• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • tjej1989
    LadyGrace skrev 2013-11-03 22:53:49 följande:

Godkväll allihopa och grattis till alla nya +!

Har haft en underbar helg även om jag varit extremt trött och mått lite illa till och från.

Var tvungen att testa igen i morse (hade ett par test kvar) och det är fortfarande plus om inte starkare än förra veckan :). Undrar när det kommer känns verkligt?

Jag har också varit extreemt trött! Går in i vecka 6 på onsdag och hoppas med allt jag har att jag ska slippa att må illa och kräkas. Är det fler som är trötta? Ja har sovit hela dagen nästan både idag och igår.

Ja jag tycker också att det känns helt sjukt overkligt :) kan tänka mig att man inte fattar ordentligt förens man ser bebisen på ul :)
  • LååångVägDit

Grattis till alla nya!

Jag är oxå jätte trött sen en vecka tillbaka. Ligger gärna o vilar mitt på dagen o lägger mig tidigare på kvällen.

Vaknade 05.30 idag o har mått så illa. Är oxå VÄLDIGT orolig att illamåendet ska bli värre. Är det nåt jag hatar så är de illamående! Har mkt problem med smärta (alltså innan jag blev gravid) men har mkt hellre mer ont än att jag ska må illa.. Fy!!

• malin1985
    Scarlett01 skrev 2013-11-03 22:24:08 följande:
    Hej. Jag plussade i torsdags, 8e försöket, preliminär bf 14 juli. Känns fortfarande overkligt! Hänger gärna på här
    misskristina skrev 2013-11-03 22:19:34 följande:
    Hej!
    Plussade i fredags, känns fortfarande helt overkligt men kul såklart.
    Känns lite svårt att veta när man ska säga ngt, vill vänta men blir svårt vid middagar mm.

Grattis ovh välkomna! :) Skriv gärna in er i bf listan (länk finns i ts) :)

• malin1985

Godmorgon allihopa :) Idag är jag fortsatt väldigt illamående och saknar helt aptit. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig igenom en hel arbetsdag när jag mår såhär men det är väl bara att försöka så gott det går antar jag. Tänkte säga att jag inte känner mig helt hundra så att jag får ta det lite lugnare idag. Önskar att jag var ledig... Hade varit mycket enklare att stå ut med att må så här om jag kunde ligga hemma på soffan under en filt...
    Nån mer som mår riktigt dåligt?
    Imorgon går jag in i v 7. Antar att det kommer dröja några veckor innan jag mår bra igen... :/ 

• LadyGrace
    malin1985 skrev 2013-11-04 07:33:22 följande:

Godmorgon allihopa :) Idag är jag fortsatt väldigt illamående och saknar helt aptit. Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig igenom en hel arbetsdag när jag mår såhär men det är väl bara att försöka så gott det går antar jag. Tänkte säga att jag inte känner mig helt hundra så att jag får ta det lite lugnare idag. Önskar att jag var ledig... Hade varit mycket enklare att stå ut med att må så här om jag kunde ligga hemma på soffan under en filt...
    Nån mer som mår riktigt dåligt?
    Imorgon går jag in i v 7. Antar att det kommer dröja några veckor innan jag mår bra igen... :/ 

Tufft med illamåendet och arbete. Själv har jag knappt sovit inatt pga illamåendet. Är bättre nu. Är dock väldigt glad över att jag studerar hemifrån just nu så jag kan lägga upp dagen efter hur jag mår.

Om en vecka ska jag till mvc första gången, Längtar!!
  • Scarlett01
    malin1985 skrev 2013-11-04 07:28:30 följande:
    Grattis ovh välkomna! :) Skriv gärna in er i bf listan (länk finns i ts) :)

Tack, ska skriva in.
    Såg att jag halkade på tangenten bara, bf ska vara 12 juli
  • Sheltiegirl

Grattis till alla +! Glad

Själv börjar jag bli lite orolig, är i vecka 6 (5+5) och fick blödningar nu på morgonen  och det känns som mensvärk som kommer i omgångar. är jätteorolig för ett mf! Gråter har haft väldigt lätt dov värk i 1 vecka nu men räknar med att det bara var att livmodern växer.

Har inte skrivit in mig hos mvc än, ska jag ringa för blödningen eller för att skriva in mig?

• MissUnik

Hej tjejer!
    Alltså detta illamående! Jag premiärspydde ju i fredags.. Sen efter det har jag inte bara mått illa när jag är hungrig utan nästan hela tiden, imorse började jag dagen med att spy två gånger och har inte fått i mig något ännu, mår verkligen skit! Inge kul att jobba en dag som denna!

• MissUnik

SheltieGirl: jag skulle ringt till mvc för att rådfråga, men framför allt för att lugna din oro! Förstår att det måste vara jätte jobbigt.. Lycka till! Kram

• malin1985
    Sheltiegirl skrev 2013-11-04 09:01:56 följande:
    Grattis till alla +! Glad

Själv börjar jag bli lite orolig, är i vecka 6 (5+5) och fick blödningar nu på morgonen  och det känns som mensvärk som kommer i omgångar. är jätteorolig för ett mf! Gråter har haft väldigt lätt dov värk i 1 vecka nu men räknar med att det bara var att livmodern växer.

Har inte skrivit in mig hos mvc än, ska jag ringa för blödningen eller för att skriva in mig?
    Fy va jobbigt, finns dock en massa anledningar varför man kan blöda i början av graviditeten så det behöver inte vara mf. ring mvc och berätta om blödningen, med lite tur kan du få komma in och göra ett vul.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014