• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    KristinaS skrev 2013-11-06 15:48:01 följande:
    Här är en till som hoppar in i tråden! :)

Jag är 24 år och förlovad och sambo med killen sen några år tillbaka. Det här blir vårat första barn, ingen har barn sen innan.

Har räknat ut att jag har BF 13 Juli och nu är jag alltså i vecka 5 (4+2).

Testade svagt svagt i Söndags och lite starkare men svagt i Måndags. Igår morse fick jag gravid 1-2 på digitalt!

Har knappt några symptom förutom molvärk och stickningar i magen. Men gravid är jag ju så jag tänker inte oroa mig i onödan!

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • LadyGrace
    Humlan26 skrev 2013-11-06 16:17:31 följande:

Vi har en lista på namnförslag sedan länge =)
    Men vi är inte riktigt eniga om något, killnamn tycker jag är lättast. Känner även på mig att det blir en kille.
    Vi vet inte alls om vi skall kolla könet. Få bestämma oss längre fram. Nu håller jag bara tummarna för att skrutt vill stanna kvar och att kub+ul visar att bebisen är frisk.  

Håller helt med dig förutom att jag tycker det är lättare med flicknamn än pojknamn :)
  • Humlan26

Mina bröst har blivit större med ömmar inte. Någon mer som inte har bröst som inte ömmar?

Idag åt jag choklad för första gången sedan plusset. Det smakade inte som vanligt, inte alls lika gott. Men det är väl bra! 

• LååångVägDit

Vi har diskuterat namn läänge så jag tror vi vet! Men det kan ju ändras! 
    Vi ska inte kolla om det är en tjej eller kille! Den spänningen vill vi ha kvar! Flört

Humlan26: Jag har inte haft så ömma bröst, lite i duschen om strålen kommit rakt på bara. Men mkt halsbränna och illamående. Rynkar på näsan   

Vi har fått tid för inskrivning men inget hälsosamtal, tror man har det samtidigt som inskrivningen i mitt landsting.. Men det är ju evigheter dit...  

• malin1985
    Humlan26 skrev 2013-11-06 17:35:28 följande:
    Mina bröst har blivit större med ömmar inte. Någon mer som inte har bröst som inte ömmar?

Idag åt jag choklad för första gången sedan plusset. Det smakade inte som vanligt, inte alls lika gott. Men det är väl bra! 

Mina ömmar inte så mycket längre men det är väldigt obehagligt att ta av bhn. Mina är också större, hade 75b innan o nu har ja 80c så de e rätt trevligt iallafall :)
  • malin1985
    såjävlaneggo skrev 2013-11-06 18:17:25 följande:
    Imorse när jag vaknade så vaknade jag på magen, och i em. också. Är det något som är farligt?

Har googlat lite och det verkar inte va nån fara, iallafall inte såhär tidigt. :) men fråga din bm om du är orolig!
  • nyttliv2014

Jag tror inte det är farligt att sova på magen.. det blir väl bara helt enkelt obekvämt att göra det senare i graviditeten. Den lilla ligger ganska tryggt inbäddad.

Har sedan några dagar tillbaka jätteömma bröst och när jag tar på mig arbetsbyxorna på morgonen känner jag att magen är öm den oxå, precis samma känsla som brösten.

Kul tycker jag när man känner mycket. Min förra graviditet som slutade i mf kände jag inte av lika mycket. Just nu sitter jag också och upplever "mensverk", eller ska ja säga en växande livmoder Glad

Har bokat in första besöket hos MVC den 18e november.

• Humlan26

Någon som har funderat över det här med "alkoholfritt" vin.
    Jag var på systemet idag och köpte vin för vi ska ha gäster i helgen och jag ska försöka att smussla. När jag kom hem såg jag dock att vinet som skall vara alkoholfritt innehåller 0,5% alkohol.
    Har googlat och det verkade vara blandade åsikter om man dricker det eller ej.
    Hur gör ni? 

• LadyGrace

Jag kör 100% alkohol fritt men för mig är det inte så svårt för jag dricker inte så ofta annars heller.

Min svägerska drack alkoholfritt på sitt bröllop (hon var i 7-8 v) för de inte ville berätta nåt och de fick en helt frisk liten tjej :).

Så jag tror du får känna efter själv eller kanske ringa BM och höra vad de säger.

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014