• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • bebitankar

Hej! Jag hoppar in här om det är okej :) Jag är 23 år och bor söder om Stockholm med min sambo som är 26 år. Jag plussade i fredags efter min och sambons första ivf, är idag i vecka 4+2 och har räknat ut BF till 13/7. Har haft lite symptom fram och tillbaka så som huvudvärk, halsbränna och illamående, allt på kvällar. Nu senaste tre dagarna har jag varit ganska dålig i magen och mår illa så fort jag blir det minsta hungrig. Men huvudvärken och halsbrännan märker jag knappt av längre, bara ibland. Önskar er alla lycka till och hoppas på många friska bebisar i juli :)

• malin1985
    bebitankar skrev 2013-11-06 14:22:06 följande:
    Hej! Jag hoppar in här om det är okej :) Jag är 23 år och bor söder om Stockholm med min sambo som är 26 år. Jag plussade i fredags efter min och sambons första ivf, är idag i vecka 4+2 och har räknat ut BF till 13/7. Har haft lite symptom fram och tillbaka så som huvudvärk, halsbränna och illamående, allt på kvällar. Nu senaste tre dagarna har jag varit ganska dålig i magen och mår illa så fort jag blir det minsta hungrig. Men huvudvärken och halsbrännan märker jag knappt av längre, bara ibland. Önskar er alla lycka till och hoppas på många friska bebisar i juli :)
    Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • bebitankar

Tack, Malin1985 :) ja, jag tänkte göra det men sitter just nu på mobilen och tänkte att jag gör det vid datorn senare ikväll istället :)

• Stjernfelt
    Hej! Jag hoppar gärna in, är 22 år, första barnet och plussade 4/11. :) Har bim idag egentligen :P

Vissa av mina appar säger att jag är i v5 (4+0) och en annan att jag är i v4(3+4) Jag är förvirrad och gissar på v 4 då det som sagt är bim idag. :P 

Har tid till hälsosamtal den 22/11, så innan dess blir det nog svårt för mig att tro på det :P hehe

Skrev samma sak i bildtråden, men vet inte om någon mer sett det eftersom det var här man skulle skriva :P
  • LadyGrace
    malin1985 skrev 2013-11-06 14:17:40 följande:
    Vi har inte funderat nåt på namn men vi ska definitivt kolla om det blir en tjej eller kille ;)
    Vi har ett pojk och ett flicknamn sen länge :). Har dock inte bestämd om vi ska ta reda på könet innan. Jag har en känsla att det är en pojke ;)
  • malin1985
    Stjernfelt skrev 2013-11-06 14:31:04 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in, är 22 år, första barnet och plussade 4/11. :) Har bim idag egentligen :P

Vissa av mina appar säger att jag är i v5 (4+0) och en annan att jag är i v4(3+4) Jag är förvirrad och gissar på v 4 då det som sagt är bim idag. :P 

Har tid till hälsosamtal den 22/11, så innan dess blir det nog svårt för mig att tro på det :P hehe

Skrev samma sak i bildtråden, men vet inte om någon mer sett det eftersom det var här man skulle skriva :P
    Välkommen till tråden :) Vet du när du hade ägglossning så kan man använda det för att få fram vilken vecka du är i :)
  • Stjernfelt

Inte exakt, men borde varit den 23 /10 då min mens var regelbunden, och jag har kollat runt och räknat ut bf och majoriteten säger att jag är i v4(3+6) och att bf är 16/7-2014 :P får veta mer exakt när jag träffar barnmorskan i januari ju :)

• KristinaS

Här är en till som hoppar in i tråden! :)

Jag är 24 år och förlovad och sambo med killen sen några år tillbaka. Det här blir vårat första barn, ingen har barn sen innan.
    Har räknat ut att jag har BF 13 Juli och nu är jag alltså i vecka 5 (4+2).

Testade svagt svagt i Söndags och lite starkare men svagt i Måndags. Igår morse fick jag gravid 1-2 på digitalt!
    Har knappt några symptom förutom molvärk och stickningar i magen. Men gravid är jag ju så jag tänker inte oroa mig i onödan! Solig

• Turvion

Ja vi ska också ta reda på om det är en tjej eller kille och vi har redan kommit fram till två pojknamn och ett flicknamn ð??? hur ska vi kunna hålla oss fram till inskrivning, eller hälsosamtalet nästa vecka, kan inte tänka eller prata om något annat ð??

• Humlan26

Vi har en lista på namnförslag sedan länge =)
    Men vi är inte riktigt eniga om något, killnamn tycker jag är lättast. Känner även på mig att det blir en kille.
    Vi vet inte alls om vi skall kolla könet. Få bestämma oss längre fram. Nu håller jag bara tummarna för att skrutt vill stanna kvar och att kub+ul visar att bebisen är frisk.  

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014