gnälla lite här! ;)

• LååångVägDit

Hämtade ut den man får på babyproffsen igår o den var ju värdelös, riktigt tråkig!! :( får längta efter kronans då! :)

• LååångVägDit

Nu har vi varit o tittat på bebisen!! Den väger ca 1300 g nu! Den hade hicka, sprattlade hela tiden o lipade åt oss! :) fick en fin bild på ansiktet i profil! Livmodertappen var oförändrat så de va skönt! Nytt UL om 4v!

Det är inte standard att alla gör glukosbelastning. Det är bara om man tillhör nån riskgrupp eller om t.ex. magen/barnet blir väldigt stor m.m.

Sjukintyget tar du kopia på o ger din chef, originalet vill alltid fk ha! Spar en kopia själv oxå, gör alltid jag!

• LååångVägDit

Anna86: jag har jätte mkt sammandragningar. Lika mkt i vila som när jag gör nåt. Har ca 3-7 st/timmen. Ja de va jätte mysigt att se bebisen igen!! Första UL var i 18+1 o idag är det 28+1 så det har hänt en hel del sen dess, kul att ha bilder med 10 v mellanrum. Gjort två UL däremellan oxå men då fick jag inga bilder.!

LadyGrace: Man måste ge en kopia till chefen, så har jag alltid gjort iaf.

Asjak: Min sambo hade köpt ett ägg med naturgodis i.. Men jag har inte ätit godis på 8 år men han tänkte att naturgodis inte är "riktigt" godis men jag har inte ätit naturgodis heller.. Så nu vet jag inte hur jag ska göra.. Vilka problem.. Haha! Han fick ett med godis i från mig!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014