• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • MissUnik
    effe skrev 2013-11-07 16:29:09 följande:

Hej allihopa.. :) tur att jag hitta denna tråden, va inne i någon annan men det var många som hade barn sedan tidigare där :) 
    Jag vet inte hur långt gången jag är, men tippar på ca v 5+4, fick missfall i mitten på juli och har sedan dess inte fått någon mens... har gjort grav test stup i kvarten nästan.. hehe, men för en vecka sen blev det ett svagt plus och i lördags var det rätt starkt. :) ska på vul den 18:e och har redan fått inskrivning den 3:e december.. spännande.
    Hur gamla är ni allihopa och vart i sverige bor ni? =) 

Välkommen! :) ja visst är det skönt med en tråd med bara första gångs föderskor..känns lite enklare att fråga vissa saker då..

Grattis till pluset! Hoppas det går vägen denna gång!

Jag är 23 år och bor i Uppsala.. Du? :)
  • sms86

Jag är gravid efter vårt första ivf försök. Är nu i vecka 6. 5+2. Bf 7 juli. Ska på ultraljud nu den 19nov. Är då i vecka 8. Allt känns så overkligt ännu. Men vi är så glada.

• malin1985
    nads skrev 2013-11-07 16:48:58 följande:
    Fick ett plus igår, enligt en mobilapp ska jag vara i v.5 (4+1). Har aldrig varit gravid tidigare. Men har "försökt" att bli de i ca 13 mån, varit extra aktiv under äl osv. Varje månad har jag känt efter och känt efter, inbillat mig massa symtom mm. Men nu i oktober hände tusen grejer, sambon jobbar skift och jag slutade mitt jobb för att börja studera, möten hit och dit, så sexlivet blev lidande! Men en snabbis på soffan verkade vara de ingredienserna för det där efterlängtade plusset;) nu får man ju bara hålla tummarna att det vill sig hela vägen

Grattis och välkommen till tråden :) skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • malin1985
    sms86 skrev 2013-11-07 17:06:35 följande:
    Jag är gravid efter vårt första ivf försök. Är nu i vecka 6. 5+2. Bf 7 juli. Ska på ultraljud nu den 19nov. Är då i vecka 8. Allt känns så overkligt ännu. Men vi är så glada.

Grattis och välkommen till tråden :) skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • Turvion

En fråga, gör man något ul på inskrivningen eller ska man göra det innan eller efter?:)

• Humlan26
    technicolour skrev 2013-11-07 14:49:57 följande:
    Är nu i vecka 5 ( 4+5) o m uträkningen stämmer. Mina symptom går lite upp och ner och än så länge inget illamående, kommer kanske senare? Växtvärken kommer och går men brösten ömmar konstant :) Längtar inte efter illamående men samtidigt så undrar man ju varför det inte har dykt upp än.. Ni som inte har talat om för dom närmsta ännu, när och hur gör ni det? :), Ska försöka hålla oss till julafton här;)
    Jag har inte heller nåt illamående direk. Lite småolustig på morgonen bara.
  • Humlan26
    Turvion skrev 2013-11-07 18:33:55 följande:
    En fråga, gör man något ul på inskrivningen eller ska man göra det innan eller efter?:)
    Jag går på barnmorskan på vårdcentralen men tror att man gör ul på sjukhuset så det är en egen dag.

Hoppas att vi har ultraljudsbilder till julafton, då tänkte vi ge bilden i julklapp. 
  • Empan88

hej! Jag plussade i måndags, jag är i vecka 5 (4+5). jag kan knappt tro att det var sant. Vi har försökt få barn i nästan 3 års tid, gått på utredning kommit fram till att jag inte ej har ägglossning, fått ägglossning stimulerande vilket inte fungerade, står på listan till IVF. började studera för ett par månader sen. Men helt plötsligt fått tillbaka ägglossning och de tog sig..  när mensen var sen så trodde jag mer på att den började krångla. men sen tog jag ett test försäkerhetens skulle fast jag inte trodde. blev då tydliga tecken. trodde jag sett fel tog ett till test två plus där med ;P men fatta fortfarande inte.tog ett tredje test dagen efter och fortfarande plus :) så nu vågar jag tro på det.. innan jag tog testerna så hade ganska kraftig molvärk och ömma bröst, men nu efter att jag fått de bekräftat så känner jag enorm tröttthet, och aptiten har stigit enormt, är hungrig jämt känns det som. Illamående smög sig på i går, och idag har de varit lite jobbigt. Svårt att åka tåg och buss sen kände jag doften av friterat och de höll på använda sig i magen :/  Men jag är gör lycklig att det funkade=))

• malin1985
    Stjernfelt skrev 2013-11-07 19:01:01 följande:
    jag har ont i vänstra äggstocken typ, är det något att oroa sig över tror ni?

Det är nog bara ligamentssmärtor. Jag har så lite då och då på olika ställen. :) Om det inte går över och gör väldigt ont bör du dock ringa bm.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014