Ramborg skrev 2013-10-22 14:36:08 följande:
TS, ett tips är att bli någon slags hantverkare. I vårt villakvarter och fikarummet på jobbet är det alltid samma kommentarer när nån ska renovera. "Har du hittat nån som vill åta sig det då?" "Nej, det har varit en firma här och tittat, men de har inte återkommit med offert, och de andra jag har ringt ringer inte tillbaka." "Ja, till slut fick jag en firma med polacker. De är väl duktiga och så, men jag kan inte prata med dem." Senast idag var det en på jobbet som sa triumferande "vi har fått tag på en bra målare! Men du får inte hans namn förrän han gjort klart hos oss."
Målare, elektriker, rörmokare, plattsättare, eller (allra helst) snickare.
Och så startar du egen firma och BETER DIG SOM FOLK mot dina kunder. Du ringer eller lämnar offert när du säger du ska ringa eller ge offert, du kommer på utsatt dag och tid, du fakturerar snabbt och ordningsamt och du ringer om det händer nåt så du inte kan komma. Du vet, sådär som andra företag behandlar sina kunder. Sedan lovar jag dig att du kan få så mycket jobb du vill bara genom mun-mot-mun-reklam.
Precis!! Man kan "bli någon sorts hantverkare" och börja lägga tak och fixa våtrum, kanske kladda färg eller tapetsera.
När det är gjort kan man sen fundera på vad det är för nummer till fuskbyggarna.
Eller du kanske tror att det inte krävs år av utbildning och fler år av erfarenhet för att bli "någon sorts hantverkare"
(herregud, finns det ingen gräns för de dumheter till förslag som folk kommer med?)