• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-11-04 09:25:10 följande:
    Hej tjejer!
    Alltså detta illamående! Jag premiärspydde ju i fredags.. Sen efter det har jag inte bara mått illa när jag är hungrig utan nästan hela tiden, imorse började jag dagen med att spy två gånger och har inte fått i mig något ännu, mår verkligen skit! Inge kul att jobba en dag som denna!
    Då har vi exakt samma då... Jag har mått illa konstant sen i lördags kväll. Enda gången jag inte mår illa är när jag äter. Har ingen aptit heller så vill helst inte äta nåt.... har dock inte spytt än men det är nog bara en tidsfråga....
  • LååångVägDit

Nu ringde jag mvc o fick tid 20/12 för inskrivning, är då i v 12 tror jag. Lite konstigt o säga högt till nån att man är gravid..

Det finns ju medicin att få mot illamående så för er som det blir riktigt jobbigt för en längre period kan ju be om det! Ett tips! :)

• nyttliv2014

Hej, ny medlem på familjeliv :) jag är gravid i vecka 3, detta är tredje gången jag är gravid. Men inga födda barn tyvärr.
    Första gången var väldigt längesen, gjorde an abort. Andra gången fick jag missfall, fredagen den 13e september 2013. Nu är jag gravid igen och självklart överlycklig och jätterädd. Vill att det ska gå vägen nu.

Har haft massor av tidiga symptom. Vilket jag ser som positivt även om jag inte mår så bra :)
    Redan i vecka 2 började jag må illa på kvällarna. Det var mina första symtom. Gjorde ett test som visade positivt.

Efter mitt missfall så har jag inte haft någon mens så jag hade svårt att beräkna vilken vecka jag var i, gjorde ett digitalt test en vecka senare som visade 3 veckor. Jag har beräknat mig själv till bf i slutet av juli, men det är väl bara ultraljudet som kan säga sanningen om det när det väl är dags.

Är illamående nästan hela tiden, värst på morgonen och på kvällen, tycker jag fått dålig andedräkt också är det fler som upplever det? Jag är väldigt noga med munhygien.. Sen har jag blivit tröttare och har ont i brösten :)

• nyttliv2014
    Sheltiegirl skrev 2013-11-04 09:01:56 följande:
    Grattis till alla +! Glad

Själv börjar jag bli lite orolig, är i vecka 6 (5+5) och fick blödningar nu på morgonen  och det känns som mensvärk som kommer i omgångar. är jätteorolig för ett mf! Gråter har haft väldigt lätt dov värk i 1 vecka nu men räknar med att det bara var att livmodern växer.

Har inte skrivit in mig hos mvc än, ska jag ringa för blödningen eller för att skriva in mig?
    Hej, jag tycker du ska ringa till mvc. Jag vill verkligen inte oroa dig men dina symtom låter lite som mina när jag fick mf. Jag fick först blodblandade flytningar som ökade lite dag för dag.

Sen kom det som mensverk i korta stunder. Från ingenstans och jätteintinsivt så jag blev tvungen att släppa allt jag höll på med och sätta mig ner. Sen började jag blöda mer och mer och menssmärtorna kom oftare och oftare. Allt gick på en vecka för mig :(

Jag hoppas att det inte är det men jag tycker verkligen att du ska ringa mvc eftersom du är orolig!

Lycka till
  • Humlan26

Jag vaknar tidigt varje morgon av att jag är så hungrig att det värker i magen. Någon som känner igen sig?

• MissUnik

Humlan26: Jag hade likadant fram tills i fredags, lurade dock i magen ett par kex på en gång så gick det över och jag hann inte bli illamående.. Men värst tycket jag nog kissieriet är trots att jag kissar 1-2 ggr på natten så är jag så kissnödig direkt när jag vaknar att det känns som om man ska spricka!!

• MissUnik

Usch Malin1985, hoppas du slipper spyandet eller om du gör det att du mår bättre efteråt! Det gjorde jag i fredags med idag mår jag fortfarande piss!

• Alltime

Berättade för min gravida arbetskamrat idag, det var inte meningen, men det kom ut när vi diskuterade hur hon ska vara mammaledig. Så nu är det en person till som vet, ön så länge är det bara jag, sambon och arbetskamraten.

Idag har jag för övrigt sjukt ont i ryggen, jag funerar på om jag lyft något tokigt eller om det är fogarna. Jag har märkt att jag gärna känner efter lite extra numera. T.ex. trodde jag att jag hade UVI i  helgen, men så var inte fallet. Däremot fick jag en tillsägelse att jag måste dricka mer vatten. Jag är usel på det! Lite illamående på lunchen också. Det är nästan så att jag blir glad när jag har något gravidsymptom, jag känner mig knappt gravid när jag inte märker något.

• millan1980

Det var pirrigt att ringa barnmorskan man är ju inte direkt van att säga ordet gravid om sig själv. Så nu är ett hälsosamtal inbokat nästa vecka på onsdag. Kanske blir lättare och förstå att man faktiskt är gravid när man varit till barnmorskan

• malin1985
    nyttliv2014 skrev 2013-11-04 13:04:25 följande:
    Hej, ny medlem på familjeliv :) jag är gravid i vecka 3, detta är tredje gången jag är gravid. Men inga födda barn tyvärr.
    Första gången var väldigt längesen, gjorde an abort. Andra gången fick jag missfall, fredagen den 13e september 2013. Nu är jag gravid igen och självklart överlycklig och jätterädd. Vill att det ska gå vägen nu.

Har haft massor av tidiga symptom. Vilket jag ser som positivt även om jag inte mår så bra :)
    Redan i vecka 2 började jag må illa på kvällarna. Det var mina första symtom. Gjorde ett test som visade positivt.

Efter mitt missfall så har jag inte haft någon mens så jag hade svårt att beräkna vilken vecka jag var i, gjorde ett digitalt test en vecka senare som visade 3 veckor. Jag har beräknat mig själv till bf i slutet av juli, men det är väl bara ultraljudet som kan säga sanningen om det när det väl är dags.

Är illamående nästan hela tiden, värst på morgonen och på kvällen, tycker jag fått dålig andedräkt också är det fler som upplever det? Jag är väldigt noga med munhygien.. Sen har jag blivit tröttare och har ont i brösten :)
    Grattis och välkommen! Skriv in dig i bf-listan, du kan skriva att BF datum är osäkert och komplettera sedan när du fått information från bm. :) Om cb digital visade 3+ var du isåfall i minst v 5+0 (v 6) eftersom att det visar från befruktning och inte från mensen. :) 
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014