• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • LååångVägDit
    malin1985 skrev 2013-11-06 06:06:11 följande:

Haha jag har tagit 4 test efter jag plussade, 1 sticka, 1 cb plus o 2 cb digital :) man vill ju se att de händer nåt liksom ;) men nu är det sluttestat för min del o mitt sista cb digial ska min bästa vän få, dom kör oskyddad så jag hoppas att dom oxå plussar snart :)
    Jag tog oxå en vanlig sticka o ett cb digitalt. Hade ett cb digitalt kvar hemma, hade egentligen tänkt att vänta så det står 3+ men nu orka jag inte vänta. Tog precis ett o det stod "gravid" på det oxå! Puuh! Nu har jag tagit med 4 dagars mellanrum så nu borde jag väl kunna slappna av.. :)
  • Humlan26
    Scarlett01 skrev 2013-11-05 19:12:24 följande:
    Hur har ni det med molvärken? Har ni? Eller har ni haft? Och när gick den över i så fall?
    Mest på kvällen. Vissa dagar inget. Men märker att det blir värre om jag jag varit fysiskt aktiv.
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-11-06 10:11:12 följande:

Någon mer som varit på första samtalet hos BM?
    Jag ska dit på måndag. 

Ska oxå iväg på måndag :). Tiden går såååå långsamt!
  • Turvion

Någon av er som också har tänkt på namn till lillen?:) Vill ni även kolla könet?:)

• MissUnik

Jag ska dit på måndag. 

Jag var på hälsosamtalet förra veckan, inskrivningen är inte för än 27/11.. Känns som en evighet dit!
  • MissUnik
    Turvion skrev 2013-11-06 12:11:49 följande:

Någon av er som också har tänkt på namn till lillen?:) Vill ni även kolla könet?:)

När vi satt på ett fik efter hälsosamtalet så kom vi in på det här med namn.. Tog bara 5 min så hade vi både ett tjej och ett killnamn vi älskar! Sen får man ju se vad det är för en liten rackare som tittar ut..

Ni då?

Vi kommer att kolla könet.. Gubben säger att det inte spelar någon roll men jag kommer i te kunna hålla mig! Och sen även för planeringens skull..

Ska ni kolla könet?
  • Alltime
    Jag ska dit på måndag. 
    Jag var på hälsosamtal i torsdags. Hon var jättegullig. Tyckte dock att det var konstigt att jag inte fick göra något gravtest. Det kommer kanske på inskrivningen 9/12
  • Alltime
    Skulle vara spännande att veta, men viktigast är att Pyret är friskt. Vi har inga namn än, men jag skämtade om Harry med sambon eftersom det är han  som har namnsdag den dag jag enligt FL blev gravid
  • malin1985
    Vi har inte funderat nåt på namn men vi ska definitivt kolla om det blir en tjej eller kille ;)
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014