Inlägg från: LååångVägDit |Visa alla inlägg
  • LååångVägDit

Första barnet bf i juli 2014

Alltime skrev 2014-01-22 10:46:13 följande:
    Ajdå, jag som hade hoppats på att mina smärtor mest var från flyttpackningen hemma, eftersom symptomen inte var riktigt så som det har beskrivits när jag har googlat runt. Jag har haft problem med ryggen i många år, och nu kommer det dagligen smärthugg i ländryggen på vänster sida och ner i rumpan. För mig blir det bättre när sambon kör med massagebollen jag har, men å andra sidan gör han det precis innan jag går och lägger mig, så det kanske är mer vilan som gör att det känns bättre på morgonen.

På jobbet funkar det bra än så länge iaf, vi har bra skor och bra stolar och hyfsat bra hjälpmedel när det är lyft och dyl. Dock ska vi flytta snart så det är dags att börja packa ihop där också, kan ju inte påstå att jag direkt längtar...
    Var försiktig i flytten o tänk på din kropp!!

Vad jobbar du med? Din sambo får prova massera dig nån annan tid på dygnet för o se om de hjälper! :)
  • LååångVägDit

Jag har fast jobb o min sambo har eget företag som de går jätte bra för. Vi bor i hus som vi har renoverat under många år o nu är allt invändigt klart o i sommar ska vi byta panel o fönster sen är ALLT klart!! Längtar efter att få börja inreda barnrummet!! :) vi har inte köpt nåt alls utan väntar tills efter RUL!

• LååångVägDit
    Asjak skrev 2014-01-25 07:03:53 följande:

Lååångvägdit det måste va underbart att ha så "lite" kvar nu att renovera!

Vi har renoverat i sex år så nu ör huset sålt och vi ska bygga nytt ist

Ja de är så himla skönt! Sen kan vi njuta av att bara bo! :) och bytet av panel o fönster ska en snickare göra åt oss! Vi har gjort nästan allt själv men nu tycker båda att de e värt att leja bort arbetet! Vi har oxå funderat i några år på att bygga nytt men de får vänta ett tag. De skulle va jätte skoj o få bestämma allt från början hur de ska se ut samtidigt älskar jag gamla hus. Vad ska ni bygga för hus?
  • LååångVägDit
    Passion skrev 2014-01-25 11:20:21 följande:
    Okej okej, ja men sånt är trevligt också ju smile1.gif

Jaaaa, haha, eller hur! Haha smile5.gif

Jo men det känns ganska skönt att ha det mesta avklarat.

Då kan man fokusera på lite annat också liksom smile1.gif

Åh Ullared, alltid lika roligt! smile1.gif

Vi (sambon, svärföräldrarna och svägerskan) ska åka till London i april, så då ska vi shoppa loss lite! smile5.gif hihi

Vi bor i ett stort hus, ca 230kvm - älskar det!

Har bott här i lite mer än ett år, så vi håller på att rusta lite hela tiden, roligt tycker vi smile1.gif

Ni då? smile1.gif
    Vilken vecka kommer du vara i när ni åker till London? För man får väl inte flyga efter v 28 va?
  • LååångVägDit
    Teereseee skrev 2014-01-25 17:34:18 följande:

Jag är 23 år och min sambo är 29, vart tillsammans länge och nu har vi köpt vårt första hus tillsammans :) Lugnt villa kvarter, lekplats och skolan är över stora vägen med cykelstig hela vägen dit :) Känns otroligt bra! 
    Bott här sedan oktober och då fick vi glädjebeskedet nästan samtidigt :) 

Jag vill också börja inreda vårt barnrum, men det får vänta tills efter RUL och lite därefter. 
    MEN när jag  vart på RUL ska jag handla lite baby kläder, åh vad jag längtar! 

Är det bara jag som väntat med att kolla, alltså inte vart på något VUL, UL eller något? Bara inskrivningen där dem kollade allt annat? 

Jag har inte heller gjort nåt VUL eller UL än o inte lyssnat på hjärtljud heller. Första grejen blir RUL!
  • LååångVägDit

Vi har en katt! Men han kommer tyvärr få komma till himlen innan bebisen kommer. Han tycker nämligen inte om barn o har flygit på flera stycken genom åren, senast min systerdotter som är 3 år här om veckan. Det har aldrig gått o lita på han när de gäller barn o jag vill inte va rädd om han är i samma rum som bebisen. Känns ju hemskt men han är gammal oxå, ca 14 år o de går nog inte att ge bort han heller :( sen är jag väldigt allergisk så vi har sagt länge att vi måste göra så ändå. Sist jag tog allergiprover sa dom att jag absolut inte ska bo med djur igen, ska bli ganska skönt o slippa ta allergimedicin o va konstant förkyld.

• LååångVägDit
    dendarmary86 skrev 2014-01-26 21:18:35 följande:

Hittade denna tråden nu. Ska ha mitt första barn i sommar, beräknat till den 11 juli ????

Då har vi samma datum! :) skoj!
  • LååångVägDit
    dendarmary86 skrev 2014-01-27 00:27:13 följande:

Tack, kul att följa andra som ska ha ungefär samma tid???? Lååångvägdit: va skoj ???? är det ditt första barn?

Japp det är vårat första barn! Är du född -86 som det står i ditt namn? Det är jag oxå nämligen!
  • LååångVägDit

Jag har ett bäckenbälte för att jag fått foglossning. Har inte blivit bättre av det men det är skönt att ha det på! Läskigt när man tar av det efter några timmar, känns som bäckenet åker isär då..

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014