• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    såjävlaneggo skrev 2013-11-05 19:25:49 följande:
    Plussade idag, och är enligt 'gravidkalendern' beräknad den 6e juli. As lyckliga här hemma!

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    Alltime skrev 2013-11-05 18:40:56 följande:
    Idag tyckte Pyret att mamma var dum. Jag är envis som få på gymmet, men idag fick Pyret mig att tänka till lite. Sprang på löpbandet och efter 2,5 km var Pyret mycket missnöjd. Mamma blev lite yr och illamående och kunde inte fortsätta. Ska kolla med BM hur jag bör träna. Hon sa att träning med puls var ok men att jag ska lyssna på kroppen.

Apropå tuttar så hatar mina min sport-BH. Nu när jag springer så skaver de mot tyget. Idag la jag två bomullsrondeller i BHn för att skona litegrann

Låter som att din kropp är bra på att tala om när det är dags att ta det lite lugnare ;)
  • malin1985
    Turvion skrev 2013-11-05 17:07:03 följande:
    MissUnik: ja brösten! Köpte en mjuk ovadderad skön men galet osexig bh igår och jag kan inte ta någonstans på brösten utan att det gör äckligt ont och min sambo tycker det är jätteroligt haha, stora har de blivit också, hade C-kupa innan nu D.. Men får se de positiva, kroppen vet att här ska det produceras mjölk! ð??

Haha oftast är det dom mest osexiga bharna som är skönast ;)
  • morgan86

jag har inte heller så jobbiga gravidtecken, så var tvungen att testa igen och ja... det blev starkare än någonsin :) hoppas verkligen att jag slipper alla besvär *peppapeppar*

ta hand om er alla gravid stjärnor! Cool

• LååångVägDit

Jag mår väldigt illa o har molvärk nästan hela tiden. Men idag har jag tänkt "kan man verkligen lita på ett test?" Så jag har bestämt mig för att kolla imorn igen! Vet att jag är gravid men bara för att övertyga mig själv! :)

• LååångVägDit

Jag mår väldigt illa o har molvärk nästan hela tiden. Men idag har jag tänkt "kan man verkligen lita på ett test?" Så jag har bestämt mig för att kolla imorn igen! Vet att jag är gravid men bara för att övertyga mig själv! :)

• såjävlaneggo

Jag har halsbränna hela dagarna, väldigt trött (har somnat på toan på jobbet till och med) , väldigt tjurig ibland, och känns som en väldigt oskön mens värk.. Men annars är allt bra, vi blev så lyckliga när vi plussa igår. Använde clearblue eller vad den heter, så slipper man tyda själv. Stod gravid 2-3 men enligt appen är jag i v 5+2. Åh har längtat efter det här ett tag nu <3

• millan1980

Såjälvaneggo: då är vi på samma dag och har samma BF antar jag Jag är idag onsdag på vecka 5+2. Fick också gravid 2-3 på Clearblues när vi testade för 1,5 vecka sen. Idag börjar illamående göra sig till känna. Annars bara extremt trött på kvällarna.

• malin1985
    LååångVägDit skrev 2013-11-05 21:42:59 följande:

Haha jag har tagit 4 test efter jag plussade, 1 sticka, 1 cb plus o 2 cb digital :) man vill ju se att de händer nåt liksom ;) men nu är det sluttestat för min del o mitt sista cb digial ska min bästa vän få, dom kör oskyddad så jag hoppas att dom oxå plussar snart :)
  • LadyGrace

Idag vaknade jag av att det gjorde grymt ont i brösten :). Har haft hårda bröstvårtor sen ägglossning men idag verkar de vara ännu känsligare. Jag har redan ganska stora bröst så jag hoppas de inte blir mycket större.

Idag går jag in i V.7 :)

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014