• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • bebitankar
    alliari skrev 2013-11-07 06:31:08 följande:
    Jag tar gärna emot alla tips mot illamående.

Jag mår väldigt illa om jag inte äter regelbundet eller direkt när jag blir hungrig. Så jag har alltid frukt eller risifrutti eller liknande hemma. Något litet och lätt att ta när jag känner mig illamående. Vet inte om det hjälper dig, men det hjälper mig en aning.
  • malin1985
    Jag äter smörgåsrån med smör. Smakar typ ingenting så det är lättare att få ner. Bara kex tycker jag blir för torrt. 
  • Turvion

Såjävlaneggo: skönt att höra att alla tog det bra:) jag är rätt nervös att berätta för min familj då jag är 21, men vi bor ihop i en bostadsrätt, 2a på 65kvm. Båda har fasta jobb, bil och körkort men ah.. Vet inte hur jag ska lägga upp det direkt :/

• Stjernfelt
    Jag har hört att det ska hjälpa att äta banan, om du inte redan testat det :)
  • Alltime

Lycklig! Hittade precis en sida på nätet som säljer jeans till korta mammor! Visserligen kostar de 499 kr/st, men det får det vara värt om jag slipper vika upp dem! www.greatestmom.se

• såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-07 09:58:24 följande:

Såjävlaneggo: skönt att höra att alla tog det bra:) jag är rätt nervös att berätta för min familj då jag är 21, men vi bor ihop i en bostadsrätt, 2a på 65kvm. Båda har fasta jobb, bil och körkort men ah.. Vet inte hur jag ska lägga upp det direkt :/

Jag var också nervös, visste inte om jag vågade tala om det, men sen pratade jag med min sambo. Vi ville ju ha barn, så då får familjen faktiskt acceptera det. Och det gjorde som, utan motstånd :) Vi bor i en fyra på 88kvm, båda har jobb på industrin. Jag håller på att ta körkort så det känns ganska bra :)
  • MissUnik

Turvion och såjävlaneggo: Jag är också jätte nervös, ska berätta för familjen i helgen.. Vi har också ett stabilt liv, bor i ett radhus på 110kvm, det ska ut till försäljning nästa vecka då det är dags för oss att hitta drömvillan.. Gubben har fast jobb inom byggbranschen.. Vi har båda körkort och flera bilar..

Så det är väl egentligen inte det som oroar mig utan det är nämligen så att detta barnet (endast jobbmässigt) kommet lite fel då jag nyligen har startat eget företag som jag kommer behöva lägga på vila när jag inte kan jobba längre, och familjen gick in med lite pengar när jag startade upp alltihopa.. Så är lite nervösa för vad dom kommet att säga..

• LadyGrace

Jag är inte nervös för att släkten inte tycker vi ska ha barn ( svärföräldrar och föräldrar har tjatat på oss i typ 5år).

Håller dock på att avsluta min utbildning och har inte fått nåt jobb ännu som väntar. Har dock jobbat innan så jag går ganska vettig föräldrapenning och sambon har ett bra jobb så vi står inte på bar backe så att säga.

Vi kände att vi inte ville vänta längre för vi blir ju inte yngre ;)

• MissUnik
    LadyGrace skrev 2013-11-07 12:50:58 följande:

Jag är inte nervös för att släkten inte tycker vi ska ha barn ( svärföräldrar och föräldrar har tjatat på oss i typ 5år).

Håller dock på att avsluta min utbildning och har inte fått nåt jobb ännu som väntar. Har dock jobbat innan så jag går ganska vettig föräldrapenning och sambon har ett bra jobb så vi står inte på bar backe så att säga.

Vi kände att vi inte ville vänta längre för vi blir ju inte yngre ;)

Nä det kan nog aldrig vara helt rätt.. När man jobbat ihop en bra lön och har precis allt under kontroll har man nog hunnit bli till åren!

Men det härds föräldrapenning oroar mig rejält, då inte fattar hur man räknar när man är egen företagare..
  • Turvion

Ah de som gör att jag oroar mig är att vi 'bara' varit tsm i två år i december, men vi vill självklart ha barn nu och både jag och min sambo är jätteglada. Dock när jag fick mf i våras blev min mamma helt skogstokig för att jag var oansvarig osv men då bodde vi inte ihop och jag hade inte så bra lön då som nu.. Sen är jag yngst av mina syskon och ingen av dem har barn än, storasyster 27 år och storebror 25 år så känns lite tokigt eftersom de båda också har stabila förhållanden med sina partners :P

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014