• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    nyttliv2014 skrev 2013-11-07 20:39:10 följande:
    Vet inte om det är graviditeten eller bara mörkret den här årstiden men.. jag är jämt trött.... någon som känner samma sak?

Trött på morgonen. Och på kvällen när kl bara är halv åtta så kan jag sitta och tro att nu är kl tio, dags att sova!

Det är nog graviditeten ;) jag är helt slut hela tiden. Har ingen energi och går gärna o lägger mig innan kl 21 :p sover gärna lite på dagen på helgerna oxå ;)
  • såjävlaneggo
    nyttliv2014 skrev 2013-11-07 20:39:10 följande:

Vet inte om det är graviditeten eller bara mörkret den här årstiden men.. jag är jämt trött.... någon som känner samma sak?

Trött på morgonen. Och på kvällen när kl bara är halv åtta så kan jag sitta och tro att nu är kl tio, dags att sova!

Jag är också sååå trött, börjar dagen med att gå upp 04.30, sambon fick upp mig 5.30 idag.. Har varit så ofokuserad på jobbet, inte alls presterat som vanligt och chefen har varit förbi ett antal gånger och undrat varför i hela friden produktionen går så sakta.. Råkat köra in trucken i lite väggar, maskiner & pallstellage också..Tagit tupplurer på toaletten, åh.. Hoppas det går över snart. När jag slutar så åker jag hem och sover på en gång och tillbringar resten av kvällen i sängen tills det är dags att hå och lägga sig..
  • såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-07 20:19:28 följande:

Jaha ja jag är rädd för mf, fick de i våras men jag har en stark känsla att det kommer gå bra nu:)
    Jag trodde man gjorde den vid inskrivning för att se mer exakt BF och så men då trodde jag fel, jag vill gärna göra ul så snart som möjligt så man ser att plutten finns och har slående hjärta :)

Jag vill också göra ul snart, bara för att få allt bekräftat.. Hoppas jag får tag på en bm snart!
  • Turvion

Trött - check!
    Malin1985: jag bor i Järfälla :)
    Såjävlaneggo: ja känns som om det är evigheter till v18 och känns jobbigt att behöva gå och vara halvorolig lite titt som tätt tills dess :o

• såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-07 21:02:52 följande:

Trött - check!
    Malin1985: jag bor i Järfälla :)
    Såjävlaneggo: ja känns som om det är evigheter till v18 och känns jobbigt att behöva gå och vara halvorolig lite titt som tätt tills dess :o

Man kanske kan få göra ett ul tidigare om man frågar snällt och berättar att man är orolig. :))
  • Turvion

Såkävlaneggo: Ja haha bara slänga på Bambi-ögonen och snällaaaa och som du säger: förklara att man är orolig. Sen har jag lärt mig i andra sammanhang inom sjukvården att man behöver överdriva för att få hjälp.. Tyvärr :/ Men ah annars får man tjata eller betala sig till det :)

• såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-07 21:33:02 följande:

Såkävlaneggo: Ja haha bara slänga på Bambi-ögonen och snällaaaa och som du säger: förklara att man är orolig. Sen har jag lärt mig i andra sammanhang inom sjukvården att man behöver överdriva för att få hjälp.. Tyvärr :/ Men ah annars får man tjata eller betala sig till det :)

Haha ja, jag tyckte att det var så bra med provat läkarvård för några månader sedan när jag flyttade så vi är skrivna på sensors vård i Växjö, vilket har resulterat i att jag inte fått tag på någon bm än.. Ver inte hur jag ska gå tillväga :( Ja jag lägger gärna lite pengar på bebisen än att gå och vara orolig. Det här är ändå det största som hänt i våra liv :)
  • såjävlaneggo
    såjävlaneggo skrev 2013-11-07 21:40:07 följande:
    Haha ja, jag tyckte att det var så bra med provat läkarvård för några månader sedan när jag flyttade så vi är skrivna på sensors vård i Växjö, vilket har resulterat i att jag inte fått tag på någon bm än.. Ver inte hur jag ska gå tillväga :( Ja jag lägger gärna lite pengar på bebisen än att gå och vara orolig. Det här är ändå det största som hänt i våra liv :)
    *Privat

*sensias

Älskar rätt stavelser på telefonen..
  • Turvion

Såjävlaneggo: Exakt, det är en kostnad som resulterar i något som det inte finns ett pris på :)
    Ja jag tror att dit jag ska är via kommunen typ, de sa att jag tillhörde dit så :P hoppas att de är bra! Kostar det mer att gå hos privat?

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014