• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • nads

Om allt går som det ska nu, så tänkte vi också avslöja på julafton! Perfekta julklappen ju:D tänkte på såna där muggar man kan köpa lite överallt, typ "världens bästa farmor/farfar" se hur dom reagerar då liksom:p

just nu är det bara min närmsta vän och sambons närmsta vän som vet.

pratade med min mamma idag i telefon, så säger hon dystert "ajaa, fast det dröjer ju ett bra tag innan jag får något barnbarn..." haha du skulle bara veta tänkte jag;)

• malin1985
    såjävlaneggo skrev 2013-11-07 19:50:57 följande:
    Åh va roligt!

Vilken tur, kände mig så ensam på den fronten. Men det kanske är dags att släppa lite på dom tyglarna så man kan vara glad! :)

Jag försöker tänka på att det kommer alltid finnas saker att oroa sig för men när man oroar sig utan egentlig anledning och man inte kan påverka oavsett så är det bara slöseri med energi. :) så länge man inte får jätteont eller blöder så är det ingen vits att oroa sig, och även OM man blöder eller har ont så behöver det inte betyda mf.
  • bebitankar
    Turvion skrev 2013-11-07 18:33:55 följande:
    En fråga, gör man något ul på inskrivningen eller ska man göra det innan eller efter?:)

UL gör man först runt v 18, men du kan gå till en privat mottagning och betala några hundralappar för att göra ett tidigare ul.
  • bebitankar
    sms86 skrev 2013-11-07 17:06:35 följande:
    Jag är gravid efter vårt första ivf försök. Är nu i vecka 6. 5+2. Bf 7 juli. Ska på ultraljud nu den 19nov. Är då i vecka 8. Allt känns så overkligt ännu. Men vi är så glada.

Jag och sambon är också gravida efter första ivf-försöket! Känns så sjukt... Jag har nog inte förstått det än riktigt... Man ser liksom pluset på Stickan men det känns så overkligt. Jag hade typ gett upp hoppet om att någonsin få se ett plus. Jag har inte testdag förrän på söndag så får inte ringa kliniken förrän måndag och boka in tid hos bm. Längtar massor! Lycka till på ultraljudet! Hoppas allt ser kanon ut :)
  • Turvion

Jaha ja jag är rädd för mf, fick de i våras men jag har en stark känsla att det kommer gå bra nu:)
    Jag trodde man gjorde den vid inskrivning för att se mer exakt BF och så men då trodde jag fel, jag vill gärna göra ul så snart som möjligt så man ser att plutten finns och har slående hjärta :)

• malin1985
    Turvion skrev 2013-11-07 20:19:28 följande:
    Jaha ja jag är rädd för mf, fick de i våras men jag har en stark känsla att det kommer gå bra nu:)

Jag trodde man gjorde den vid inskrivning för att se mer exakt BF och så men då trodde jag fel, jag vill gärna göra ul så snart som möjligt så man ser att plutten finns och har slående hjärta :)

Jag känner samma sak, vill bara få bekräftat att allt ser bra ut. Jag ska på hälsosamtal nästa fredag så får se vad dom säger då. Dröjer det så kommer jag göra privat ul senast v 12.
  • Turvion

Malin1985: jag ska också på hälsosamtal nästa fredag :) vart i Sthlm bor du?
    Ja jag vill inte vänta till v18 :o

• malin1985
    Turvion skrev 2013-11-07 20:34:55 följande:
    Malin1985: jag ska också på hälsosamtal nästa fredag :) vart i Sthlm bor du?

Ja jag vill inte vänta till v18 :o

Jag bor i Haninge, vart bor du? :)
  • nyttliv2014

Vet inte om det är graviditeten eller bara mörkret den här årstiden men.. jag är jämt trött.... någon som känner samma sak?

Trött på morgonen. Och på kvällen när kl bara är halv åtta så kan jag sitta och tro att nu är kl tio, dags att sova!

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014