• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • godisen

LååångVägDit - vi verkar vara i samma vecka, jag gick enligt beräkningarna in i v5 idag (4+1)

Ja ska nog ringa till mvc imorgon, vi får se vilken det blir. Det blir säkert bra oavsett och blir det inte det så får vi väl byta!

Jag har som några andra skrivit haft lite ont, mest på venusberget (tror det heter så), det ilar och trycker.. men jag tar det med ro med tanke på att jag knappt känner något annat.

Min syster blev överlycklig idag när jag frågade om jag kund få låna hennes mamma-kläder ganska snart :D

Känns fantastiskt!
    Hjärta 

• LååångVägDit
    godisen skrev 2013-11-03 19:02:50 följande:
    LååångVägDit - vi verkar vara i samma vecka, jag gick enligt beräkningarna in i v5 idag (4+1)

Ja ska nog ringa till mvc imorgon, vi får se vilken det blir. Det blir säkert bra oavsett och blir det inte det så får vi väl byta!

Jag har som några andra skrivit haft lite ont, mest på venusberget (tror det heter så), det ilar och trycker.. men jag tar det med ro med tanke på att jag knappt känner något annat.

Min syster blev överlycklig idag när jag frågade om jag kund få låna hennes mamma-kläder ganska snart :D

Känns fantastiskt!
    Hjärta 
    Japp jag är också 4+1! Glad Kanske ringer imorn jag också, det är bra att va ute i tid inom sjukvården! Flört

Har också haft lite ilningar idag och sen som mensvärk. Mår även lite illa men jag gör det ofta annars också så svårt att veta vad som är vad.

När ska ni berätta?   
  • godisen

Vi tänkte vänta till V12 som ni :) julafton för iaf mina föräldrar då vi inte bor i samma stad och det känns inte som en sak man tar per telefon!
    Min syster och en bästa vän till mig vet men annars tror jag vi väntar.. Jag vill gärna veta att allt ser bra ut innan även om vi självklart kan ha stöd av familjen om något går fel, så lite kluven är jag.

Men det roliga är att det blir någon mindre farmor/farfar + mormor/morfar julklapp ;) 

• Mäggie05

Hej!!Ja ska också ha en liten i juli 2014!!Plussade för 3 dar sen nu o de känns så sjukt overkligt!Har svårt att tro de :D

• malin1985
    Mäggie05 skrev 2013-11-03 19:16:35 följande:
    Hej!!Ja ska också ha en liten i juli 2014!!Plussade för 3 dar sen nu o de känns så sjukt overkligt!Har svårt att tro de :D

Grattis och välkommen :) skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • LååångVägDit
    godisen skrev 2013-11-03 19:14:38 följande:

Vi tänkte vänta till V12 som ni :) julafton för iaf mina föräldrar då vi inte bor i samma stad och det känns inte som en sak man tar per telefon!
    Min syster och en bästa vän till mig vet men annars tror jag vi väntar.. Jag vill gärna veta att allt ser bra ut innan även om vi självklart kan ha stöd av familjen om något går fel, så lite kluven är jag.

Men det roliga är att det blir någon mindre farmor/farfar + mormor/morfar julklapp ;) 

Men det är ju bara det att kan man hålla sig så länge? Min pappa bor jätte långt bort så han vill jag berätta för på jul o inte i telefon precis som du sa. Men dom övriga i familjen vet jag inte. Är oxå väldigt kluven. Ska låta de få gå några veckor så får vi känna efter hur vi vill göra! Men när säger man till chefen då?
  • Aikotakara

Jag vet inte hur jag ska berätta för familjen denna gång.. Min pappa kommer inte vara här vid jul och då är jag i vecka tolv. Hade ju velat berätta på julafton <3 Men det går inte :'( Vill att alla ska vara här samtidigt då..

Sitter bara o väntar på morgonillamåendet som troligtvis kommer börja ordentligt i vecka 6.. Känns som att det är på G nu och jag har precis gått in i v5+0. Vet att med förra graviditeten så gick det in i vecka 6 ganska exakt och höll i sig tills vecka 11-12 ca. HATAR illamående då jag har extrem kräkfobi.. Jobbigt också då man börjar jobbet väldigt tidigt och pendlar i ca 30 minuter med buss. Huvva...

Jag vill också göra KUB/Nupp-test. Vet att det inte är säkert.. men är lite rädd att göra fostervattensprov. Det är större chans att man får missfall av ingreppet än att barnet ska ha kromosomfel i min ålder sa ultraljudsteknikern när jag var där med första barnet. Då fegade jag ur. Var 23 då, är 25 idag.

• misskristina

Hej!
    Plussade i fredags, känns fortfarande helt overkligt men kul såklart.
    Känns lite svårt att veta när man ska säga ngt, vill vänta men blir svårt vid middagar mm.

• Scarlett01

Hej. Jag plussade i torsdags, 8e försöket, preliminär bf 14 juli. Känns fortfarande overkligt! Hänger gärna på här

• LadyGrace

Godkväll allihopa och grattis till alla nya +!

Har haft en underbar helg även om jag varit extremt trött och mått lite illa till och från.

Var tvungen att testa igen i morse (hade ett par test kvar) och det är fortfarande plus om inte starkare än förra veckan :). Undrar när det kommer känns verkligt?

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014