• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • Alltime
    millan1980 skrev 2013-11-04 15:18:07 följande:
    Det var pirrigt att ringa barnmorskan man är ju inte direkt van att säga ordet gravid om sig själv. Så nu är ett hälsosamtal inbokat nästa vecka på onsdag. Kanske blir lättare och förstå att man faktiskt är gravid när man varit till barnmorskan
    Förstår precis vad du menar! Jag har fortfarande svårt att tänka mig att jag har något som växer i magen.
  • nyttliv2014

Hur skriver jag in mig i bf listan? Jag är ny medlem från idag jag vet ingenting om den här sidan än Tungan ute

Kan någon hjälpa mig att förstå hur man räknar det här veckorna.

Jag fick mf den 13 sep, sedan blödde jag en vecka efter det. Gjorde ett test den 28e som var negativt. Så någon gång efter det blev jag gravid. Alltså i början av oktober. Jag skulle vilja säga att jag då är i vecka 3 eller 4. men jag ska plussa på 2 veckor, varför? det känns så fel att göra så.

• godisen

Hej tjejer! Jag har sprungit runt som en tok idag på jakt efter någon form av bra byxor som inte trycker!! Nästan inga affärer säljer sånt längre. .

Än så länge klarar jag mig med att dra in magen men trycket från linningen är jobbig!

Vill helst inte ha med mudd.

Jag berättade för min bästa vän idag och utbrast i ett tjut och glädjetårar :)

Så härligt! !

Jag har f.ö. lite ont på venusberget men i övrigt är jag än så länge förskonad från symtom!

Ha en bra kväll!

• Scarlett01

Jag berättade på jobbet idag Har ett jobb där jag inte kan göra alla arbetsuppgifter nu när jag är gravid, så är tvungen att berätta på en gång... Kändes lite konstigt, pirrigt

Sen ringde jag barnmorskan och fått tid nästa vecka för ett första samtal, sen på inskrivning i vecka 10... Nu börjar det kännas verkligt

• Qhuiii

Grattis till alla nya som plussat!

Själv går man denna veckan in i v7 helt otroligt va långsamt men ändå sjukt snabbt tiden går.

Mår illa mest hela tiden, super känslig för lukter, fryser, kissenödig jämt och mår allmänt pyton:P

Jag vet att man letar symtom men jag kan ärligt säga, var glad så länge du slipper dom!:P

Har fått ett sjukligt sug för pomfrits något jag egentligen inte tycker är så gott. Konstigt dedär!

Hur mår ni andra?:)

• Turvion

Jag mår illa, spydde strax efter lunch på jobbet så jag sa att jag vart magsjuk och gick hem. Har lite molvärk idag men inte så att de gör ont-ont :) Ringde mvc och ska på hälsosamtal i grupp fredag 15/11 och inskrivning 9/12. Är i V6 (5+3) enligt dem per telefon, kissnödig heeela tiden men glad som aldrig förr :)

• millan1980

Qhuiii: jag har idag gått in i vecka 6 (5+0). Än så länge har jag bara extremt ömma bröst och är jättetrött på kvällen efter jobbet. Noll energi kvar. Hade förra veckan lite lätt illamående, så jag hoppas verkligen jag slipper illamåendet och framförallt från att spy, som är min absolut största fobi.

• nyttliv2014
    Qhuiii, har också en massa symptom som får mig att må dåligt men jag kan inte låta bli att glädjas lite över dem. Mår illa i princip hela tiden och vissa saker smakar inte bra längre. Förra veckan ratade jag varm mat och dryck! Nu kan jag äta varmt igen men är väldigt petig Tungan ute

Jag gillar att äta "nyttig" mat i vanliga fall men senaste tiden har jag ratat grönsaker och tryckt i mig skräpmat, pasta och pulvermos, ingenting jag avskyr i vanliga fall men försöker vara försiktig med kolhydraterna Tungan ute Saker och ting smakar dock inte som det brukar längre och jag har ofta en järnsmak i munnen. Som gör att illamåendet lite värre tror jag Cool

Övriga symtom så har jag ont i brösten,  gör ont att ta av och på bhn!
  • malin1985
    Qhuiii skrev 2013-11-04 18:04:39 följande:
    Grattis till alla nya som plussat!

Själv går man denna veckan in i v7 helt otroligt va långsamt men ändå sjukt snabbt tiden går.

Mår illa mest hela tiden, super känslig för lukter, fryser, kissenödig jämt och mår allmänt pyton:P

Jag vet att man letar symtom men jag kan ärligt säga, var glad så länge du slipper dom!:P

Har fått ett sjukligt sug för pomfrits något jag egentligen inte tycker är så gott. Konstigt dedär!

Hur mår ni andra?:)

Jag går in i v 7 imorgon och jag mår skit så allt är väl som det ska ;) jag är sjukt sugen på cheeseburgare från McDonald's. Gillar inte den så värst mkt i vanliga fall men nu känner jag för att köpa typ 10 st :p
  • Qhuiii

Härligt att de inte bara är jag som har ett sjukligt sug efter onyttigheter.

Visst är de knepigt när man inte kan prata med sina närmaste om de än, vet inte hur många ggr jag nästan försagt mig när jag pratar med mina föräldrar:P

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014