• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • malin1985
    MissUnik skrev 2013-11-09 10:53:03 följande:
    Det här med brösten känner jag igen, gör såå jäkla ont att ta av sig bhn på kvällen!

Ja jag springer också och kissar på natten, minst 2-3 ggr trots att man alltid kissar det sista man gör och vaknar upp så kissnödig att man inte vet vart man ska ta vägen ;p

Ang vitaminer så är folsyra det enda jag äter.. Kommer väl få börja men järntabletterna efter inskrivningen om 2 veckor kan jag tänka mig då jag har behövt äta det förut..

Vad är gravidvitaminer för något? Någon färdigblandning eller?

Den jag äter har både folsyra o järn o b-vitamin o en massa annat.
  • Stjernfelt

Jag äter med bara folsyra, men min mamma sa att om man bara äter en varierad kost och mycket grönsaker och frukt så behöver man inte köpa några andra vitaminer så jag tänkte strunta i det och bara köra på folsyra. Eller det är dumt? 

• Alltime
    Stjernfelt skrev 2013-11-09 11:30:04 följande:
    Jag äter med bara folsyra, men min mamma sa att om man bara äter en varierad kost och mycket grönsaker och frukt så behöver man inte köpa några andra vitaminer så jag tänkte strunta i det och bara köra på folsyra. Eller det är dumt? 
    Nej, det tror jag inte att det är! Folk i alla tider har ju fött friska barn utan massa vitaminer och "tillsatser". Det bästa är en varierad kost, tyvärr är jag superdålig på att äta varierat pga mitt jobb (får bara ta med vakuumförpackade maträtter (=frysrätter) in på jobbet (jobbar i en steril miljö), och är därför lite rädd att jag inte ska få i mig allt jag behöver. Hade jag kunnat hade jag också ätit som du och struntat i vitaminerna.

På Apoteket har de vitaminer för "gravida och ammande", det är sådana jag har. En liten cocktail av vitaminer, folsyra, järn etc.
  • LadyGrace

Kör oxå på gravid vitaminer för jag är så himla dålig på att få i mig tillräckligt med grönt mm. Har som tur är fått craving på apelsin och clementin så det är ju alltid nåt :).

• Turvion

Jag äter också Apotekets blandning för gravida och ammande :)
    Såjävlaneggo: Ja de är bra att den växer så de e väl bra ändå att det gör ont :P

• undrande03

bim idag.
    spelar mig ögon mig ett spratt eller är det +?
    Tycker det känns lite svagt..

• mmod

När jag skrev in mig sa min bm att jag skulle köpa multivitamin gravid så det äter jag en om dagen :) det är en tablett som innehåller både järn & folsyra plus massa annat jag inte minns....

har ni berättat för era föräldrar ?! Jag är så nojig och har sagt jag vill vänta tills jul (går mot vecka 12 vid jul) men det känns så långt bort haha vill berätta för hela världen eller nått idag, helst igår!! :) är ju bara i vecka 6 (5+1) men de känns svårt att hålla inne det....ett psr tjejer på jobbet vet redan om det då jag arbetar i hemtjänsten & vill inte hjälpa till att lyfta upp om någon rramlat eller så...

• malin1985
    mmod skrev 2013-11-09 12:27:52 följande:
    När jag skrev in mig sa min bm att jag skulle köpa multivitamin gravid så det äter jag en om dagen :) det är en tablett som innehåller både järn & folsyra plus massa annat jag inte minns....

har ni berättat för era föräldrar ?! Jag är så nojig och har sagt jag vill vänta tills jul (går mot vecka 12 vid jul) men det känns så långt bort haha vill berätta för hela världen eller nått idag, helst igår!! :) är ju bara i vecka 6 (5+1) men de känns svårt att hålla inne det....ett psr tjejer på jobbet vet redan om det då jag arbetar i hemtjänsten & vill inte hjälpa till att lyfta upp om någon rramlat eller så...

Jag har inte sagt nåt till mina föräldrar än o vi ska dit på middag idag o ja hittar inget att ha på mig.... ja ser tjock ut o mina bröst är enorma (jämfört me vanliga fall).. :( börjar nästan grina!
  • malin1985
    undrande03 skrev 2013-11-09 12:24:18 följande:
    bim idag.

spelar mig ögon mig ett spratt eller är det +?

Tycker det känns lite svagt.. 

Tycker att de ser positivt ut men e inte så bra på att tolka stickor. Ta ett cb digital så slipper du spekulera.
Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014