• malin1985

Första barnet bf i juli 2014

Jag fick mitt fina pluss igår på äl+11 (3+4) och bf är 30/6 eller 1/7 beroende på uträkning. Jag har gått med i ett par trådar för bf i juni 2014 men kunde inte hitta någon för juli 2014 så jag tänkte att jag skapar en sådan! :)
    Jag och min sambo är 28 år båda två och detta var vårat andra försök till första barnet. Vi är såklart överlyckliga även om det känns lite läskigt med detta outforskade territorium. Här kan vi diskutera förberedelser, symtom, oro och andra saker som vi inte vill involvera familj och vänner i än. Hoppas att någon mer vill hänga på här :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:12
    Bf lista: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492427.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-26 15:17
    Bildtråd: www.familjeliv.se/Forum-2-293/m71492484.html
  • Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014
  • soetnoes

Hej allesammans!

Plussade igår på BIM +4 vågade inte köpa test förens igår för jag trodde mensen skulle komma.. Vart ett skarpt streck efter nån sekund. Ska köpa ett digitalt där de visar veckor idag. Då jag knappst hade mens förra månaden. Vi går som på moln här hemma är verkligen jätte glada! Pga vissa omständigheter så sluta vi försöka och poff sa de.. Har bara haft jätte spända och ömma bröst...

• malin1985
    soetnoes skrev 2013-11-09 09:28:41 följande:
    Hej allesammans!

Plussade igår på BIM +4 vågade inte köpa test förens igår för jag trodde mensen skulle komma.. Vart ett skarpt streck efter nån sekund. Ska köpa ett digitalt där de visar veckor idag. Då jag knappst hade mens förra månaden. Vi går som på moln här hemma är verkligen jätte glada! Pga vissa omständigheter så sluta vi försöka och poff sa de.. Har bara haft jätte spända och ömma bröst...

Grattis och välkommen till tråden! Skriv gärna in dig i bf-listan (länk finns i ts) :)
  • Empan88
    malin1985 skrev 2013-11-09 08:47:06 följande:
    Nån mer som bara har ömma bröst på kvällarna? Håller på o dö när jag tar av bhn på kvällen men på morgonen är det lugnt, känns knappt nåt alls. Är nu i v6+4.
    Så är det för mig oxå. på dagar är det okej, kan kännas att det "bränns" lite i brösten och bröstvårtor. men kvällarna  och nätterna är värst har svårt att sova ibland. Idag gick vi in i v.6 (5+0) :)

• såjävlaneggo
    Turvion skrev 2013-11-09 05:50:16 följande:

Ah 1177 är de som känns tryggast, eller ringa vårdguiden och prata med en bm :) har gjort de med tanke på att jag tog rätt starka tabletter fyra dagar irad innan jag visste att jag var gravid :p har dem på recept kan va bra att säga, de är emot just illamående men får absolut inte äta dem nu..
    Nå med tanke på farsdag imorgon, någon som köpt nåt till 'farsan'?:)
    Jag har köpt en liten body där de står I

Ja jag läste att den här mens liknande värken kan vara för att livmodern växer, känner mig lite tryggare nu :)

Ska handla farsdag present idag, hoppas jag hittar något fint! :)
  • såjävlaneggo
    MissUnik skrev 2013-11-09 08:55:22 följande:
    Välkommen hit och grattis till plusset!

Jag sitter själv i en bil hela dagarna och det är verkligen ett helvete det här med kissandet! Man skulle haft ett kontorsjobb där man har tillgång till toan jämt! :p

Är det nån som slipper gå upp flera gånger på natten?
    Som mest har jag gått upp två gånger per natt :) tycker inte det är så farligt.. :) tråkigare för er som måste gå upp fler gånger :/
  • Alltime

Nu har även jag fått morgonillamående. Men Pyret tyckte även att mamma ska må illa på kvällen innan jag går och sover. SÅ det blir en bit knäckebröd innan sängen och sedan en bit innan jag går upp. Dock är jag inte trött på kvällarna (däremot vid 4-halv 5 när jag kommer hem från jobbet) och tack och lov kan jag sova hela nätterna utan att behöva gå upp och kissa.

Är i vecka 7 idag (6+2) och h*n är nu en centimeter stor. Sjukt att man kan känna sig så beskyddande och förälskad i något så lite och som dessutom får mig att må dåligt. Nu vill jag bara att det ska gå fort fram till juli så att jag får träffa h*n.

Äter ni vitaminer och dyl? Jag blev rekommenderad "gravid-vitaminer" av BM och dessutom extra kalcium eftersom jag är laktosintolerant och inte får i mig så mycket kalcium på naturlig väg.

Ha en trevlig lördag!

• malin1985
    Alltime skrev 2013-11-09 10:25:24 följande:
    Nu har även jag fått morgonillamående. Men Pyret tyckte även att mamma ska må illa på kvällen innan jag går och sover. SÅ det blir en bit knäckebröd innan sängen och sedan en bit innan jag går upp. Dock är jag inte trött på kvällarna (däremot vid 4-halv 5 när jag kommer hem från jobbet) och tack och lov kan jag sova hela nätterna utan att behöva gå upp och kissa.

Är i vecka 7 idag (6+2) och h*n är nu en centimeter stor. Sjukt att man kan känna sig så beskyddande och förälskad i något så lite och som dessutom får mig att må dåligt. Nu vill jag bara att det ska gå fort fram till juli så att jag får träffa h*n.

Äter ni vitaminer och dyl? Jag blev rekommenderad "gravid-vitaminer" av BM och dessutom extra kalcium eftersom jag är laktosintolerant och inte får i mig så mycket kalcium på naturlig väg.

Ha en trevlig lördag!

Jag äter apotekets kosttillskott för gravida och ammande :)
  • MissUnik

Det här med brösten känner jag igen, gör såå jäkla ont att ta av sig bhn på kvällen!

Ja jag springer också och kissar på natten, minst 2-3 ggr trots att man alltid kissar det sista man gör och vaknar upp så kissnödig att man inte vet vart man ska ta vägen ;p

Ang vitaminer så är folsyra det enda jag äter.. Kommer väl få börja men järntabletterna efter inskrivningen om 2 veckor kan jag tänka mig då jag har behövt äta det förut..

Vad är gravidvitaminer för något? Någon färdigblandning eller?

• KristinaS

Jag äter bara folsyra än så länge, men då jag är rätt dålig på att äta varierat så ska jag köpa mig någon kosttillskott för gravida på apoteket. :)

• Turvion

Japp kissar med 2-3 gånger per natt, tur att jag jobbar på kontor och kan gå på toa när jag vill hehe!
    Lååångvägdit: vart hittade du den chokladen?:D

Svar på tråden Första barnet bf i juli 2014