• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985

Jag är inte ett dugg orolig för att berätta för familjen. :) Jag har haft en öppen dialog med min familj om att vi börjar bli redo för barn och sambons familj kommer bli överlyckliga då det blir första barnbarnet för dom :) Jag längtar efter att få berätta men vi har kommit överens om att vänta.

• Imsdal

tjena! 10dagar kvar till BIM, det har känts underligt det här nästan direkt efter ÄL. en del flytningar (brukar bara ha det under ÄL och inna, är det inte normalt?) det känns nu som lite mensvärk, igår var det värre men moler gör det. och hugger till ibland, är det för tidigit?

hoppas iaf på ett plus.  Vet inte om min kille är helt med på det iof, vi var gravida i våras men det försvann så han är lite sårad sen dess.. men han blir med all säkerhet glad om det skulle visa sig att vi är gravida igen. vi har varit ihop sen december vi med.. 

hoppas jag får vara med här i eran tråd! 

• technicolour

Är nu i vecka 5 ( 4+5) o m uträkningen stämmer. Mina symptom går lite upp och ner och än så länge inget illamående, kommer kanske senare? Växtvärken kommer och går men brösten ömmar konstant :) Längtar inte efter illamående men samtidigt så undrar man ju varför det inte har dykt upp än.. Ni som inte har talat om för dom närmsta ännu, när och hur gör ni det? :), Ska försöka hålla oss till julafton här;)

• Stjernfelt
    technicolour skrev 2013-11-07 14:49:57 följande:
    Är nu i vecka 5 ( 4+5) o m uträkningen stämmer. Mina symptom går lite upp och ner och än så länge inget illamående, kommer kanske senare? Växtvärken kommer och går men brösten ömmar konstant :) Längtar inte efter illamående men samtidigt så undrar man ju varför det inte har dykt upp än.. Ni som inte har talat om för dom närmsta ännu, när och hur gör ni det? :), Ska försöka hålla oss till julafton här;)
    Jag är med i v5(4+0) enligt mina appar, men har ju bara räknat själv.. Jag har symptom varje dag och just nu är jag extremt trött och har vad jag hoppas är växtvärk då det känns lite mer än som "mensvärk".. lite illamående på det med men hoppas också få slippa illamående sen :)

Jag och min man ska också försöka hålla oss för att berätta för alla till julafton även om jag bara är i v11 då. Min mamma vet dock redan för hon har varit ett bollplank till mig under tiden vi försökte :P men det är så svårt att hålla det inne :P 
  • KristinaS
    Samma här jag är i 4+3, brösten ömmar lite ibland och magen molar och sticker. Men annars inget. Är ju lite trött på kvällarna men svårt att säga om det beror på graviditeten eller att jag just gått upp i timmar på jobbet :P

Vi ska också försöka hålla oss till Julafton! Men det kan bli svårt, vill ju skrika ut det redan nu till familjen! :)
  • Turvion

Ja vi håller oss nog till strax innan julafton för de lär nog synas på mig, har redan gått upp 2kg och brösten är 1kupa större ^^, trött som fan, mår illa och har kräkts varje dag sen i måndags utom idag :) ont i magen förra veckan och lite i början av denna men ah de rullar på, går in i v7 imorgon är i v6 (5+6) idag :)

• effe

Hej allihopa.. :) tur att jag hitta denna tråden, va inne i någon annan men det var många som hade barn sedan tidigare där :) 
    Jag vet inte hur långt gången jag är, men tippar på ca v 5+4, fick missfall i mitten på juli och har sedan dess inte fått någon mens... har gjort grav test stup i kvarten nästan.. hehe, men för en vecka sen blev det ett svagt plus och i lördags var det rätt starkt. :) ska på vul den 18:e och har redan fått inskrivning den 3:e december.. spännande.
    Hur gamla är ni allihopa och vart i sverige bor ni? =) 

• malin1985
    effe skrev 2013-11-07 16:29:09 följande:
    Hej allihopa.. :) tur att jag hitta denna tråden, va inne i någon annan men det var många som hade barn sedan tidigare där :) 

Jag vet inte hur långt gången jag är, men tippar på ca v 5+4, fick missfall i mitten på juli och har sedan dess inte fått någon mens... har gjort grav test stup i kvarten nästan.. hehe, men för en vecka sen blev det ett svagt plus och i lördags var det rätt starkt. :) ska på vul den 18:e och har redan fått inskrivning den 3:e december.. spännande.

Hur gamla är ni allihopa och vart i sverige bor ni? =) 

Grattis och välkommen till tråden :) skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts), där finns även info om vart alla bor och hur gamla vi är :)
  • malin1985
    Är nu i vecka 5 ( 4+5) o m uträkningen stämmer. Mina symptom går lite upp och ner och än så länge inget illamående, kommer kanske senare? Växtvärken kommer och går men brösten ömmar konstngtar inte efter illamående men samtidigt så undrar man ju varför det inte har dykt upp än.. Ni som inte har talat om för dom närmsta ännu, när och hur gör ni det? :), Ska försöka hålla oss till julafton här;)

Vi ska berätta för familjen v 10 och övriga får veta v 12 :) sambons pappa får dock veta på julafton eftersom att vi ska fira med dom. ;) vi funderar fortfarande på om vi ska försöka hitta på nåt skojj sätt att berätta eller om vi bara ska säga det :) mitt illamående kom igång ordentligt i lördags (5+4), innan det mådde jag riktigt bra ;)
  • nads

Fick ett plus igår, enligt en mobilapp ska jag vara i v.5 (4+1). Har aldrig varit gravid tidigare. Men har "försökt" att bli de i ca 13 mån, varit extra aktiv under äl osv. Varje månad har jag känt efter och känt efter, inbillat mig massa symtom mm. Men nu i oktober hände tusen grejer, sambon jobbar skift och jag slutade mitt jobb för att börja studera, möten hit och dit, så sexlivet blev lidande! Men en snabbis på soffan verkade vara de ingredienserna för det där efterlängtade plusset;) nu får man ju bara hålla tummarna att det vill sig hela vägen

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014