• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • godisen

Eftersom fars dag är på ingång vill jag gärna köpa något till min sambo. .

Men jag vet inte vad än, det kan bli nåhon kul bok. Det känns harmlöst ;)

Annars har vi sagt att vi ska vänta tills efter vecka 12!

Google är för övrigt min nya bästa vän ! !

Kan allt :D

Det var någon som skrev om att denne berättat på jobbet. .? Får jag fråga vad du jobbar med? Är nämligen själv i det läget att jag snart måste berätta då jag jobbar som polis i yttre tjänst.

Funderar över vad jag får göra och hur länge jag känner att det är okej att jobba i uniform. .?

Sov så gott ni kan sen.

:)

• Scarlett01

Det var jag som berättat på jobbet... Jobbar med djursjukvård. Det är flera arbetsuppgifter jag inte kan göra nu, tex röntgen och anestesi... Vissa läkemedel man inte ska hantera också... Så jag är tvungen att berätta :-P

Det är nog lika bra att berätta snart så du inte utsätter dig för onödiga risker !

• LadyGrace

Sambon fick ett paket med en lite mössa och body tillsammans med teststickorna och jag har letat fram en kofta som jag sydde när jag gick på högstadiet. Har inte vågat köpa nåt annars. Får dock se hur länge jag orkar hålla mig :).

Har dock börjat titta och fundera på allt som behövs. Tänker köpa mycket begagnat. Vi har båda syskon som har småbarn så jag hoppas ev kunna ärva eller köpa utav dem :).

Hur ser ni på nytt vs. Begagnat?

• MissUnik

LadyGrace: vi kommer nog också köpa mycket begagnat! Även om vi vill köpa vissa nya.. Möbler tänker jag köpa begagnat, så som byrå, skötbord och säng men köpa madrass och sängkläder nytt.. Bärsele,babysitter,babyvakt mm blir nog begagnat medans babynest och amningskudde blir nytt..

• LadyGrace
    MissUnik skrev 2013-11-05 06:54:01 följande:

LadyGrace: vi kommer nog också köpa mycket begagnat! Även om vi vill köpa vissa nya.. Möbler tänker jag köpa begagnat, så som byrå, skötbord och säng men köpa madrass och sängkläder nytt.. Bärsele,babysitter,babyvakt mm blir nog begagnat medans babynest och amningskudde blir nytt..

Ungefär som vi tänkt då. Jag kommer givetvis köpa lite nytt oxå men tänker att det är bra att köpa en del kläder och så begagnat då har förhoppningsvis mycket av de kemikalierna som finns i kläderna tvättats ut.

Barnvagn blir oxå begagnad fast om det blir den vagn jag vill ha så ska jag köpa till en sitts så att barnet kan sitta vänd mot mig när det blir dags.
  • LååångVägDit

Jag kommer ha mkt begagnat eftersom jag har många syskonbarn! Egentligen behöver jag nog typ inte köpa nåt alls för allt finns, det är perfekt tycker jag för då kan man ta det mesta begagnat o sen lägga pengarna på dom nya saker man verkligen vill ha! Men det är ju kul att shoppa så de blir nog en hel del nytt också! Glad 

• malin1985
    LadyGrace skrev 2013-11-05 06:34:12 följande:
    Sambon fick ett paket med en lite mössa och body tillsammans med teststickorna och jag har letat fram en kofta som jag sydde när jag gick på högstadiet. Har inte vågat köpa nåt annars. Får dock se hur länge jag orkar hålla mig :).
    Har dock börjat titta och fundera på allt som behövs. Tänker köpa mycket begagnat. Vi har båda syskon som har småbarn så jag hoppas ev kunna ärva eller köpa utav dem :).
    Hur ser ni på nytt vs. Begagnat?
    Vi kommer köpa det mesta nytt. Min syster har barn men dom är fortfarande rätt små så dom behöver nog ha kvar det mesta. Vi har relativt bra inkomst båda två och kommer spara allt överskott så vi kommer få ihop en rejäl summa innan bebis kommer :)
  • LadyGrace

Vi skulle kunna köpa allt nytt men vill spara pengar för att kunna göra roliga utflykter mm när barnet blir äldre :). Fast jag förstår verkligen varför man vill köpa nytt oxå.

• MissUnik

Vi känner likadant, vi kan köpa nytt om vi vill men det känns bara "onödigt" och nu ska vi försöka hitta alternativt bygga drömvillan så alltid bra att spara pengar..
    På tal om barn vagn, har ni hunnit hittat nån favorit?

• LååångVägDit

Vi har väldigt bra inkomst så vi skulle också kunna köpa allt nytt utan problem. Men eftersom de finns så mkt begagnat efter syrrans barn så kommer jag ta en hel del av det och då kan jag som sagt lägga pengarna på det jag verkligen vill köpa! =) Som en vagn kanske! Glad

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014